Mazkur maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘quvchilarining
vizual dasturlashga oid kompetensiyalarini shakllantirishga doir muammolar tahlil
etilgan. Shuningdek, o‘quvchilarda dasturlashga oid algoritmik fikrlash, ijodkorlik va
texnologik muammolarni hal qilish qobiliyatini rivojlantirishdagi imkoniyati yoritilgan.
Shu bilan birga, mazkur maqolada o‘quvchilarning vizual dasturlashga oid bilim va
ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi mavjud muammolar keltirilgan.
Mazkur maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘quvchilarining
vizual dasturlashga oid kompetensiyalarini shakllantirishga doir muammolar tahlil
etilgan. Shuningdek, o‘quvchilarda dasturlashga oid algoritmik fikrlash, ijodkorlik va
texnologik muammolarni hal qilish qobiliyatini rivojlantirishdagi imkoniyati yoritilgan.
Shu bilan birga, mazkur maqolada o‘quvchilarning vizual dasturlashga oid bilim va
ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi mavjud muammolar keltirilgan.
В статье анализируются проблемы формирования
компетенций визуального программирования у учащихся средних школ. Он также
подчеркивает возможность для студентов развивать алгоритмическое
мышление, креативность и навыки решения технологических проблем, связанных с
программированием. В то же время в статье представлены существующие
проблемы в формировании у студентов знаний и навыков визуального
программирования.
The article analyzes the problems of developing visual programming
competencies in secondary school students. It also emphasizes the opportunity for
students to develop algorithmic thinking, creativity, and skills in solving technological
problems related to programming. At the same time, the article presents existing
problems in developing students' knowledge and skills in visual programming.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Bozorov A.A. | doktarant | Qarshi davlat universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Mirsanov U.M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari doktori (DSc) dissertatsiyasi avtoreferati. – Chirchiq, 2023. – 76 b. |
2 | Gregg E. A. Teaching critical media literacy through videogame creation in scratch programming. – Loyola Marymount University, 2014. – 404 p. |
3 | Шкарбан Ф.В. Методика обучения основам объектно-ориентированного программирования бакалавров прикладной информатики с использованием визуальных учебных сред // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Волгоград, 2018. – 28 с. |
4 | Umarov A. Kompetensiya hamda kompetentlikning mehnatni muhofaza qilish sohasi texnika xavfsizligidagi o‘rni va ahamiyati //Nashrlar. – 2024. – С. 286-288. |
5 | Haqnazarova N. Umumiy, kasbiy va shaxsiy kompetensiyalar // Наука и инновация. – 2024. – Т. 2. – №. 20. – С. 169-172. |
6 | Baxtiyorovna G. N. Bo‘lajak fizika o‘qituvchilarida mantiqiy kompetentliligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari //Qo‘qon universiteti xabarnomasi. – 2022. – Т. 5. – С. 96-97. |
7 | Кондурар М. В. Понятия компетенция и компетентность в образовании //Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. – 2012. – №. 1. – С. 189-192. |
8 | Зимняя И.А. Компетенция и компетентность в контексте компетентностного подхода в образовании //Иностранные языки в школе. – 2012. – №. 6. – С. 2-10. |
9 | Westerhuis A. The meaning of competence //Knowledge, skills and competence in the European labour market. – Routledge, 2011. – С. 68-84. |
10 | Irgashevna S.N. Axborot texnologiyalari va tizimlari yo‘nalishida “dasturlash” fanini o‘qitish samaradorligini oshirish //Scientific aspects and trends in the field of scientific research. – 2024. – Т. 3. – №. 26. – С. 56-58. |
11 | Морозова Н.М., Лец С.М. Визуальное программирование //Материалы Всероссийской научно-практической конференции «Наука и социум». – Автономная некоммерческая организация дополнительного профессионального образования «Сибирский институт практической психологии, педагогики и социальной работы», 2022. – №. XIX. – С. 244-247 |