Mazkur maqolada kollaborativ o‘qitish texnologiyalaridan
foydalanib boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida tayanch kompetensiyalarni shakllantirishga
oid muammolar tahlil etilgan. Shuningdek, o‘quvchilarning jamoaviy ishlash
qobiliyatlarini rivojlantirish, muloqotga kirishish ko‘nikmalarini shakllantirish va o‘zinio‘zi anglash jarayonini qo‘llab-quvvatlash imkoniyatlari yoritilgan. Shu bilan birga,
kollaborativ o‘qitish texnologiyalarining mohiyati, afzalliklari va ularni boshlang‘ich
ta’lim jarayonida qo‘llash usullari yoritilgan.
Mazkur maqolada kollaborativ o‘qitish texnologiyalaridan
foydalanib boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida tayanch kompetensiyalarni shakllantirishga
oid muammolar tahlil etilgan. Shuningdek, o‘quvchilarning jamoaviy ishlash
qobiliyatlarini rivojlantirish, muloqotga kirishish ko‘nikmalarini shakllantirish va o‘zinio‘zi anglash jarayonini qo‘llab-quvvatlash imkoniyatlari yoritilgan. Shu bilan birga,
kollaborativ o‘qitish texnologiyalarining mohiyati, afzalliklari va ularni boshlang‘ich
ta’lim jarayonida qo‘llash usullari yoritilgan.
В статье анализируются проблемы формирования базовых
компетенций у учащихся начальной школы с использованием технологий
совместного обучения. В нем также подчеркиваются возможности развития у
учащихся навыков командной работы, формирования коммуникативных навыков и
поддержки процесса самосознания. При этом освещаются сущность,
преимущества и методы применения технологий совместного обучения в процессе
начального образования.
The article analyzes the problems of forming basic competencies in
primary school students using collaborative learning technologies. It also emphasizes the
possibilities of developing students' teamwork skills, forming communication skills and
supporting the process of self-awareness. At the same time, the essence, advantages and methods of applying collaborative learning technologies in the process of primary education are highlighted.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Begmatova G.H. | o'qituvchi | Navoiy "Profi" unversiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Begmatova G.H. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida tayanch kompetensiyalarni shakllantirish // Zamonaviy ta’limda pedagogika va psixolo giya fanlari. – 2023. – №. 2. Vol 1. – B. 46-51. |
2 | Piki A. Learner Engagement in Computer-Supported Collaborative Learning Environments: A mixed-methods study in postgraduate education : дис. – University of London, 2011. |
3 | Ильязова М.Д. Компетентность, компетенция, квалификация основные направления современных исследований //Научные исследования в образовании. – 2008. – №. 1. – С. 28-31. |
4 | Белкина В.В., Макеева Т.В. Концепт универсальных компетенций высшего образования //Ярославский педагогический вестник. – 2018. – №. 5. – С. 117-126. |
5 | Норботаев Ф. Формирование компетенций студентов как социально-педагогическая проблема // Журнал академических исследований нового Узбекистана. – 2024. – Т. 1. – №. 6. – С. 103-107. |
6 | Herrmann C., Gerlach E., Seelig H. Development and validation of a test instrument for the assessment of basic motor competencies in primary school //Measurement in Physical Education and Exercise Science. – 2015. – Т. 19. – №. 2. – С. 80-90. |
7 | Xasanov Sh.G‘. Bo‘lajak o‘qituvchilarning kollaborativ yondashuv asosida pedagogik intensiyalarini rivojlantirish metodikasi // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori dissertatsiyasi avtoreferati. Farg‘ona, – 2024. – 60 b. |
8 | Арипова M.G. Педагогик олий таълим муассасалари талабаларини ўқитишда билимлар трансформациясининг коллаборатив лойиҳаларини такомиллаштириш (рус адабиёти мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори диссертацияси автореферати. Samarqand, – 2022. – 46 б. |
9 | Al Ashaikh, Reem. Studying and supporting activity awareness in collaborative learning groups: using a persuasive social Actor. Diss . City, University of London, 2017. |
10 | Павельева Н.В. Коллаборативное обучение как модель эффективной реализации образовательного процесса //Образование. Карьера. Общество. – 2010. – №. 3 (29). – С. 30-37. |
11 | Синицына Г.П. Стратегия обучения в партнёрстве: коллаборативное обучение //Наука о человеке: гуманитарные исследования. – 2019. – №. 2 (36). – С. 78-82. |