Maqolada raqamli texnologiyalar va innovatsion metodlarning zamonaviy ta’lim jarayoniga uyg‘unlashtirilishi bo‘yicha qarashlar tahlil qilinadi. Bugungi kunda ta’lim tizimidagi o‘zgarishlar, axborot texnologiyalarining jadal rivojlanishi pedagogik faoliyatga yangicha yondashuvlarni talab qilmoqda. Shu nuqtai nazardan, maqolada o‘qitishning interaktiv shakllari, raqamli vositalardan samarali foydalanish yo‘llari va ilg‘or tajribalarning mohiyati ochib berilgan. Pedagogik yondashuvlar asosida o‘quvchilarning bilimga bo‘lgan qiziqishini oshirish, mustaqil fikrlashga yo‘naltirish va o‘quv jarayonini sifat jihatidan yangilash imkoniyatlari ko‘rib chiqilgan. Tahlil davomida ta’lim samaradorligiga ta’sir etuvchi omillar hamda ularni amaliyotga tadbiq etish bo‘yicha tavsiyalar keltirilgan.
Maqolada raqamli texnologiyalar va innovatsion metodlarning zamonaviy ta’lim jarayoniga uyg‘unlashtirilishi bo‘yicha qarashlar tahlil qilinadi. Bugungi kunda ta’lim tizimidagi o‘zgarishlar, axborot texnologiyalarining jadal rivojlanishi pedagogik faoliyatga yangicha yondashuvlarni talab qilmoqda. Shu nuqtai nazardan, maqolada o‘qitishning interaktiv shakllari, raqamli vositalardan samarali foydalanish yo‘llari va ilg‘or tajribalarning mohiyati ochib berilgan. Pedagogik yondashuvlar asosida o‘quvchilarning bilimga bo‘lgan qiziqishini oshirish, mustaqil fikrlashga yo‘naltirish va o‘quv jarayonini sifat jihatidan yangilash imkoniyatlari ko‘rib chiqilgan. Tahlil davomida ta’lim samaradorligiga ta’sir etuvchi omillar hamda ularni amaliyotga tadbiq etish bo‘yicha tavsiyalar keltirilgan.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | L R.M. | professor-o‘qituvchi | Fan va texnologiyalar universiteti |
2 | N T.K. | professor-o‘qituvchi | Fan va texnologiyalar universiteti |
3 | N V.X. | professor-o‘qituvchi | Fan va texnologiyalar universiteti |
4 | SH B.A. | professor-o‘qituvchi | Fan va texnologiyalar universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PQ-187-sonli qarori, 2022-yil 28-aprel, Ta’limda raqamli transformatsiyanijadallashtirish to‘g‘risida.2.Z.Ergashev, Ta’limda raqamli transformatsiya: imkoniyatlar va chaqiriqlar. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika nashriyoti. (2022).3.Dron, J., & Anderson, T. (2014). Teaching Crowds: Learning and Social Media. Athabasca UniversityPress. Retrieved from https://www.aupress.ca/books/120235-teaching-crowds/4.Selwyn, N. (2016). Education and Technology: Key Issues and Debates. Bloomsbury Publishing. Retrievedfrom https://www.bloomsbury.com/us/education-and-technology-9781350145566/5.UNESCO. ICT Competency Framework for Teachers (Version 3). Retrieved from (2018). https://www.unesco.org/en/digital-competencies-skills/ict-cft6.Selwyn, N. Education and Technology: Key Issues and Debates. Bloomsbury Publishing. Retrieved from (2016). https://www.bloomsbury.com/us/education-and-technology-9781350145566/7.Duysenov, N. (2021). Internet tarixi va hozirgi kundagi o‘rni. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/349346470_INTERNET_TARIXI_VA_HOZIRGI_KUNDAGI_O%27RNI8.Aldashev, I., & Maxmudova, M. (2023). Internetning paydobo‘lishi va rivojlanishi, XXI asr hayotida internetning tutgan roli va o‘rni. Nauchniy impuls, 5(2), 34–38. https://nauchniyimpuls.ru/index.php/sf/article/download/12661/8677/84059.Aniq.uz. (2021, March 22). Internet haqida qiziqarli ma’lumotlar. Aniq.uz. https://aniq.uz/uz/yangiliklar/internet-haqida-qiziqarli-malumotlar |