196

This article indicates and suggests the possibility of effective usage of 
mistakes untraditionally  that  could activate  students participation  in  lessons  and  could 
help  teachers  to define studens’  true knowledge and could give solid observation about 
lesson results  to  the English  language  teachers. There  is also  told about  teacher’s good 
performance in making mistakes intentionally, after that, achieved success by the teacher 
during class time. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 30-12-2019
  • Read count 183
  • Date of publication 10-09-2018
  • Main LanguageIngliz
  • Pages196-201
Tags
English

This article indicates and suggests the possibility of effective usage of 
mistakes untraditionally  that  could activate  students participation  in  lessons  and  could 
help  teachers  to define studens’  true knowledge and could give solid observation about 
lesson results  to  the English  language  teachers. There  is also  told about  teacher’s good 
performance in making mistakes intentionally, after that, achieved success by the teacher 
during class time. 

Tags
Ўзбек

Ushbu  maqola  dars  jarayonida  talabalarni  darsda  ishtirokini 
aktivlashtira olgan va ularning bilimlarini aniqlashda yordam bera olgan, dars natijasi 
haqida  yahshi  kuzatuv  bera  olgan  o’qituvchi  tomonidan  rejali,  noananaviy  tarzda 
amalga oshirilgan xatolarni samarali usulda qo’llanishi mumkinligiga  ishora beradi va 
uni  taklif  qiladi.  Bunda  yana  o’qituvchi  rejali  holda  hatoni  amalga  oshirishi  shundan 
so’ng talabalar ichida aktiv jarayonni qo’lga kiritilgani hikoya qilinadi. 

Tags
Русский

В  этой  статье  указывается  и  предлагается  возможность 
эффективного  использования  ошибок,  которые  могут  быть  активированы 
учащимися  в  уроках,  и  могут  помочь  учителям  определить  истинные  знания 
учеников  и  могут  дать  полное  представление  о  результатах  урока 
преподавателям  английского  языка.  Также  рассказывается  о  хорошей 
успеваемости  учителя,  чтобы  делать  ошибки  намеренно,  после  этого  добился 
успеха учителем во время занятий. 

Tags
Author name position Name of organisation
1 Mirzaholova N.K. Namdu
2 Goibboyeva R.A. Namdu
Name of reference
1 The role of mistakes in language learning” By Tomasz P. Szynalski
2 the Mistakes are inevitable group’ By Tomasz P. Szynalski
3 How To Hesitate Like A Native English Speaker” by Robby Kukurs
4 Richelle E. Goodrich, Smile Anyway
5 Cambridge advanced learners dictionary 3rd edition ( dictionary program)
6 Uzbek/English dictionary, the central Asian heritage group, 2005
Waiting