Ushbu maqolada bo‘lajak biologiya o‘qituvchilarining mustaqil
ta’limini tashkil etish muammolari va yechimlariga oid taklif va tavsiyalar berilgan.
Shuningdek, bo‘lajak biologiya o‘qituvchilarining mustaqil ta’limini virtual ta’lim
texnologiyalari yordamida tashkil etish tuzilmasi keltirilgan hamda uning samaradorlik
darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
Ushbu maqolada bo‘lajak biologiya o‘qituvchilarining mustaqil
ta’limini tashkil etish muammolari va yechimlariga oid taklif va tavsiyalar berilgan.
Shuningdek, bo‘lajak biologiya o‘qituvchilarining mustaqil ta’limini virtual ta’lim
texnologiyalari yordamida tashkil etish tuzilmasi keltirilgan hamda uning samaradorlik
darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
В статье даются предложения и рекомендации относительно
проблем и путей их решения при организации самостоятельного обучения будущих
учителей биологии. Также представлена структура организации
самостоятельного обучения будущих учителей биологии с использованием
виртуальных образовательных технологий и доказана ее эффективность с
использованием критерия Стьюдента-Фишера.
The article provides suggestions and recommendations regarding
problems and solutions in organizing independent learning for future biology teachers. It
also presents a structure for organizing independent learning for future biology teachers
using virtual educational technologies and proves its effectiveness using the StudentFisher criterion.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Baxodirova U.B. | dotsent | Navoiy davlat unversiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Baxodirova U.B. Methodology of organization of students independent study activities in microbiology with the use of virtual education technologies // European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences. – EJRRES Vol.8, 2020. – № 10. – P. 111–117. |
2 | Баходирова У.Б. Бўлажак биология ўқитувчиларини микробиология фанидан мустақил ўқув фаолиятини виртуал таълим технологиялари ёрдамида ташкил этиш усуллари // Глобаллашув шароитида Ўзбекистонда инновацион ғояларнинг ҳуқуқий, иқтисодий, ижтимоий-фалсафий, таълимий йўналишларининг ривожланиш истиқболлари: Республика амалий анжуман материаллари. – Тошкент, 2020. – Б.577-579. |
3 | Никадамбаева Ҳ.Б. «Ўзбекистон табиий географияси» фанини ўқитишда компьютер технологияларидан фойдаланиш методикаси (олий таълим мисолида) // Педагогика фанлари номзоди илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация. – Тошкент, 2012. – 223 б. |
4 | Григорян В.Г., Химич П.Г. Роль преподавателя в организации самостоятельной работы студентов. – Высшее образавание в России. 2009. – №11. – С. 108-114. |
5 | Ибодова М.Н. Биологиядан ўқувчиларнинг муcтақил ишларини ахборот ресурслари воситасида такомиллаштириш методикаси (Академик лицейлар мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. – Тошкент, 2019. – 49 б. |
6 | Муслимов Н.А., Қўйсинов О.А. Касб таълими ўқитувчиларини тайёрлашда мустақил таълимни ташкил этишнинг назарияси ва методикаси. Монография. – Т.: «Фан», 2009. – 110 б. |
7 | Қўчқаров М. У. Талабаларда мустақил таълим олиш кўникмаларини ривожлантириш назарияси ва технологияси (“Олий математика” ўқув фани мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. нукус – 2021. – 48 б. |
8 | Ярашев Ж. Т. Мусиқа таълими йўналиши бўйича бакалаврлар тайёрлаш самарадорлигини оширишда аксиологик ёндашув (Бухоро мусиқа мероси мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. – Самарқанд – 2020. – 48 с. |
9 | Муқимов Б.Р. Талабаларни мустақил иш жараёнида интерфаол таълим методлари асосида дидактик компетенциясини такомиллаштириш (касб таълими йўналишлари мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. Тошкент, – 2020. – 48 б. |
10 | Гаранина Р. М. Реализация личностно-развивающего потенциала самостоятельной работы студентов медицинского вуза в процессе освое-ния теоретических дисциплин // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Уфа, 2012. – 24 с. |
11 | Диниц Г.Н. Самостоятельная работа как средство профессиональной подготовки студентов // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москав, 2002. – 176 с. |
12 | Дроботенко Ю. Б. Организация самостоятельной работы студентов в вузе при изучении педагогических дисциплин // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Омск, 2006. – 21 с. |
13 | Эргашева Г.С. Биология таълимида интерактив дастурий воситалардан самарали фойдаланишни такомиллаштириш // Педагогика фанлари доктори (Dsс) диссертацияси автореферати. –Тошкент, 2018. – 56 б. |
14 | Шapaпoвa Г.В. Иммунoлoгия фaнини ўқитиш caмapaдopлигини oшиpишдa элeктpoн тaълим pecуpcлapдaн фoйдaлaниш мeтoдикacини тaкoмиллaштиpиш (Пeдaгoгикa oлий тaълим муaccacaлapи миcoлидa) // Пeдaгoгикa фaнлapи бўйичa фaлcaфa дoктopи (PhD) илмий дapaжacини oлиш учун тaйёpлaнгaн диccepтaция. –Тoшкeнт, 2022. – 159 б. |
15 | Яхшибоева Д.Т. Бўлажак биология ўқитувчиларининг мустақил ўқув фаолиятини ташкил этиш методикасини такомиллаштириш (биотехнология фани мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун тайёрланган диссертация. – Тошкент, 2022. – 144 б. |