Мазкур мақолада бугунги кунда меҳнат бозоридаги ёшларнинг касб танлашдаги муаммолари ҳамда касбга йўналтириш жараёнларини хорижий давлатлар тажрибаси асосида такомиллаштириш таснифланган. Шунингдек, ички ва ташқи меҳнат бозоридаги замонавий касблар ва уларга ёшларни йўналтириш, умумтаълим ташкилотларида касбга йўналтириш жараёнлари таҳлил қилинган. Шу билан бирга, ёшларни замонавий касбларга ва хорижий тилларга ўқитиш орқали меҳнат бозорида ишга жойлашиш имкониятлари юзасидан таклиф ва тавсиялар берилган.
Мазкур мақолада бугунги кунда меҳнат бозоридаги ёшларнинг касб танлашдаги муаммолари ҳамда касбга йўналтириш жараёнларини хорижий давлатлар тажрибаси асосида такомиллаштириш таснифланган. Шунингдек, ички ва ташқи меҳнат бозоридаги замонавий касблар ва уларга ёшларни йўналтириш, умумтаълим ташкилотларида касбга йўналтириш жараёнлари таҳлил қилинган. Шу билан бирга, ёшларни замонавий касбларга ва хорижий тилларга ўқитиш орқали меҳнат бозорида ишга жойлашиш имкониятлари юзасидан таклиф ва тавсиялар берилган.
В данной статье классифицируются существующие проблемы молодежи на рынке труда при выборе профессии, а также совершенствование процессов профориентации на основе опыта зарубежных стран. Также проанализированы современные профессии на внутреннем и внешнем рынке труда и направления молодежи к ним, а также процессы профориентации в общеобразовательных учреждениях. Кроме того, даны предложения и рекомендации по повышению возможностей трудоустройства молодежи на рынке труда через обучение современным профессиям и иностранным языкам.
This article classifies the current problems faced by youth in choosing a profession in the labor market, as well as improving vocational guidance processes based on the experience of foreign countries. It also analyzes modern professions in both the internal and external labor markets and the orientation of youth toward these careers, along with vocational guidance practices in general education institutions. In addition, the article offers suggestions and recommendations for increasing youth employment opportunities through training in modern professions and foreign languages.
| № | Author name | position | Name of organisation |
|---|---|---|---|
| 1 | Matkarimova S.. | -- | The Banking and Finance Academy of the Republic of Uzbekistan |
| 2 | Masharipov F.. | - | Tashkent State University of Economics |
| № | Name of reference |
|---|---|
| 1 | Абраҳам Маслоу (1954) “Motivation and Personality”. |
| 2 | Гинзберг Е. (1951) “Occupational Choice: An Approach to a General Theory”. |
| 3 | Қарор (2022) Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Мактабгача ва мактаб таълимини ривожлантиришга оид қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида” 2022 йил 11 майдаги ПҚ-241-сон қарори |
| 4 | Мирзакаримова М., Рахимова У. (2017) “Таълим хизматлари бозори ва меҳнат бозорини мувофиқлаштириш ёшлар бандлиги омили сифатида” “Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар” илмий электрон журнал №1 январь-февраль. |
| 5 | Супер Д. (1953) “Vocational Development: Theory and Practice”. |
| 6 | Супер Д. (1957) “The Psychology of Careers”. |
| 7 | Фармон (2024) Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Касбий таълимда малакали кадрлар тайёрлаш тизимини янада такомиллаштириш ва халқаро таълим дастурларини жорий қилиш чора-тадбирлари тўғрисида” 2024 йил 16 октябрдаги ПФ 158-сон Фармони. |
| 8 | Ҳолланд Ж. (1959) “The Psychology of Vocational Choice”. |
| 9 | Ҳолланд Ж. (1973) “Making Vocational Choices: A Theory of Careers”. |