Ushbu maqola boshlang’ich ta’lim jarayonida Blum taksonomiyasining ahamiyati va uni darslarda samarali qo‘llash usullarini o‘rganadi. Maqolada taksonomiyaning kognitiv, affektiv va psixomotor domenlarning nazariy asoslari tahlil qilinadi hamda boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining yosh xususiyatlarini hisobga olgan holda har bir domen bo‘yicha dars maqsadlari va topshiriqlarini shakllantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar beriladi. Shuningdek, maqolada Blum taksonomiyasidan foydalanish orqali o‘quvchilarning tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish, ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish va o‘rganishga bo‘lgan motivatsiyasini oshirish yo‘llari ko‘rib chiqiladi. Maqola davomida turli fanlar bo‘yicha dars ishlanmalari misollar keltiriladi va o‘qituvchilarning pedagogik amaliyotida Blum taksonomiyasini integratsiya qilishning afzalliklari muhokama qilinadi.
Ushbu maqola boshlang’ich ta’lim jarayonida Blum taksonomiyasining ahamiyati va uni darslarda samarali qo‘llash usullarini o‘rganadi. Maqolada taksonomiyaning kognitiv, affektiv va psixomotor domenlarning nazariy asoslari tahlil qilinadi hamda boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining yosh xususiyatlarini hisobga olgan holda har bir domen bo‘yicha dars maqsadlari va topshiriqlarini shakllantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar beriladi. Shuningdek, maqolada Blum taksonomiyasidan foydalanish orqali o‘quvchilarning tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish, ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish va o‘rganishga bo‘lgan motivatsiyasini oshirish yo‘llari ko‘rib chiqiladi. Maqola davomida turli fanlar bo‘yicha dars ishlanmalari misollar keltiriladi va o‘qituvchilarning pedagogik amaliyotida Blum taksonomiyasini integratsiya qilishning afzalliklari muhokama qilinadi.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Abduganiyeva S.B. | mustaqil tadqiqоtchi | Qоri Niyоziy nоmidagi tarbiya pedagоgikasi milliy instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Dictionary.com. LLC. „Effectiveness / Define Effectiveness Dictionary.com.“ Dictionary.com | Find the Meanings and Definitions of Words at Dictionary.com. 2011. Web. 28 Sept. 2011.2.Нарзуллаев К.С. Практический «SWOT-анализ» в учебном процессе / К.С.Нарзуллаев // Международный журнал экспериментального образования. 2022. No5. С.50-54. 3.O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «O’zbekiston respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish kontseptsiyasini tasdiqlash to’g’risida» farmoni. 8.10.2019 yil. PF-5847-son. Toshkent shahri. //Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi. [Elektron resurs]. URL: http://lex.uz/ docs/4545884docs4.O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida» farmoni, 08.10.2019 yil. PF-5847-son. Toshkent sh. //Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi. [Elektron resurs]. URL: https://lex.uz/docs/-4545884. 5.O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «O’zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to’g’risida» farmoni, 08.10.2019 yil. PF-5847-son. Toshkent sh. //Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi. [Elektron resurs]. URL: https://lex.uz/docs/-4545884. Что такое таксономия Блума? [Электронный ресурс]. URL: https://teacher.yandex.ru/posts/stavim-tseli-v-obrazovanii-taksonomiya-bluma /. |