346

Рус тилини ўқитишда кўргазмали қўлланмалар самарали замонавий методлардан бири бўлиб, ўқувчиларга тилни мукаммал ўрганишга, мавзуни чуқурроқ англашга ёрдам беради.  Мақолада,    олимларнинг  кўргазмали  қўлланмалардан  фойдаланишига    бўлган муносабатлари ҳақида айрим фикрлари келтирилган(масалан, анимацион виделроликлар, ҳужжатлифильмлар), ҳамда рус тили дарсларида ҳужжатли фильмлардан фойдаланишга бўлган  муносабатларини    ўрганишда  Қарши  мухандислик-иқтисодиёт  институтининг “Ўзбек ва рус тиллари” кафедрасида, ҳамда Қарши Давлат университетининг “Рус тили ва адабиёти”кафедрасидаги  профессор-ўқитувчилар  билан  сўровнома  ўтказилди, Олинган натижалар диаграммада келтирилган.

  • Read count 332
  • Date of publication 03-10-2019
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages52-61
Ўзбек

Рус тилини ўқитишда кўргазмали қўлланмалар самарали замонавий методлардан бири бўлиб, ўқувчиларга тилни мукаммал ўрганишга, мавзуни чуқурроқ англашга ёрдам беради.  Мақолада,    олимларнинг  кўргазмали  қўлланмалардан  фойдаланишига    бўлган муносабатлари ҳақида айрим фикрлари келтирилган(масалан, анимацион виделроликлар, ҳужжатлифильмлар), ҳамда рус тили дарсларида ҳужжатли фильмлардан фойдаланишга бўлган  муносабатларини    ўрганишда  Қарши  мухандислик-иқтисодиёт  институтининг “Ўзбек ва рус тиллари” кафедрасида, ҳамда Қарши Давлат университетининг “Рус тили ва адабиёти”кафедрасидаги  профессор-ўқитувчилар  билан  сўровнома  ўтказилди, Олинган натижалар диаграммада келтирилган.

Русский

Наглядные пособия играют важную роль в обучении русскому языку, так как они помогают учащимся лучше изучать язык, даютим возможность лучше осознать тему. В статье  приводятся мненияпреподавателей  и  ученых  в  отношении  использования наглядных пособий (например, анимационных видеороликов, документальных фильмов), а также описывается эксперимент, проведенный преподавателями кафедры узбекского и русского языков Каршинского инженерно-экономического института и кафедры русского языка  и  литературы  Каршинского  государственного  университета  для  выяснения  их отношения к использованию документальных фильмов на занятиях по русскому языку. Полученные результаты показаны на диаграмме.

English

Visual  aids  play  active  role  in  teaching  Russian  language  because  they  enable  students  learning  the  language  in  better  way,  giving  them  opportunity  to  realize  the  topic  much  more  as  today’s effective method. This paper highlights some ideas of scholars’ for the use of visual aids (e.g.,  animation  videos,  documentary  films),  and  an  experiment  carried  out  with  the  staff  at  the  Department of Uzbek and Russian languages, Karshi Engineering-Economic institute as well as with  the  professor-teachers  at  the  Department  of  Russian  language  and  literature,  Karshi  State  university,  Karshi,  Uzbekistan,  in  order  to  find  out  their  attitudes  according  to  the  use  of  documentary films in Russian language classes. The findings are shown in the below-mentioned diagram.

Author name position Name of organisation
1 YARMATOVA M.A. Катта ўқитувчи Қарши мухандислик-иқтисодиёт институти
2 TURAEVA S.E. Катта ўқитувчи, Ўзбек ва рус тиллари кафедрас Қарши мухандислик-иқтисодиёт институти
Name of reference
1 Akkoyunlu B., &, M. (2005). Generative Theory of Multi–media Learning. Hacettepe University Faculty of Education Journal, 28, 9-18.
2 Bogomolov, A. N. (2013). Virtualnaya sreda obucheniya: k harakteristike ponyatiya. Moscow State University Journal (Vestnik CIE MSU), 3, 28-33.
3 Bonsignori, V. English tags: A close-up on film language, dubbing and conversation. CambridgeScholars Publishing2013.229 р
4 Bowen, B. M. Look Here! Visual Aids in Language Teaching. London: Macmillan Publishers Ltd. 1982.
5 Carroll, J.B. 1963. A Model of School Learning”. Teachers College Record, 64:723-733. Serrano, R. 2010. Development of English Language Skills in Oral Production by Adult Students in Intensive and Regular EFL Courses”. Vigo International Journal of Applied Linguistics 7: 99-115
6 D.Agostino, J. V. (2001). Increasing the Tole of Educational Psychology Theory in Program Development and Evaluation. Educational Psychologist, 36(2), 127-132
7 Dikilitas, K., & Duvenci, A. (2009). Using Popular Movies in Teaching Oral Skill. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 168e172. https://doi.org/10. 1016/j.sbspro.2009.01.031.
8 Gregory, M., & Carroll, S. (1978). Language and Situation: Language Varieties and their Social Contexts. London: Routledge & Kegan Paul.
9 Jawa Timur, Guangdong, P.R. “Engaging Young Learners with Digital Stories; Learning toMean” Indonesian Journal of Applied Linguistics, 8(2), September 2018.Copyright © 2018, IJAL, eISSN: 2502-6747, pISSN:2301-9468
10 Kabadayi. B. 2001. Visual and Auditory Tools in Foreign Language Teaching: Ankara,Turkey: Pegema Publications.
11 Kaiser, M. (2011). New Approaches to Exploiting film in the Foreign Language Classroom.
12 Journal, 3(2), 232e249. http://escholarship.org/uc/item/ 6568p4f4. (Accessed 30 July 2017).
13 Lambert, J. (2013). Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community. New York: Routledge.
14 Melor Md Yunus, Salehi, H., & Chenzi, C. Integrating Social Networking Tools into ESL Writing Classroom: Strengths and Weaknesses. English Language Teaching, Vol. 5, No. 8, 2012, pp. 42-48. doi:10.5539/elt.v5n8p42
15 Pillai, S. & Vengadasamy, R. Developing Understanding and Appreciation of Literature and Critical Reading Concepts through Multimodal Approaches. Malaysian Journal of ELT Research 6, 2010, pp. 133-166.
16 Ranker, J., & Mills, K. (2014). New Directions for Digital Video Creation in the Classroom: Spatiality, Embodiment, and Creativity. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 57, 440-445
17 Schatz, H. (2006). Fertigkeit Sprechen. Frenstudieneinheit 20. Fernstudienprojekt zur Fort- und Weiterbildung im Bereich Germanistik und Deutsch als Fremdsprache. Berlin: Heenemann
18 Sherman, J. (2003). Using Authentic Video in the Language Classroom. Cambridge: CUP.
19 Vethamani, M. E. & Nair, P. Multiple Responses to Verbal Discourse in the Reading of Literary Texts. International Education Studies Journal, Vol. 2, No. 4, 2009, pp. 182-194.
20 Webb, S., & Rodgers, H. (2009). The Lexical Coverage of Movies. Applied Linguistics, 30, 407e427. https://doi.org/10.1093/applin/amp010
21 Widdowson, H. (1978). Teaching Language as Communication. Oxford: Oxford University Press.
Waiting