33

Mazkur  maqolada  kollaborativ  o‘qitish  texnologiyalaridan 
foydalanib boshlang‘ich sinf  o‘quvchilarida tayanch kompetensiyalarni shakllantirishga 
oid  muammolar  tahlil  etilgan.  Shuningdek,  o‘quvchilarning  jamoaviy  ishlash 
qobiliyatlarini rivojlantirish, muloqotga kirishish ko‘nikmalarini shakllantirish va o‘zinio‘zi  anglash  jarayonini  qo‘llab-quvvatlash  imkoniyatlari  yoritilgan.  Shu  bilan  birga, 
kollaborativ  o‘qitish  texnologiyalarining  mohiyati,  afzalliklari  va  ularni  boshlang‘ich 
ta’lim jarayonida qo‘llash usullari yoritilgan.

  • Read count 33
  • Date of publication 30-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages268-277
Ўзбек

Mazkur  maqolada  kollaborativ  o‘qitish  texnologiyalaridan 
foydalanib boshlang‘ich sinf  o‘quvchilarida tayanch kompetensiyalarni shakllantirishga 
oid  muammolar  tahlil  etilgan.  Shuningdek,  o‘quvchilarning  jamoaviy  ishlash 
qobiliyatlarini rivojlantirish, muloqotga kirishish ko‘nikmalarini shakllantirish va o‘zinio‘zi  anglash  jarayonini  qo‘llab-quvvatlash  imkoniyatlari  yoritilgan.  Shu  bilan  birga, 
kollaborativ  o‘qitish  texnologiyalarining  mohiyati,  afzalliklari  va  ularni  boshlang‘ich 
ta’lim jarayonida qo‘llash usullari yoritilgan.

Русский

В  статье  анализируются  проблемы  формирования  базовых 
компетенций  у  учащихся  начальной  школы  с  использованием  технологий 
совместного  обучения.  В  нем  также  подчеркиваются  возможности  развития  у 
учащихся навыков командной работы, формирования коммуникативных  навыков и 
поддержки  процесса  самосознания.  При  этом  освещаются  сущность, 
преимущества и методы применения технологий совместного обучения в процессе 
начального образования.

English

The  article  analyzes  the  problems  of  forming  basic  competencies  in 
primary school students using collaborative learning technologies. It also emphasizes the 
possibilities  of  developing  students'  teamwork  skills,  forming  communication  skills  and 
supporting the process of self-awareness. At the same time, the essence, advantages and methods  of  applying  collaborative  learning  technologies  in  the  process  of  primary education are highlighted.

Author name position Name of organisation
1 Begmatova G.H. o'qituvchi Navoiy "Profi" unversiteti
Name of reference
1 Begmatova G.H. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida tayanch kompetensiyalarni shakllantirish // Zamonaviy ta’limda pedagogika va psixolo giya fanlari. – 2023. – №. 2. Vol 1. – B. 46-51.
2 Piki A. Learner Engagement in Computer-Supported Collaborative Learning Environments: A mixed-methods study in postgraduate education : дис. – University of London, 2011.
3 Ильязова М.Д. Компетентность, компетенция, квалификация основные направления современных исследований //Научные исследования в образовании. – 2008. – №. 1. – С. 28-31.
4 Белкина В.В., Макеева Т.В. Концепт универсальных компетенций высшего образования //Ярославский педагогический вестник. – 2018. – №. 5. – С. 117-126.
5 Норботаев Ф. Формирование компетенций студентов как социально-педагогическая проблема // Журнал академических исследований нового Узбекистана. – 2024. – Т. 1. – №. 6. – С. 103-107.
6 Herrmann C., Gerlach E., Seelig H. Development and validation of a test instrument for the assessment of basic motor competencies in primary school //Measurement in Physical Education and Exercise Science. – 2015. – Т. 19. – №. 2. – С. 80-90.
7 Xasanov Sh.G‘. Bo‘lajak o‘qituvchilarning kollaborativ yondashuv asosida pedagogik intensiyalarini rivojlantirish metodikasi // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori dissertatsiyasi avtoreferati. Farg‘ona, – 2024. – 60 b.
8 Арипова M.G. Педагогик олий таълим муассасалари талабаларини ўқитишда билимлар трансформациясининг коллаборатив лойиҳаларини такомиллаштириш (рус адабиёти мисолида) // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори диссертацияси автореферати. Samarqand, – 2022. – 46 б.
9 Al Ashaikh, Reem. Studying and supporting activity awareness in collaborative learning groups: using a persuasive social Actor. Diss . City, University of London, 2017.
10 Павельева Н.В. Коллаборативное обучение как модель эффективной реализации образовательного процесса //Образование. Карьера. Общество. – 2010. – №. 3 (29). – С. 30-37.
11 Синицына Г.П. Стратегия обучения в партнёрстве: коллаборативное обучение //Наука о человеке: гуманитарные исследования. – 2019. – №. 2 (36). – С. 78-82.
Waiting