217

Данная  статья  посвящена  изучению  проблемы  развития творческих 
способностей учащихся на уроках иностранного языка. Следующая работа включает в себя 
рассмотрение  вопросов,  связанных  с  развитием  творческих  способностей  учащихся.  В 
частности,  раскрыты  такие  понятия,  как  творческие  способности,  креативное 
мышление,  дивергентное  мышление,  описаны  особенности  развития  творческих 
способностей  учащихся,  определены  роль  и  место  творческой  работы  на  уроках 
иностранного языка.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 10-03-2020
  • Read count 208
  • Date of publication 10-07-2019
  • Main LanguageRus
  • Pages282-285
Ўзбек

Ушбу  мақола  чет  тили  дарслари  орқали  талабаларнинг  ижодий 
қобилиятларини  ривожлантириш  муаммоларини  ўрганишга  бағишланган.  Қуйидагилар 
талабаларнинг ижодий қобилиятларини ривожлантириш билан боғлиқ масалаларни кўриб 
чиқишни ўз ичига олади.  
Хусусан,  ижодий  қобилият,  ижодий  фикрлаш, турли  хил  фикрлаш тушунчалари, 
ўқувчиларнинг ижодий қобилиятларини ривожлантириш хусусиятлари, хорижий тиллар 
синфларида ижодкорликнинг ўрни аниқланади. 

Русский

Данная  статья  посвящена  изучению  проблемы  развития творческих 
способностей учащихся на уроках иностранного языка. Следующая работа включает в себя 
рассмотрение  вопросов,  связанных  с  развитием  творческих  способностей  учащихся.  В 
частности,  раскрыты  такие  понятия,  как  творческие  способности,  креативное 
мышление,  дивергентное  мышление,  описаны  особенности  развития  творческих 
способностей  учащихся,  определены  роль  и  место  творческой  работы  на  уроках 
иностранного языка.

English

This  article  is  devoted  to  the  study  of  the  problem  of  developing  the  creative 
abilities of students through foreign language classes. The following work includes consideration of 
issues  related  to  the  development  of  creative  abilities  of  students.  In  particular,  such  concepts  as 
creative abilities, creative thinking, divergent thinking are revealed, the features of the development НамДУ илмий ахборотномаси - Научный вестник НамГУ 2019 йил 3-сон 
 
283 
 
of  creative  abilities  of  students  are  described,  the  role  and  place  of  creative work  in  the  classes  of 
foreign language are defined. 

Author name position Name of organisation
1 Abduazizova I.A. NamSU
Name of reference
1 Alekseev N.G., Yudin E.G. The study of creativity in science and learning creativity. – M: Scientific creativity. 1969. 105p.
2 Bernstein S.M. Psychology of scientific creativity. // "Questions of Psychology" № 3 1965. 5p.
3 Bekhterev V.L. Objective psychology. – M: Academy. 1991. 306p
4 The Epiphany. Psychology of creative abilities. – M: Academy. 2002. 282p.
5 Brumlinsky A.V. Imagination and creativity. // Problems of scientific and technical creativity. – M: Material for the symposium. 1967. pp. 583-595
6 Vinokurova N.K. The development of creative abilities of students. – M: Pedagogical search. 1999. 82p.
7 Vorobiev G.G. The school of the future begins today. – M: 1991. 160p.
Waiting