112

 

Ths article is devoted to learning English using various
methods to improve the language skills of students. In
teaching speech interaction in English, along with the basic
methodological principles of the communicative-cognitive
method, methodological positions are taken into account. It is
education in the conditions of group collaboration, adequate
formation of the composition of groups, the planning of their
speech behavior by interlocutors, interpretation of the speech
actions of the speaker and the implementation of their own
strategic line are the reserves of increasing the effctiveness of
the learning process in teaching speech interaction in English.
 

 

Ushbu maqola talabalarning til mahoratlarini yaxshilash
uchun ingliz tilini har xil metodlar yordamida o‘rganishga
bag‘ishlangan. Ingliz tilidagi nutq o‘zaro ta’siriga o‘rgatishda
kommunikativ-kognitiv metodini asosiy metodik prinsiplari
bilan birga metodik holatlar nazarda tutiladi. Chunonchi
jamoaviy hamkorlik sharoitlarida o‘qish, jamoalar tarkibining
bir xil tashkil qilinishi, suhbatdoshlar tomonidan o‘z nutqining
rejalashtirilishi, so‘zlovchining nutq harakatlari talqini va o‘z
ahamiyatli nuqtai nazarini amalga oshirish ingliz tilidagi
nutq o‘zaro ta’siriga o‘rgatishda o‘quv jarayoni samaradorligini
oshirishning zaxiralari hisoblanadi.


Данная статья посвящена рассмотрению темы
изучения английского языка посредством различных
методов, способных улучшить языковые навыки
студентов. Наряду с основополагающими методическими
принципами коммуникативно-когнитивного метода, в
обучении речевому взаимодействию на английском языке
следует учитывать методические положения. Так,
например, обучение в условиях группового сотрудничества,
соответствующее формирование состава групп,
планирование собеседниками своего речевого поведения,
интерпретация речевых действий говорящего и реализация
собственной стратегической линии являются резервами
повышения эффективности учебного процесса при обучении
речевому взаимодействию на английском языке.
 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 10-12-2019
  • Read count 100
  • Date of publication 04-05-2017
  • Main LanguageIngliz
  • Pages
English

 

Ths article is devoted to learning English using various
methods to improve the language skills of students. In
teaching speech interaction in English, along with the basic
methodological principles of the communicative-cognitive
method, methodological positions are taken into account. It is
education in the conditions of group collaboration, adequate
formation of the composition of groups, the planning of their
speech behavior by interlocutors, interpretation of the speech
actions of the speaker and the implementation of their own
strategic line are the reserves of increasing the effctiveness of
the learning process in teaching speech interaction in English.
 

 

Ushbu maqola talabalarning til mahoratlarini yaxshilash
uchun ingliz tilini har xil metodlar yordamida o‘rganishga
bag‘ishlangan. Ingliz tilidagi nutq o‘zaro ta’siriga o‘rgatishda
kommunikativ-kognitiv metodini asosiy metodik prinsiplari
bilan birga metodik holatlar nazarda tutiladi. Chunonchi
jamoaviy hamkorlik sharoitlarida o‘qish, jamoalar tarkibining
bir xil tashkil qilinishi, suhbatdoshlar tomonidan o‘z nutqining
rejalashtirilishi, so‘zlovchining nutq harakatlari talqini va o‘z
ahamiyatli nuqtai nazarini amalga oshirish ingliz tilidagi
nutq o‘zaro ta’siriga o‘rgatishda o‘quv jarayoni samaradorligini
oshirishning zaxiralari hisoblanadi.


Данная статья посвящена рассмотрению темы
изучения английского языка посредством различных
методов, способных улучшить языковые навыки
студентов. Наряду с основополагающими методическими
принципами коммуникативно-когнитивного метода, в
обучении речевому взаимодействию на английском языке
следует учитывать методические положения. Так,
например, обучение в условиях группового сотрудничества,
соответствующее формирование состава групп,
планирование собеседниками своего речевого поведения,
интерпретация речевых действий говорящего и реализация
собственной стратегической линии являются резервами
повышения эффективности учебного процесса при обучении
речевому взаимодействию на английском языке.
 

Author name position Name of organisation
1 Aripova K..
Name of reference
1 1. Ek J.A. van. Objectives for Foreign Language Learning. Vol.1: Scope. Strassbourg: Council of Europe Press, 1986. 2. Galloway A. Communicative Language Teaching: an Introduction and Sample Activities // ERIC Digest, 1993. June. 3. Hymes D. On Communicative Competence // Sociolinguistics / J.B. Pride and J. Holmes (ed.). – Harmonsworth: Penguin Books Ltd, 1972. 4. Omaggio A.C. Teaching language in context. – Boston: Heinle & Heinle Publishers Inc., 1986. – 479 p. 5. Richards J.C. , Hull J., Proctor S. New Interchange (English for International Communication). – CUP, 1999
Waiting