Мақолада немис тилида мелиоратив сўз ясашнинг айрим хусусиятлари ҳақидасўз юритилган. Немис тилига чет тилидан ўзлашган мелиоратив сўзлар, реклама матнларида ва касблар номларида кўп қўлланиладиган мелиоратив сўзлар кўриб чиқилган. Шунингдек, тилшунос олимларнинг мелиоратив сўз ясашга доир фикрлари келтирилган, мелиоратив характердаги сўз ва иборалар ОАВ саҳифаларидан олинган мисоллар ёрдамида таҳлил қилинган.
Мақолада немис тилида мелиоратив сўз ясашнинг айрим хусусиятлари ҳақидасўз юритилган. Немис тилига чет тилидан ўзлашган мелиоратив сўзлар, реклама матнларида ва касблар номларида кўп қўлланиладиган мелиоратив сўзлар кўриб чиқилган. Шунингдек, тилшунос олимларнинг мелиоратив сўз ясашга доир фикрлари келтирилган, мелиоратив характердаги сўз ва иборалар ОАВ саҳифаларидан олинган мисоллар ёрдамида таҳлил қилинган.
В статье рассматриваются некоторые особенности мелиоративного словообразования в немецком языке. Рассмотрены мелиоративные слова, заимствованные из иностранного языка в немецкий, а также мелиораты, часто используемые в рекламных текстах и названиях профессий. Приведены высказывания ученых-языковедов в области мелиоративного словообразования, проанализированы слова и выражения мелиоративного характера на примере текстов СМИ.
The article deals with some peculiarities of ameliorative word formation in German. Ameliorative words borrowed from a foreign language to German, as well as meliorate often used in advertising texts and names of professions, are considered in the article. Statements of scientists-linguists in the field of ameliorative word formation are given, words and expressions of ameliorative character are analyzed on the example of texts of mass media.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | ESHONKULOVA N.R. | ўқитувчи | Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Der Spiegel. Der Bescheidenheitsprotz. 7/2017. S.33 |
2 | 2. Der Spiegel. Sahra und die Gangster. Der Spiegel. 49/2016. S.54 |
3 | 3. Der Spiegel. Warum backen Sie Brot mit Cola-Geschmack, Herr |
4 | 4. Der Spiegel. Finger in der Wunde. 29/2013. S.77 |
5 | 5. Franz Kafka. Best Short Stories/Die schoensten Erzaehlungen. A Dual-Language Book. Dover Publications, INK. Mineola, New York 1997, S.12 |
6 | 6. Franz Kafka. Best Short Stories/Die schoensten Erzaehlungen. A Dual-Language Book. Dover Publications, INK. Mineola, New York 1997, S.8 |
7 | 7. Manager Magazin. Lassen Sie es auch mal gut sein! 26/06/2017. S.4 |
8 | 8. Мargareta Gasser-Mühlheim. Soziale Aufwertungstendenzen in der deutschen Gegenwartssprache. Bern-Frankfurt-M, 1972, S.62 |
9 | 9. Ruth Römer. Die Sprache der Anzeigenwerbung. Aufl.1980. Düsseldorf : Pädagogischer Verlag Schwann. S.44 |
10 | 10. https://gartencenter-poetschke.de/ |