7

“Yoshlik I va Qalmaqqir” konining birlashtirilgan maydoni bo‘yicha samarali ish tajribasi shuni ko‘rsatdiki, rudali-molibdenli shtokverk konlarini, xususan, Qalmoqqir uchastkasini tashqi chiqindi maydonlariga bo‘sh tog‘ jinslarini ko‘chirish asosidagi transport tizimidan foydalanish ushbu kon-geologik sharoitlar uchun yagona maqbul yechimdir. “Yoshlik I va Qalmoqqir” koni ochiq usulda qazib olinadi. Konning tog‘-texnik sharoitlariga muvofiq, qazish tizimi chuqurlashtiruvchi tizim (prof. V.V. Rjevskining taklifiga asosan) bo‘lib, ish zonasining o‘zgaruvchan holatini va bo‘sh tog‘ jinslarini tashqi chiqindi maydonlariga kombinatsiyalangan transport yordamida tashishni nazarda tutadi. Rudani tashish ikki yo‘nalishda amalga oshiriladi: Qalmoqqir uchastkasidan: 1-variant: rudani temiryo‘l transporti yordamida shimoli-g‘arbda joylashgan boyitish fabrikasi (MOF-1) ga tashish. 2-variant: konveyer transporti yordamida MOF-1 ga tashish. “Yoshlik I” uchastkasidan: DPU (to‘liq maydalash va saralash stansiyasi) orqali janubi-g‘arbda joylashgan boyitish fabrikasi (MOF-3) ga konveyer transporti yordamida ruda yetkazib beriladi.

  • Read count 7
  • Date of publication 27-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages57-61
Русский

Успешный опыт эксплуатации штокверковых медно-молибденовых месторождений, в частности участка Кальмакыр, показал, что применение транспортной системы разработки с перемещением пустых пород во внешние отвалы для конкретных горно-геологических условий объединенного месторождения «Ёшлик I и Кальмакыр» является единственно приемлемым решением. Разработка месторождения «Ёшлик I и Кальмакыр» предусматривается открытым способом. Система разработки, в соответствии с горнотехническими условиями месторождения, принята углубочная (проф. В.В. Ржевский) с переменным положением рабочей зоны и транспортировкой вскрышных пород комбинированным транспортом во внешние отвалы. Транспортировка руды осуществляется по двум направлениям: – с участка Кальмакыр – в варианте № 1 железнодорожным транспортом, в варианте № 2 конвейерным транспортом на обогатительную фабрику (МОФ-1), расположенную северо-западнее объединенного месторождения; – с участка «Ёшлик I» – с ДПУ ЦПТ руда Запад конвейерным транспортом до МОФ-3, расположенной юго-западнее объединенного месторождения.

Ўзбек

“Yoshlik I va Qalmaqqir” konining birlashtirilgan maydoni bo‘yicha samarali ish tajribasi shuni ko‘rsatdiki, rudali-molibdenli shtokverk konlarini, xususan, Qalmoqqir uchastkasini tashqi chiqindi maydonlariga bo‘sh tog‘ jinslarini ko‘chirish asosidagi transport tizimidan foydalanish ushbu kon-geologik sharoitlar uchun yagona maqbul yechimdir. “Yoshlik I va Qalmoqqir” koni ochiq usulda qazib olinadi. Konning tog‘-texnik sharoitlariga muvofiq, qazish tizimi chuqurlashtiruvchi tizim (prof. V.V. Rjevskining taklifiga asosan) bo‘lib, ish zonasining o‘zgaruvchan holatini va bo‘sh tog‘ jinslarini tashqi chiqindi maydonlariga kombinatsiyalangan transport yordamida tashishni nazarda tutadi. Rudani tashish ikki yo‘nalishda amalga oshiriladi: Qalmoqqir uchastkasidan: 1-variant: rudani temiryo‘l transporti yordamida shimoli-g‘arbda joylashgan boyitish fabrikasi (MOF-1) ga tashish. 2-variant: konveyer transporti yordamida MOF-1 ga tashish. “Yoshlik I” uchastkasidan: DPU (to‘liq maydalash va saralash stansiyasi) orqali janubi-g‘arbda joylashgan boyitish fabrikasi (MOF-3) ga konveyer transporti yordamida ruda yetkazib beriladi.

English

Successful experience of exploitation of stockwork copper-molybdenum deposits, in particular the Kalmakyr site, has shown that application of the transport system of development with movement of waste rock to external dumps for specific mining and geological conditions of the combined deposit "Yoshlik I and Kalmakyr" is the only acceptable solution. Development of the deposit "Yoshlik I and Kalmakyr" is envisaged by the open pit method. In accordance with the mining and technical conditions of the deposit, the adopted development system is deepening (prof. V.V. Rzhevsky) with variable position of the working area and transportation of overburden rock by combined transport to external dumps. Ore is transported in two directions: - from the Kalmakyr site - in option No. 1 by rail, in option No. 2 by conveyor transport to the processing plant (MOF-1), located northwest of the combined deposit; – from the Yoshlik I site – from the DPU CPT ore West by conveyor transport to MOF-3, located southwest of the combined deposit.

Author name position Name of organisation
1 Xasanov A.A. Dotsent TDTU Olmaliq filiali
Name of reference
1 1. Хасанов А. А., Хожикулов Х. Т. ГОРНОТЕХНИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ЭКСПЛУАТАЦИИ МЕСТОРОЖДЕНИЙ «ЁШЛИК I» И «КАЛЬМАКЫР» И ВЫБОР СПОСОБА ОТРАБОТКИ //Sanoatda raqamli texnologiyalar/Цифровые технологии в промышленности. – 2024. – Т. 2. – №. 2. – С. 31-38.
2 2. Анистратов Ю.И. Технология открытых горных работ. Изд. Москва “НЕДРА” 2005.
3 3. Хасанов, А. А. (2022). СОСТОЯНИЕ ДОБЫЧИ И ПЕРЕРАБОТКИ ВОЛЬФРАМОВЫХ РУД И КОНЦЕНТРАТОВ В МИРОВОЙ ПРАКТИКЕ. Journal of Advances in Engineering Technology, (1), 68-71.
4 4. Томаков П.И. Технология механизация и организация открытых горных работ. М.Недра 2004.
5 5. Шемякин С.А., Иванченко С.Н., Мамаев Ю.А., Ведение открытых горных работ. М.Горная книга, 2006.
Waiting