431

Агар ўтилаётган дарс ёқса, кўпчилик фаннни яхши ўрганишга мойилбўлади. Шумақсадда синфда инглиз тилини ўргатишда ўқувчиларни рағбатлантириш ва қизиқтириш мақсадида  тил  ўргатувчилар  томонидан  бир  қанча  уринишларамалга  оширилди.Афсуски, ушбу дарслар ҳар доим ҳам ҳаммаўрганувчилар/талабалар томонидан ижобий қабул  қилинавермайди.  Бунга  сабаб –биз  талабаларнинг  дарсниўрганишдан  қандаймақсад  ва  натижаларникўзлаганини олдиндан  билмаслигимиздир.  Шундай  мақсадни аниқлаш учун турли ёшдаги ўзбек миллатига мансуб тил ўрганувчиларининг уч гуруҳ вакиллари: ўрта мактаб  ўқувчилари, талабалар ва  битирувчиларнинг инглиз  тилини ўрганишдан аниқ мақсадларинибилиш  учун  саволнома  тарқатилди. Инглиз  тилини ўргатишда яхши натижаларга эришиш учун ёшга нисбатан фарқ қиладиган жиҳатлар ҳам муҳокама қилинди ва изланишларолиб борилди.

  • Read count417
  • Date of publication09-03-2017
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages179-184
Ўзбек

Агар ўтилаётган дарс ёқса, кўпчилик фаннни яхши ўрганишга мойилбўлади. Шумақсадда синфда инглиз тилини ўргатишда ўқувчиларни рағбатлантириш ва қизиқтириш мақсадида  тил  ўргатувчилар  томонидан  бир  қанча  уринишларамалга  оширилди.Афсуски, ушбу дарслар ҳар доим ҳам ҳаммаўрганувчилар/талабалар томонидан ижобий қабул  қилинавермайди.  Бунга  сабаб –биз  талабаларнинг  дарсниўрганишдан  қандаймақсад  ва  натижаларникўзлаганини олдиндан  билмаслигимиздир.  Шундай  мақсадни аниқлаш учун турли ёшдаги ўзбек миллатига мансуб тил ўрганувчиларининг уч гуруҳ вакиллари: ўрта мактаб  ўқувчилари, талабалар ва  битирувчиларнинг инглиз  тилини ўрганишдан аниқ мақсадларинибилиш  учун  саволнома  тарқатилди. Инглиз  тилини ўргатишда яхши натижаларга эришиш учун ёшга нисбатан фарқ қиладиган жиҳатлар ҳам муҳокама қилинди ва изланишларолиб борилди.

Русский

Большинство людей склонны хорошо учиться, когда имнравятся уроки. В связи с этимсо  стороны  учителя  во  время  урока  предпринимаются  методы  поощрения  и мотивирования  учащихся  к  изучению  английского  языка.  Но,  к  сожалению,  такие приемы не  всегда  дают  свои  результаты.  Это  происходит  ввиду  малой  степени изученности вопроса: мы обычно не знаем, чего студенты ожидают от этих уроков.С  целью  изучить  предпочтения  и  ожидания  трех  возрастных  групп:  учащихся средних  школ,  студентов и  выпускников –студентам было  предложено  заполнить анкету.  Таким  образом,  в  этой  статье  обсуждаются  контрасты  между  разными возрастными  группами  с  целью  сделать  конкретные  выводы  в  сфере  обучения английскому языку.

English

Most individuals have a  tendency to learn well  when they  feel happy  with the lessons. Along these lines, there have been a few endeavors to encourage or motivate students to learn English in the classroom by arranging lessons premium and propelling. Unfortunately, some of these  lessons  won'tfunction  admirably  with  a  few  gatherings  of  understudies.  This  is  on  the grounds that we don't generally know students choice and expectations of the lessons. Keeping  in  mind  the  goal  to  investigate  their  preferences  and  expectations,  Uzbek students  from  three  different  age  groups:  secondary  school  learners,  students,  and  graduates were asked to complete the questionnaire in order to finish a survey with a specific end goal to give  their  originations  of  preferred  Englishlessons.  Contrasts  between  age  gatherings  were talked  about  with  a  specific  end  goal  to  give  productive  implications  to  English  language teaching and learning.

Name of reference
1 Allwright, D. and Bailey, K.M. (1991). Focus on the Language Classroom. –Cambridge: Cambridge University Press.
2 Barkhuisen, G.P. (1998). Discovering Learners’ Perceptions of ESL Classroom Teaching/learning Activities in a South African Context. TESOL Quarterly 32(1)
3 Brindley, G. (1984). Needs Analysis and Objectives Setting in the Adult Migrant Education Programme. Sydney: NSW Adult Migrant Education Service
4 Horwitz, E.K. (1988). The Beliefs about Language Learning of Beginning University Foreign Language Learners. Modern Language Journal 72(3)
5 Kern, R.G. (1995). Learners’ and Teachers’ Beliefs about Language Learning. Foreign Language Annals 28(1)
6 Lewis, M. (1993). The Lexical Approach: The State of ELT and a Way Forward. Hove: Language Teaching Publications
7 Littlewood, W. (2010). Chinese and Japanese Students’ Conceptions of the ‘ideal English Lesson’. RELC Journal. 41(1)
8 Littlewood, W., Liu, N. and Yu, C. (1996). Hong Kong Tertiary Students’ Attitudes and Proficiency in Spoken English. RELC Journal. 2(1)
9 Richards, J.C. and Bohlke, D. (2011). Creating Effective Language Lessons. -Cambridge: Cambridge University Press
10 Rubin, J. and Thompson, I. (1994). How to be a More Successful Language Learner: Toward LearnerAautonomy. Boston: Heinle & Heinle
Waiting