Мақолада “1670–1673 йилларда Россиянинг Хива билан алоқалари тўғрисидаги элчилар китоби” ва “1682–1684 йилларда Россиянинг Хива билан алоқалари тўғрисидаги элчилар китоби” мисолида кишиларнинг келиб чиқиши ва яшаш жойи бўйича номланиши тадқиқ этилган. Уларнинг шаклланиш усуллари аниқланиб, сўз ясалишининг одатий моделлари кўриб чиқилган. Муаллифнинг тасдиқлашича, рус тилидаги сўзлар тарихини ўрганиш, ундаги сўз ясаш тизимлари ривожланишини тадқиқ қилишда катта аҳамиятга эгадир.
Мақолада “1670–1673 йилларда Россиянинг Хива билан алоқалари тўғрисидаги элчилар китоби” ва “1682–1684 йилларда Россиянинг Хива билан алоқалари тўғрисидаги элчилар китоби” мисолида кишиларнинг келиб чиқиши ва яшаш жойи бўйича номланиши тадқиқ этилган. Уларнинг шаклланиш усуллари аниқланиб, сўз ясалишининг одатий моделлари кўриб чиқилган. Муаллифнинг тасдиқлашича, рус тилидаги сўзлар тарихини ўрганиш, ундаги сўз ясаш тизимлари ривожланишини тадқиқ қилишда катта аҳамиятга эгадир.
В статье на материале «Посольских книг по связям России с Хивой 1670–1673 гг.» и «Посольских книг по связям России с Хивой 1682–1684 гг.» исследуются наименования лиц по этнической принадлежности и месту жительства, выявляются их способы образования, приводятся наиболее типичные модели словообразования. Автор утверждает, что исследование истории слов русского языка является очень важным для изучения истории развития его словообразовательной системы.
The article on the "Ambassadorial books on relationsof Russia with Khiva 1670–1673" and "Ambassadorial books on relationsof Russia with Khiva 1682–1684" explores the names of persons by ethnicity and place of residence, identify their methods of education, are the most typical patterns of word formation. The author argues that the study of the history of language is very important to study the history of his derivational system.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | CHUPONOV O.O. | доцент | Урганч давлат университети |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Потиха З.А. Современное русское словообразование. Пособие для учителя. –М.: Просвещение, 1970. –384 с. |