Данная статья посвящена изучению проблемы развития творческих
способностей учащихся на уроках иностранного языка. Следующая работа включает в себя
рассмотрение вопросов, связанных с развитием творческих способностей учащихся. В
частности, раскрыты такие понятия, как творческие способности, креативное
мышление, дивергентное мышление, описаны особенности развития творческих
способностей учащихся, определены роль и место творческой работы на уроках
иностранного языка.
Ушбу мақола чет тили дарслари орқали талабаларнинг ижодий
қобилиятларини ривожлантириш муаммоларини ўрганишга бағишланган. Қуйидагилар
талабаларнинг ижодий қобилиятларини ривожлантириш билан боғлиқ масалаларни кўриб
чиқишни ўз ичига олади.
Хусусан, ижодий қобилият, ижодий фикрлаш, турли хил фикрлаш тушунчалари,
ўқувчиларнинг ижодий қобилиятларини ривожлантириш хусусиятлари, хорижий тиллар
синфларида ижодкорликнинг ўрни аниқланади.
Данная статья посвящена изучению проблемы развития творческих
способностей учащихся на уроках иностранного языка. Следующая работа включает в себя
рассмотрение вопросов, связанных с развитием творческих способностей учащихся. В
частности, раскрыты такие понятия, как творческие способности, креативное
мышление, дивергентное мышление, описаны особенности развития творческих
способностей учащихся, определены роль и место творческой работы на уроках
иностранного языка.
This article is devoted to the study of the problem of developing the creative
abilities of students through foreign language classes. The following work includes consideration of
issues related to the development of creative abilities of students. In particular, such concepts as
creative abilities, creative thinking, divergent thinking are revealed, the features of the development НамДУ илмий ахборотномаси - Научный вестник НамГУ 2019 йил 3-сон
283
of creative abilities of students are described, the role and place of creative work in the classes of
foreign language are defined.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Abduazizova I.A. | NamSU |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Alekseev N.G., Yudin E.G. The study of creativity in science and learning creativity. – M: Scientific creativity. 1969. 105p. |
2 | Bernstein S.M. Psychology of scientific creativity. // "Questions of Psychology" № 3 1965. 5p. |
3 | Bekhterev V.L. Objective psychology. – M: Academy. 1991. 306p |
4 | The Epiphany. Psychology of creative abilities. – M: Academy. 2002. 282p. |
5 | Brumlinsky A.V. Imagination and creativity. // Problems of scientific and technical creativity. – M: Material for the symposium. 1967. pp. 583-595 |
6 | Vinokurova N.K. The development of creative abilities of students. – M: Pedagogical search. 1999. 82p. |
7 | Vorobiev G.G. The school of the future begins today. – M: 1991. 160p. |