Данная статья посвящена теме межкультурной
осведомленности и обучения. Выявляется роль национального языка и
национальной культуры в изучении иностранных языков. Излагаются
методологические основы этой темы и предлагаются практические предложения
для уроков.
Данная статья посвящена теме межкультурной
осведомленности и обучения. Выявляется роль национального языка и
национальной культуры в изучении иностранных языков. Излагаются
методологические основы этой темы и предлагаются практические предложения
для уроков.
This article deals with the topic of intercultural awareness and
learning. Indentifies the role of the national language and the national culture in
learning foreign languages. Sets out the methodological background to this topic, and
offers practical suggestions for the classroom.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Xamdamova S.O. | Farpi |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Schooled Language: Language and Gender in Educational Settings Joan Swann |
2 | Gender and Language Ideologies Deborah Cameron |
3 | Exceptional Speakers: Contested and Problematized |
4 | Gender Identities Kira Hall |
5 | Language and Gender in Adolescence Penelope Eckert |
6 | Language and Gendered Modernity William L. Leap |