32

Mazkur  maqolada  umumiy  o‘rta  ta’lim  maktab  o‘quvchilarining
vizual  dasturlashga  oid  kompetensiyalarini  shakllantirishga  doir  muammolar  tahlil
etilgan.  Shuningdek,  o‘quvchilarda  dasturlashga  oid  algoritmik  fikrlash,  ijodkorlik  va
texnologik  muammolarni  hal  qilish  qobiliyatini  rivojlantirishdagi  imkoniyati  yoritilgan.
Shu  bilan  birga,  mazkur  maqolada  o‘quvchilarning  vizual  dasturlashga  oid  bilim  va
ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi mavjud muammolar keltirilgan.

  • Read count 32
  • Date of publication 30-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages65-74
Ўзбек

Mazkur  maqolada  umumiy  o‘rta  ta’lim  maktab  o‘quvchilarining
vizual  dasturlashga  oid  kompetensiyalarini  shakllantirishga  doir  muammolar  tahlil
etilgan.  Shuningdek,  o‘quvchilarda  dasturlashga  oid  algoritmik  fikrlash,  ijodkorlik  va
texnologik  muammolarni  hal  qilish  qobiliyatini  rivojlantirishdagi  imkoniyati  yoritilgan.
Shu  bilan  birga,  mazkur  maqolada  o‘quvchilarning  vizual  dasturlashga  oid  bilim  va
ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi mavjud muammolar keltirilgan.

Русский

В  статье  анализируются  проблемы  формирования
компетенций  визуального  программирования  у  учащихся  средних  школ.  Он  также
подчеркивает  возможность  для  студентов  развивать  алгоритмическое
мышление,  креативность  и  навыки  решения  технологических  проблем,  связанных  с
программированием.  В  то  же  время  в  статье  представлены  существующие
проблемы  в  формировании  у  студентов  знаний  и  навыков  визуального
программирования.

Ўзбек

The  article  analyzes  the  problems  of  developing  visual  programming
competencies  in  secondary  school  students.  It  also  emphasizes  the  opportunity  for
students  to  develop  algorithmic  thinking,  creativity,  and  skills  in  solving  technological
problems  related  to  programming.  At  the  same  time,  the  article  presents  existing
problems in developing students' knowledge and skills in visual programming. 

Author name position Name of organisation
1 Bozorov A.A. doktarant Qarshi davlat universiteti
Name of reference
1 Mirsanov U.M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari doktori (DSc) dissertatsiyasi avtoreferati. – Chirchiq, 2023. – 76 b.
2 Gregg E. A. Teaching critical media literacy through videogame creation in scratch programming. – Loyola Marymount University, 2014. – 404 p.
3 Шкарбан Ф.В. Методика обучения основам объектно-ориентированного программирования бакалавров прикладной информатики с использованием визуальных учебных сред // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Волгоград, 2018. – 28 с.
4 Umarov A. Kompetensiya hamda kompetentlikning mehnatni muhofaza qilish sohasi texnika xavfsizligidagi o‘rni va ahamiyati //Nashrlar. – 2024. – С. 286-288.
5 Haqnazarova N. Umumiy, kasbiy va shaxsiy kompetensiyalar // Наука и инновация. – 2024. – Т. 2. – №. 20. – С. 169-172.
6 Baxtiyorovna G. N. Bo‘lajak fizika o‘qituvchilarida mantiqiy kompetentliligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari //Qo‘qon universiteti xabarnomasi. – 2022. – Т. 5. – С. 96-97.
7 Кондурар М. В. Понятия компетенция и компетентность в образовании //Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. – 2012. – №. 1. – С. 189-192.
8 Зимняя И.А. Компетенция и компетентность в контексте компетентностного подхода в образовании //Иностранные языки в школе. – 2012. – №. 6. – С. 2-10.
9 Westerhuis A. The meaning of competence //Knowledge, skills and competence in the European labour market. – Routledge, 2011. – С. 68-84.
10 Irgashevna S.N. Axborot texnologiyalari va tizimlari yo‘nalishida “dasturlash” fanini o‘qitish samaradorligini oshirish //Scientific aspects and trends in the field of scientific research. – 2024. – Т. 3. – №. 26. – С. 56-58.
11 Морозова Н.М., Лец С.М. Визуальное программирование //Материалы Всероссийской научно-практической конференции «Наука и социум». – Автономная некоммерческая организация дополнительного профессионального образования «Сибирский институт практической психологии, педагогики и социальной работы», 2022. – №. XIX. – С. 244-247
Waiting