24

Ushbu  maqolada  talabalarning  virtual  ta’lim  texnologiyalarni 
loyihalashga  oid  kompetentligini  rivojlantirish  kasbiy  faoliyati  samaradorligi  uchun 
zarur  boʻlgan  kasbiy  kompetensiyalarni  takomillashtirishdagi  muammoli  yo‘nalish 
jihatlari tahlil qilingan.

  • Read count 24
  • Date of publication 30-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages170-177
Ўзбек

Ushbu  maqolada  talabalarning  virtual  ta’lim  texnologiyalarni 
loyihalashga  oid  kompetentligini  rivojlantirish  kasbiy  faoliyati  samaradorligi  uchun 
zarur  boʻlgan  kasbiy  kompetensiyalarni  takomillashtirishdagi  muammoli  yo‘nalish 
jihatlari tahlil qilingan.

Русский

В  статье  анализируются  проблемные  аспекты 
совершенствования  профессиональных  компетенций,  необходимых  для 
эффективности профессиональной деятельности студентов по формированию у 
них  компетентности  в  проектировании  виртуальных  образовательных 
технологий.

English

The article analyzes the problematic aspects of improving professional 
competencies  necessary  for  the  effectiveness  of  students'  professional  activities  in 
developing their competence in designing virtual educational technologies.

Author name position Name of organisation
1 Akramov F.H. tadqiqotchi Navoiy davlat unversiteti
Name of reference
1 Lutfillayev M.H., Fayziyev M.A. Multimediyali elektron darsliklarda oʻqitish metodikasi // Uzluksiz ta’lim. –Toshkent, 2002. -№4. -B. 79-81.
2 Omonov A.A., Rasulov U.M. Raqamli ta’lim ishtirokchilari kompetentligi oshirish muammolari (2022). Pedagogs international research journal, 2(1), 150–153. https://doi.org/10.5281/zenodo.5919934
3 Mirsanov U.M. Principles to increase the effectiveness of teaching programming languages in higher education institutions // Monografia pokonferencyjna science, research, development #34. Paris, 2020. – P. 70-71.
4 Ruziev R.A.Information technologies in education: approaches and principles of designing electronic resources//Cientific-methodical journal "Teacher and continuous education". Nukus., №1, 2020. –P.111-117.
5 Соболева Ж.С. Теоретические предпосылки формирования понятий «цифровая грамотность» и «цифровая компетенция» // Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков. 2019. № 13. С. 110–114.
6 Соболева Ж.С. Теоретические предпосылки формирования понятий «цифровая грамотность» и «цифровая компетенция» // Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков. 2019. № 13. С. 110–114.
7 Токарева М.В. Цифровая компетенция или цифровая компетентность // Вестник Шадринского государственного педагогического университета. 2021. № 4 (52). С. 133–140.
8 Carretero S. DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use / S. Carretero, R. Vuorikari, Y. Punie. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2017.
9 Chouhan V.S. Understanding Competencies and Competency Modeling – A Literature Survey // IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM). 2014. Vol. 16. Iss. 1, ver. I (Jan.). Pp. 14–22.
10 Chouhan V.S. Understanding Competencies and Competency Modeling – A Literature Survey // IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM). 2014. Vol. 16. Iss. 1, ver. I (Jan.). Pp. 14–22.
Waiting