151

Ушбу мақолада муҳожирлар ва қочоқларнинг оиласига мансуб бўлган фарзандларнинг тилга асосланган ва маданий интеграциялашувини таъминлаш масаласи бирламчи аҳамият касб этувчи, Германиянинг  тилга асосланган ҳозирги замон сиёсати муҳим масалалардан бири сифатида таҳлил этилган. Немис тилини ўзлаштирганлик даражаси ва интеграцион имкониятлар ўзаро узвий боғлиқдир. 2015-2016 йилларда Германияга 1,139 млн.га яқин қочоқлар кириб келиши муносабати билан юзага келган  миграцион инқироз шароитида, мазкур муаммо янада долзарб аҳамият касб этади. Ота-оналари билан биргаликда муайян давлатга яшаш мақсадида кириб келган болаларнинг тилга асосланган интеграциялашуви масаласи давлат аҳамиятига молик даражага кўтарилади. Мақолада инқироздан кейинги шароитда Германия ҳукумати томонидан мавжуд масаланинг ечими борасида қўлга киритилаётган натижалар хусусида фикр юритилади.

  • Read count 136
  • Date of publication 22-11-2019
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages44-48
Ўзбек

Ушбу мақолада муҳожирлар ва қочоқларнинг оиласига мансуб бўлган фарзандларнинг тилга асосланган ва маданий интеграциялашувини таъминлаш масаласи бирламчи аҳамият касб этувчи, Германиянинг  тилга асосланган ҳозирги замон сиёсати муҳим масалалардан бири сифатида таҳлил этилган. Немис тилини ўзлаштирганлик даражаси ва интеграцион имкониятлар ўзаро узвий боғлиқдир. 2015-2016 йилларда Германияга 1,139 млн.га яқин қочоқлар кириб келиши муносабати билан юзага келган  миграцион инқироз шароитида, мазкур муаммо янада долзарб аҳамият касб этади. Ота-оналари билан биргаликда муайян давлатга яшаш мақсадида кириб келган болаларнинг тилга асосланган интеграциялашуви масаласи давлат аҳамиятига молик даражага кўтарилади. Мақолада инқироздан кейинги шароитда Германия ҳукумати томонидан мавжуд масаланинг ечими борасида қўлга киритилаётган натижалар хусусида фикр юритилади.

Русский

В статье рассматривается один из важных вопросов современной языковой политики Германии, где языковая и культурная интеграция детей из семей мигрантов и беженцев. Знание немецкого языка и возможности интеграции находятся в непосредственной связи. В виду миграционного кризиса 2015-2016 гг., когда в Германию прибыло около 1,139 млн беженцев, этот вопрос приобретает все больше особую актуальность. Языковая интеграция детей, прибывших в страну вместе с родителями на жительство, становится задачей государственного масштаба. Статья ознакомит с тем, насколько успешно этот вопрос решается правительством Германии в посткризисный период.

English

The article discusses one of the important issues of modern language policy in Germany, where the linguistic and cultural integration of children from migrant families and refugees. Knowledge of the German language and integration capabilities are in direct communication. In view of the migration crisis of 2015-2016, when about 1,139 million refugees arrived in Germany, this issue is becoming increasingly important. The language integration of children who have arrived in the country with their parents for a residence becomes a task of national importance. The article will introduce how successfully this issue is solved by the German government in the post-crisis period.

Author name position Name of organisation
1 Madaminova D.I.
Name of reference
1 1.[Электронный ресурс] Валоны и фламандцы http://french-world.info/valony-i-flamandcy/
2 2.Негласное сочетание двух слов в случае комбинации и определяющий новое явление, как комбинация двух языков английского и немецкого (денглиш/немийский).
3 3.Schreiber Matthias. Deutsch for sale. // Spiegel. – Ausgabe. – 2006. – № 40. – SS. 34-41.
4 4.«De-nglisch» – (Deutsch + Englisch), получается «немецкий+английский» (нем-ийский)
5 5.Trabant Jürgen. Die Herausforderungdurch die fremdeSprache. Das Beispiel der Verteidigung des Französischen. – Berlin: AkademieVerlag, 2012. – S. 85.
6 6. ErstesIntegrationsgesetzbeschlossen // URL.: http:/ /www.dw. com /de/ erstes-integrationsgesetzbeschlossen/a-19387835 (дата 20.09.2016
7 7.Breyer M. Sind Lehrer auf Vielfalt in Schulenvorbereitet? // URL.: https://mediendienst-integration.de/ artikel/svr-studie-sind-lehrer-auf-vielfalt-in-schulen-vorbereitet.html (дата 20.09.2017).
8 8/Kelz, Heinrich P. Die sprachlicheZukunftEuropas.Mehrsprachigkeit und Sprachenpolitik. Baden-Baden: NomosVerlagsgesselschaft. (Hrsg.)(2002).
9 9.Segregation an deutschenSchulen. Ausmaβ, Folgen und HandlungsempfehlungenfürbessereBildungschancen.SachverstӓndigerratdeutscherStiftungenfür Integration und Migration. –Berlin: (SVR) GmbH, 2013
Waiting