Ushbu maqolada globallashuv va tijoratlashtirish natijasida ta’lim tizimi boshidan kechirgan o‘zgarishlar ta’kidlanib, ushbu sohadagi hozirgi tendensiyalar ko‘rib chiqildi. Shuningdek, ushbu o‘zgarishlarning ijobiy va salbiy tomonlari ta’kidlanib, axloqiy, sifatli va arzon o‘quv standartlarining ahamiyatli ekanligiga e’tibor qaratilmoqda. Har bir mamlakatning milliy xususiyatlari ham ko‘rib chiqiladi, chunki ular ta’lim tizimining tuzilishi va ustuvorliklariga ta’sir ko‘rsatadigan ta’lim xizmatlari bozorini shakllantirishda muhim rol o‘ynaydi. Shuningdek, shaxs va jamiyatni rivojlantirishga ko‘maklashadigan yanada samarali va innovatsion ta’lim tizimlarini yaratish uchun turli mamlakatlarning ta’lim xizmatlari tajribasini o‘rganish zarurligi haqida fikr yuritildi.
Ushbu maqolada globallashuv va tijoratlashtirish natijasida ta’lim tizimi boshidan kechirgan o‘zgarishlar ta’kidlanib, ushbu sohadagi hozirgi tendensiyalar ko‘rib chiqildi. Shuningdek, ushbu o‘zgarishlarning ijobiy va salbiy tomonlari ta’kidlanib, axloqiy, sifatli va arzon o‘quv standartlarining ahamiyatli ekanligiga e’tibor qaratilmoqda. Har bir mamlakatning milliy xususiyatlari ham ko‘rib chiqiladi, chunki ular ta’lim tizimining tuzilishi va ustuvorliklariga ta’sir ko‘rsatadigan ta’lim xizmatlari bozorini shakllantirishda muhim rol o‘ynaydi. Shuningdek, shaxs va jamiyatni rivojlantirishga ko‘maklashadigan yanada samarali va innovatsion ta’lim tizimlarini yaratish uchun turli mamlakatlarning ta’lim xizmatlari tajribasini o‘rganish zarurligi haqida fikr yuritildi.
В данной статье рассматривается современные тенденции в сфере образования, подчеркивая изменения, которые перетерпела система в результате глобализации и коммерциализации. Также, выделяются положительные и отрицательные аспекты этих изменений, обращая внимание на важность этических, качественных и доступных стандартов обучения. Рассматриваются и национальные особенности каждой страны, ведь они играют ключевую роль в формировании рынка образовательных услуг, влияя на структуру и приоритеты системы образования. Также говориться о необходимости изучения опыта образовательных услуг разных стран для создания более эффективных и инновационных систем образования, способствующих развитию личности и общества.
This article examines current trends in education, highlighting the changes that the system has undergone as a result of globalization and commercialization. It also highlights the positive and negative aspects of these changes, drawing attention to the importance of ethical, quality and accessible training standards. The national characteristics of each country are also considered, because they play a key role in shaping the market for educational services, influencing the structure and priorities of the education system. It also talks about the need to study the experience of educational services in different countries to create more effective and innovative education systems that contribute to the development of the individual and society.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Xalmurzayeva N.F. | - | Toshkent xalqaro Kimyo universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Becker, R.F.J. (2009). States, Markets and Higher Education Reform: The Netherlands and England. In Globalisation, Policy and Comparative Research: Discourses of Globalisation, edited by J. Zajda, and V. Rust, 157-170. Berlin, Heidelberg, Dordrecht, New York: Springer Science and Business Media B.V. |
2 | Fink D.A. (2017) Education system in the Federal Republic of Germany / D.A. Fink // Law and State. –No. 3–4. – pp. 25–37. |
3 | Uddin, J.A., Uddin, K.A., Sadat, A.S., Zuñiga, R. (2015). Managing Strategies for Higher Education Institutions in the UK: An Overview. Higher Education for the Future, 2(1), 32-48. |
4 | Wende, M.C. (2003). Globalisation and Access to Higher Education. Journal of Studies in International Education, 7(2), 193-206. |
5 | Айдрус И.A., Филиппов В..M. (2008). Мировой рынок образовательных услуг. M.: РУДН, 26 лет. |
6 | Воронин Денис Михайлович И Идрис Ринат Галимович (2018). Анализ системы высшего образования Великобритании. Проблемы современного педагогического образования, (58-4), 50-54. |
7 | Иркутская, В. I. (2011). ВТО и модернизация системы высшего образования в России. Вестник Томского государственного педагогического университета, (6), 45-47. |
8 | Ким Максим Юрьевич, Троицкий Евгений Флорентьевич (2016). Система высшего образования Республики Казахстан на основе национальных и международных рейтингов университетов. Газета Томского государственного университета, (411), 64-68. |
9 | Лукашенко M. A. (2004). Образовательная услуга и ее особенности на современном этапе социального развития. Статистика и экономика, (2), 5-13. 7. Павлова Наталья Анатольевна., Николаев Борис Викторович. (2015). Высшее образование в США: теоретические основы и тенденции развития. Газета Московского университета МВД России, (1), 213-216. |
10 | Потапов А. A., Хакимуллин Б. R. (2017). Особенности системы образования в США. Форум молодых ученых, (9 (13)), 610-613. 9. Розенфельд, Ю. N., Росчупкин , Г. В. (2006). Особенности системы высшего образования в Великобритании. Педагогика, психология, медико-биологические проблемы физической подготовки и спорта, (12), 141-143. |
11 | Чинаева Т. И. (2017). Основные тенденции международного рынка образовательных услуг. Статистика и экономика, 4 (1), 60-68. |