11

Ушбу мақола доираси бугунги кунда самарали ижод қилиб келаётган, миллий адабиётида ўз даврининг пешқадам ижодкорларидан бўлган Сурия-Ливан адибаси Ғада ас-Самман ва ҳамда ўзбек адибаси Зулфия Қуролбой қизи ижодида Шарқ миллий анъаналари қобиғидаги аёллар образи ҳамда руҳиятининг талқини тадқиқ этилган. Унда қатор бадиий, руҳий таҳлил элементларини кашф этишга ва бу тенденцияларнинг ҳозирги замон жаҳон насрчилигида етакчи бўлиб бораётган омиллар билан боғлашга харакат қилдик.

  • Read count 11
  • Date of publication 10-03-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages728-735
English

The purpose of this article is to study the interpretation of the image and psychology of a woman within the framework of Eastern national traditions in the works of the Syrian-Lebanese writer Ghada al-Samman and the Uzbek writer Zulfiya Kurolboy kizi, who are currently actively working and are leading writers of their time in national literature. We tried to reveal a number of elements of artistic and psychological analysis in it and to link these trends with factors that are becoming increasingly dominant in modern world prose.

Ўзбек

Ушбу мақола доираси бугунги кунда самарали ижод қилиб келаётган, миллий адабиётида ўз даврининг пешқадам ижодкорларидан бўлган Сурия-Ливан адибаси Ғада ас-Самман ва ҳамда ўзбек адибаси Зулфия Қуролбой қизи ижодида Шарқ миллий анъаналари қобиғидаги аёллар образи ҳамда руҳиятининг талқини тадқиқ этилган. Унда қатор бадиий, руҳий таҳлил элементларини кашф этишга ва бу тенденцияларнинг ҳозирги замон жаҳон насрчилигида етакчи бўлиб бораётган омиллар билан боғлашга харакат қилдик.

Русский

Целью данной статьи является изучение интерпретации образа и психологии женщины в рамках восточных национальных традиций в творчестве сирийско-ливанской писательницы Гады ас-Самман и узбекской писательницы Зульфии Куролбой кизи, которые на сегодняшний день активно работают и являются ведущими писательницами своего времени в национальной литературе. Мы попытались раскрыть в нем ряд элементов художественного и психологического анализа и связать эти тенденции с факторами, которые становятся все более доминирующими в современной мировой прозе.

Author name position Name of organisation
1 Abdullaeva D.S. PhD, katta o‘qituvchi Toshkent davlat sharqshunoslik Institute
2 Utkirova L.S. o‘qituvchi Oriental univeristeti
Name of reference
1 1. Abdullaeva, Dilafruz. (2024). Artistic psychologism in modern Arab and Uzbek stories. Zamonaviy arab va oʻzbek hikoyalarida badiiy psixologizm. - Tashkent: Donishmand ziyоsi, – 136 p. (in Uzbek)
2 2. Bilyk I.E., Kuznetsov V.A. (2020). Cross-cultural oasis: current trends in the development of Arabic philology in Russia. Kross-kulturniy oazis: aktualnie tendensii razvitiya arabskoy filologii v Rossii/. M.: Institute of Oriental Studies of the Russian Academy of Sciences,. , – 256 p. (in Russian)
3 3. Esin, A. B. (2011).Psychologism of Russian classical literature: a tutorial / A.B. Remember - M.: Flinta: Science, - 163 p. (in Russian)
4 4. Saidova N.M. Features of the development of the Saudi realistic story in the second half of the twentieth century. Osobennosti razvitiya saudovskogo realisticheskogo rasskaza vo vtoroy polovine XX veka. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding. Germany, 2021. - 365p
5 5. Ghada al-Samman. (1994.) The Square Moon: Supernatural tales. Al Qamar Al Murabah: Qisas Al Gharaaibiyah. Beirut, Manshuraat Ghada al-Samman. – 228 p. (in Arabic)
6 6. Ginzburg, L. Ya. (2016).On psychological prose. O psixologicheskoy proze. On a literary hero. St. Petersburg: Alphabet, – 449 p. (in Russian)
7 7. Mutalova, G.S. (2020). Heroes of Arab tribal legends "Ayyam al-arab". Eastern Torch, 1, (1) 28-40. retrieved from https://inlibrary.uz/php/eastern-torch/article/view/13262
8 8. Nomatov U. A beautiful soul. Qalbdagi benazir ziyo. 2010, http://normatov31.narod.ru/maqola/qbz.html – (in Uzbek)
9 9. Zulfiya Kurolboy kizi. (2012).Ancient song. Qadimiy qoʻshiq. - T.: - Uzbekistan NMIU, – 325 p. (in Uzbek)
Waiting