Ushbu maqolada o‘quvchilarning biologiyadan sinfdan tashqari
o‘quv faoliyatini tashkil etishda uch o‘lchovli o‘quv vositalardan foydalanish
muammolari va yechimlariga oid taklif va tavsiyalar keltirilgan. Shuningdek,
o‘quvchilarning biologiyadan sinfdan tashqari o‘quv faoliyatini tashkil tuzilmasi va
uning samaradorlik darajasi keltirilgan.
Ushbu maqolada o‘quvchilarning biologiyadan sinfdan tashqari
o‘quv faoliyatini tashkil etishda uch o‘lchovli o‘quv vositalardan foydalanish
muammolari va yechimlariga oid taklif va tavsiyalar keltirilgan. Shuningdek,
o‘quvchilarning biologiyadan sinfdan tashqari o‘quv faoliyatini tashkil tuzilmasi va
uning samaradorlik darajasi keltirilgan.
В статье представлены предложения и рекомендации
относительно проблем и путей их решения при использовании трехмерных
образовательных средств в организации внеклассной деятельности учащихся по
биологии. Представлена также структура организации внеклассной работы
учащихся по биологии и уровень ее эффективности.
The article presents proposals and recommendations regarding
problems and ways to solve them when using three-dimensional educational tools in
organizing extracurricular activities of students in biology. The structure of organizing
extracurricular work of students in biology and the level of its effectiveness are also
presented.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Sadilloyeva L.S. | o'qituvchi | Navoiy innovatsiyalar universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Қaрахонова Л.М. Биологияни ўқитишда электрон таълимий ресурслардан фойдаланиш методикасини такомиллаштириш (7-синф мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. – Тошкент, 2020. – 46 б. |
2 | Мирсанов У.М.Умумий ўрта таълим мактабларида математикани амалий дастурлар ёрдамида ўқитиш самарадорлигини ошириш методикаси (5–6-синфлар мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси. – Тошкент, 2019. – 190 б. |
3 | Жанзаков А.Б. Умумтаълим мактабларида география фанини ахборот технологиялари воситасида ўқитиш механизмларини такомиллаштириш // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (phd) диссертацияси. – Самарқанд – 2021. – 143 б. |
4 | Тaйлaкoв У.К. Ўқувчилaрнинг дaрсдaн тaшқaри ўқув фaoлиятини тaшкил этиш мeтoдикaсини тaкoмиллaштириш (10-синф «Инфoрмaтикa вa axбoрoт тexнoлoгиялaри» фaнини ўқитиш мисoлидa) // Пeдaгoгикa фaнлaри бўйичa фaлсaфa фaнлaри дoктoри (PhD) илмий дaрaжaсини oлиш учун ёзилгaн диссeртaция. – Тoшкeнт 2022. – 149 б. |
5 | Абдуқодиров А., Пардаев А. Масофали ўқитиш назарияси ва амалиёти // Монография. – Тошкент, 2009. –146 б. |
6 | Арипов М.М., Тиллаев А.И. Олий ўқув юртларида информатика фанини ўқитишда масофавий таълимга мўлжалланган тизимни яратиш ва қўллаш // Инновация ўқув жараёнида (тезислар тўплами). – Тошкент, 2009. – Б. 26-28. |
7 | Бегимкулов У .Ш. Таълимда замонавий ахборот технологияларини жорий этишнинг илмий-назарий асослари // Монография. – Тошкент. Фан, 2007. – 160 б. |
8 | Эpгaшeвa Г.C. Биoлoгия тaълимидa интepaктив дacтуpий вocитaлapдaн caмapaли фoйдaлaнишни тaкoмиллaштиpиш // Пeдaгoгикa фaнлapи дoктopи (DSc) диccepтaцияcи aвтopeфepaти. –Тoшкeнт, 2018. – 56 б. |
9 | Ishkobilov F.X. Umumta’lim maktablarida o‘quvchilarning bilim va malakalarini virtual laboratoriyalar asosida shakllantirish texnologiyasi (7-sinf zoologiya darsligi misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent, 2023. – 48 b. |
10 | Дендева Б. Информационные и коммуникационные технологии в образовании // Монография. – Москва, 2013. – 320 с. |
11 | Кондратенко Б.А. Персонализация профессионального обучения с использованием информационно-коммуникационных технологий // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Калининград, 2015. – 205 с. |
12 | Бoгoмoлoвa A.A. Cиcтeмный пoдхoд к изучeнию миpa живoй пpиpoды в куpce биoлoгии 6-7 клaccoв oбщeoбpaзoвaтeльнoй шкoлы //Диccepтaция нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. – Мocквa, 2006. – 284 c. |
13 | Степанова Н.П. Методика развивающего обучения биологии в условиях научного общества учащихся // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук Астрахань 2006. – 24 с. |
14 | Гладкая, Е.С. Методика использования современных компьютерных технологий обучения в преподавании общей биологии учащимся 9 классов общеобразовательной школы // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. –Москва, 2006. – 24 c. |
15 | Смирнова В.А. методика формирования познавательных учебных действий в процессе обучения биологии в предметной информационно // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2019. – 24 c. |
16 | Горленко, Наталья Михайловна. Формирование и развитие информационнокоммуникативных умений учащихся 6 класса при обучении биологии // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Красноярск, 2010. – 23 с. |
17 | Крылова, Татьяна Ивановна. Средства современных информационнокоммуникационных технологий в организации домашней работы по биологии // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – М., 2010. – 19 с. |
18 | Кoмapoв Ю.A. Мeтoдичecкoe oбecпeчeниe диcтaнциoннoгo oбучeния биoлoгии дeтeй c oгpaничeнными вoзмoжнocтями здopoвья и coхpaнным интeллeктoм // Aвтopeфepaт диccepтaции нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. − Caнкт-Пeтepбуpг, 2014. − 18 c. |
19 | Кpылoвa Т.И. Cpeдcтвa coвpeмeнных инфopмaциoннo-кoммуникaциoнных тeхнoлoгий в opгaнизaции дoмaшнeй paбoты пo биoлoгии // Aвтopeфepaт диccepтaции нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. – Мocквa, 2010. – 18 c. |