76

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 09-09-2025
  • Read count 76
  • Date of publication 08-07-2025
  • Main LanguageRus
  • Pages28-29
Tags
Ўзбек

В статье рассматриваются ключевые психолого-педагогические факторы, способст вующие развитию творческих способностей дошкольников в процессе музыкаль ных занятий. особое внимание уделяется роли самообразования музыкального ру ководителя как важному условию повышения качества дошкольного музыкального воспитания.

Ўзбек

Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning musiqiy mashg‘ulotlar jarayonida ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishga yordam beruvchi asosiy psixologik va pedagogik omillar ko‘rib chiqiladi. musiqa rahbarining o‘z ustida ishlashi – maktabgacha musiqiy tarbiyaning sifatini oshirishdagi muhim omil sifatida alohida e’tiborga loyiq.

English

The article examines the key psychological and pedagogical factors that contribute to the development of creative abilities in preschool children during music lessons. Special emphasis is placed on the role of music teachers’ self-education as an essential condition for improving the quality of preschool music education.

Name of reference
1 Кадыров р.Г. Музыкальная психология. // Учебное пособие. – Т., 2014. 88 с.
2 Режаметова н.и. Тенденции модернизации дошкольного музыкального образования и воспитания в новом Узбекис тане. // Pedagogika, 2023. № 6. C. 314–318
3 Шадыбаева Г.н. Совершенст вование самообразования путем использования мультимедийных средств. // uzlaksiz ta’lim, 2022. № 6. C. 28–32.
4 Young, S. Early childhood music education research: An overview. // Research Studies in Music Edu cation, 2016. vol. 38 (1). Pp. 9–21.
Waiting