21

Ushbu  maqolada  o‘quvchilarning  biologiyadan  sinfdan  tashqari 
o‘quv  faoliyatini  tashkil  etishda  uch  o‘lchovli  o‘quv  vositalardan  foydalanish 
muammolari  va  yechimlariga  oid  taklif  va  tavsiyalar  keltirilgan.  Shuningdek, 
o‘quvchilarning  biologiyadan  sinfdan  tashqari  o‘quv  faoliyatini  tashkil  tuzilmasi  va 
uning samaradorlik darajasi keltirilgan.

  • Read count 21
  • Date of publication 30-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages246-254
Ўзбек

Ushbu  maqolada  o‘quvchilarning  biologiyadan  sinfdan  tashqari 
o‘quv  faoliyatini  tashkil  etishda  uch  o‘lchovli  o‘quv  vositalardan  foydalanish 
muammolari  va  yechimlariga  oid  taklif  va  tavsiyalar  keltirilgan.  Shuningdek, 
o‘quvchilarning  biologiyadan  sinfdan  tashqari  o‘quv  faoliyatini  tashkil  tuzilmasi  va 
uning samaradorlik darajasi keltirilgan.

Русский

В  статье  представлены  предложения  и  рекомендации 
относительно  проблем  и  путей  их  решения  при  использовании  трехмерных 
образовательных  средств  в  организации  внеклассной  деятельности  учащихся  по 
биологии.  Представлена  также  структура  организации  внеклассной  работы 
учащихся по биологии и уровень ее эффективности.

English

The  article  presents  proposals  and  recommendations  regarding 
problems  and  ways  to  solve  them  when  using  three-dimensional  educational  tools  in 
organizing  extracurricular activities of students in biology. The structure of organizing 
extracurricular  work  of  students  in  biology  and  the  level  of  its  effectiveness  are  also 
presented.

Author name position Name of organisation
1 Sadilloyeva L.S. o'qituvchi Navoiy innovatsiyalar universiteti
Name of reference
1 Қaрахонова Л.М. Биологияни ўқитишда электрон таълимий ресурслардан фойдаланиш методикасини такомиллаштириш (7-синф мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. – Тошкент, 2020. – 46 б.
2 Мирсанов У.М.Умумий ўрта таълим мактабларида математикани амалий дастурлар ёрдамида ўқитиш самарадорлигини ошириш методикаси (5–6-синфлар мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси. – Тошкент, 2019. – 190 б.
3 Жанзаков А.Б. Умумтаълим мактабларида география фанини ахборот технологиялари воситасида ўқитиш механизмларини такомиллаштириш // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (phd) диссертацияси. – Самарқанд – 2021. – 143 б.
4 Тaйлaкoв У.К. Ўқувчилaрнинг дaрсдaн тaшқaри ўқув фaoлиятини тaшкил этиш мeтoдикaсини тaкoмиллaштириш (10-синф «Инфoрмaтикa вa axбoрoт тexнoлoгиялaри» фaнини ўқитиш мисoлидa) // Пeдaгoгикa фaнлaри бўйичa фaлсaфa фaнлaри дoктoри (PhD) илмий дaрaжaсини oлиш учун ёзилгaн диссeртaция. – Тoшкeнт 2022. – 149 б.
5 Абдуқодиров А., Пардаев А. Масофали ўқитиш назарияси ва амалиёти // Монография. – Тошкент, 2009. –146 б.
6 Арипов М.М., Тиллаев А.И. Олий ўқув юртларида информатика фанини ўқитишда масофавий таълимга мўлжалланган тизимни яратиш ва қўллаш // Инновация ўқув жараёнида (тезислар тўплами). – Тошкент, 2009. – Б. 26-28.
7 Бегимкулов У .Ш. Таълимда замонавий ахборот технологияларини жорий этишнинг илмий-назарий асослари // Монография. – Тошкент. Фан, 2007. – 160 б.
8 Эpгaшeвa Г.C. Биoлoгия тaълимидa интepaктив дacтуpий вocитaлapдaн caмapaли фoйдaлaнишни тaкoмиллaштиpиш // Пeдaгoгикa фaнлapи дoктopи (DSc) диccepтaцияcи aвтopeфepaти. –Тoшкeнт, 2018. – 56 б.
9 Ishkobilov F.X. Umumta’lim maktablarida o‘quvchilarning bilim va malakalarini virtual laboratoriyalar asosida shakllantirish texnologiyasi (7-sinf zoologiya darsligi misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent, 2023. – 48 b.
10 Дендева Б. Информационные и коммуникационные технологии в образовании // Монография. – Москва, 2013. – 320 с.
11 Кондратенко Б.А. Персонализация профессионального обучения с использованием информационно-коммуникационных технологий // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Калининград, 2015. – 205 с.
12 Бoгoмoлoвa A.A. Cиcтeмный пoдхoд к изучeнию миpa живoй пpиpoды в куpce биoлoгии 6-7 клaccoв oбщeoбpaзoвaтeльнoй шкoлы //Диccepтaция нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. – Мocквa, 2006. – 284 c.
13 Степанова Н.П. Методика развивающего обучения биологии в условиях научного общества учащихся // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук Астрахань 2006. – 24 с.
14 Гладкая, Е.С. Методика использования современных компьютерных технологий обучения в преподавании общей биологии учащимся 9 классов общеобразовательной школы // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. –Москва, 2006. – 24 c.
15 Смирнова В.А. методика формирования познавательных учебных действий в процессе обучения биологии в предметной информационно // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2019. – 24 c.
16 Горленко, Наталья Михайловна. Формирование и развитие информационнокоммуникативных умений учащихся 6 класса при обучении биологии // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Красноярск, 2010. – 23 с.
17 Крылова, Татьяна Ивановна. Средства современных информационнокоммуникационных технологий в организации домашней работы по биологии // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – М., 2010. – 19 с.
18 Кoмapoв Ю.A. Мeтoдичecкoe oбecпeчeниe диcтaнциoннoгo oбучeния биoлoгии дeтeй c oгpaничeнными вoзмoжнocтями здopoвья и coхpaнным интeллeктoм // Aвтopeфepaт диccepтaции нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. − Caнкт-Пeтepбуpг, 2014. − 18 c.
19 Кpылoвa Т.И. Cpeдcтвa coвpeмeнных инфopмaциoннo-кoммуникaциoнных тeхнoлoгий в opгaнизaции дoмaшнeй paбoты пo биoлoгии // Aвтopeфepaт диccepтaции нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. – Мocквa, 2010. – 18 c.
Waiting