Мақолада ўзиники бўлмаган кўчирма гапнинг персонаж ички оламини тасвирлашдаги ўрни ўрганилган. Психологизм бевосита кўриниши ҳисобланадиган ички нутқнинг роман қаҳрамонлари руҳиятини очишдаги роли аниқланган. Ўзиники бўлмаган кўчирма гап адабиётшуносликда билвосита муаллиф нутқи сифатида қўлланилишига изоҳ берилиб, соҳа мутахассисларининг бу борадаги фикрларига муносабат билдирилган. Билвосита нутқнинг “Лолазор” романида бевосита психологизм кўринишларидан бири сифатида келиши исботланган.
Мақолада ўзиники бўлмаган кўчирма гапнинг персонаж ички оламини тасвирлашдаги ўрни ўрганилган. Психологизм бевосита кўриниши ҳисобланадиган ички нутқнинг роман қаҳрамонлари руҳиятини очишдаги роли аниқланган. Ўзиники бўлмаган кўчирма гап адабиётшуносликда билвосита муаллиф нутқи сифатида қўлланилишига изоҳ берилиб, соҳа мутахассисларининг бу борадаги фикрларига муносабат билдирилган. Билвосита нутқнинг “Лолазор” романида бевосита психологизм кўринишларидан бири сифатида келиши исботланган.
В статье изучается место несобственно-прямой речи в изображении внутреннего мира персонажа. Раскрывается роль этого вида внутренней речи, являющегося разновид-ностью психологизма. Разъясняется, что несобственно-прямая речь используется в литературоведении как косвенная речь, даётся собственная точка зрения по поводу того, как специалисты отностятся к этому явлению. Утверждается, что косвенная речь является разновидностью прямого психологизма в романе “Край, покрытый тюльпанами”.
The article examines the place of indirect speech in the image of the character's inner world. The role of this type of inner speech, which is a kind of psychologism, is revealed. It is explained that improperly direct speech is used in literary criticism as indirect speech, and given own point of view about how specialists relate to this phenomenon. It is argued that indirect speech is a kind of direct psychologism in the novel “The Edge Covered with Tulips”.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | BOBOKHONOV M.R. | Филология фанлари номзоди (PhD | Самарқанд Давлат Университети |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Борейкина Т.П. Монолог и исповедь как приемы психологического изображения драма-тических героев в пьесахВ.И. Мишаниной // Вестник Чувашского университета. 2011. No 1. — С. 271–275 |
2 | Дўст М.М. Лолазор. — Тошкент: Шарқ, 1998. — 560 б |
3 | Солижонов Й. Нутқ ва услуб. — Тошкент: Чўлпон, 2002. — 128 б |
4 | Ўринбоев Б. Ҳозирги ўзбек адабий тили. Ўқув қўлланма. — Самарқанд: СамДУ нашри, 2001. — 172 б |
5 | Қуронов Д., Мамажонов З., Шералиева М. Адабиётшунослик луғати. — Тошкент: Akademnashr, 2013. — 408 б. |
6 | Ғуломов А. Ғ., Асқарова М. А. Ҳозирги ўзбек адабий тили (Синтаксис). — Тошкент: Ўқитувчи, 1965. — 316 б. |