Ушбу мақолада ахборот-ресурс марказларини ўқувчиларнинг талаб ва эҳтиёжлари, қизиқишларига мос тарзда адабиётлар ва ахборот ресурслари билан таъминлашга оид масалалар, ўқиш маданиятини шакллантиришнинг самарали усуллари, кичик мактаб ёшидаги ўқувчиларда ўқиш маданиятини шакллантириш ва тарбиялашнинг самарали технологиясини ишлаб чиқиш, амалда қўллаш, ўқувчиларда китоб ва кутубхонадан рационал фойдаланиш, китобхонлик маданияти шаклланганлигининг самарадорлик даражасини орттириш каби масалалар кўриб чиқилган. Бундан ташқари, мақолада ахборот-ресурс марказлари олдидаги вазифалар, ўқувчиларда ўқиш маданиятининг тарбияланишига доимий ва фаол таъсир қилувчи омиллар, китобга бўлган эҳтиёж, оила аъзоларининг саводхонлик даражаси, уларнинг китобга муносабати, кутубхоналарнинг ижтимоий вазифаси, мутолаанинг аҳамияти каби масалалар ҳам ёритиб берилган.
This article analyzes the provision of students with literature and information resources by information resource centers in accordance with their age characteristics, needs, and interests. It also examines effective methods and technologies for developing and fostering a culture of reading among primary school students, as well as their practical application. Special attention is given to the rational use of books and library resources as a means of enhancing reading culture. In addition, the article highlights issues such as the responsibilities of information resource centers, the factors that have a constant and active influence on shaping students’ reading culture, the need for books, the literacy level of family members, their attitude toward books, the social role of libraries, and the importance of reading.
Ушбу мақолада ахборот-ресурс марказларини ўқувчиларнинг талаб ва эҳтиёжлари, қизиқишларига мос тарзда адабиётлар ва ахборот ресурслари билан таъминлашга оид масалалар, ўқиш маданиятини шакллантиришнинг самарали усуллари, кичик мактаб ёшидаги ўқувчиларда ўқиш маданиятини шакллантириш ва тарбиялашнинг самарали технологиясини ишлаб чиқиш, амалда қўллаш, ўқувчиларда китоб ва кутубхонадан рационал фойдаланиш, китобхонлик маданияти шаклланганлигининг самарадорлик даражасини орттириш каби масалалар кўриб чиқилган. Бундан ташқари, мақолада ахборот-ресурс марказлари олдидаги вазифалар, ўқувчиларда ўқиш маданиятининг тарбияланишига доимий ва фаол таъсир қилувчи омиллар, китобга бўлган эҳтиёж, оила аъзоларининг саводхонлик даражаси, уларнинг китобга муносабати, кутубхоналарнинг ижтимоий вазифаси, мутолаанинг аҳамияти каби масалалар ҳам ёритиб берилган.
В статье проанализированы вопросы о том, как информационно-ресурсные центры обеспечивают учащихся литературой и информационными ресурсами, соответствующими их возрастным особенностям, потребностям и интересам. Также рассматриваются эффективные методы и технологии формирования и воспитания культуры чтения у младших школьников, а также их практическое применение. Особое внимание уделяется возможностям повышения уровня культуры чтения через рациональное использование книг и библиотечных ресурсов. Кроме того, в статье освещены такие вопросы, как задачи и факторы, стоящие перед информационно-ресурсными центрами, оказывающие постоянное и активное влияние на формирование культуры чтения у учащихся, потребность в книгах, уровень грамотности членов семьи, их отношение к книгам, социальная роль библиотек, а также значение чтения.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | FAYZULLAEVA H.. | I тоифа мутахассиси | Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллий кутубхонаси |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Қуронов М. Ўзбек умумтаълим мактабларида миллий тарбиянинг илмий-педагогик асослари: – Т., 1998.- Б.29 |
2 | 2. Kitob o‘qishning 21 ta foydasi Abodboy Qilichboyev http://pifagor10.zn.uz/yangiliklar/251-2/kitob-oqing/ |
3 | 3. https://www.natlib.uz/bbs/content/1 |
4 | 4. Ғозиев Э. Психология./ Ёш даврлари психологияси: Ўқув қўлл. – Т.: Ўқитувчи, 1994.- 223 б. |
5 | 5. SHS Web of Conferences 97, 01047 (2021) |
6 | 6. Йўлдошев Э. Кутубхона ва ёш китобхон. – Т.: Ўзбекистон, 2003. – 298 Б. |
7 | 7. Курочкина М. Методы развития творческих способностей младших школьников // Ж. Воспитание школьников. – М.: 2009. |
8 | 8.http://marifat.uz/marifat/v_pomosh_uchitelu-marifat/kitob.htm |