В статье рассматривается образование традиционных черт ремесленничества в Намангане и Наманганской области, а также новые, современные тенденции в производстве ремесленных изделий. Описываются изменения в ремесленничестве в начале XXI века, фиксируются отношения уста-шогирд, отмечаются особенности рабочего дня, организации рабочего места, инструментарии ремесленников. Отмечается постоянство такого обряда как посвящение в мастера («ка- мар-басте»), а также соблюдение своеобразного «кодекса качества» ремесленника.
Maqolada Namangan shahri va Namangan viloyatlarida hunarmandchilikning an'anaviy xususiyatlarini shakllantirish, shuningdek, hunarmandchilik buyumlari ishlab chiqarishning yangi, zamonaviy tendensiyalari ko'ribchiqiladi. XXI asrning boshlarida hunarmandchilikda o'zgarishlar tasvirlangan, usta-shogird munosabatlari qayd etilgan, ish kunining o'ziga xos xususiyatlari, ish joyini tashkil etish, hunarmandlarning asbob-uskunalari qayd etilgan. Ustozga ("qamar-basta") bag'ishlanish, shuningdek, hunarmandning o'ziga xos "sifat kodeksi"ga rioya qilish kabi marosimning doimiyligi qayd etilgan.
В статье рассматривается образование традиционных черт ремесленничества в Намангане и Наманганской области, а также новые, современные тенденции в производстве ремесленных изделий. Описываются изменения в ремесленничестве в начале XXI века, фиксируются отношения уста-шогирд, отмечаются особенности рабочего дня, организации рабочего места, инструментарии ремесленников. Отмечается постоянство такого обряда как посвящение в мастера («ка- мар-басте»), а также соблюдение своеобразного «кодекса качества» ремесленника.
The article discusses the formation of traditional features of handicraft in Namangan and Namangan region, as well as new, modern trends in the production of handicrafts. Changes in handicraft at the beginning of the XXI century are described, the relations of usto-shogird are fixed, features of the working day, the organization of a workplace, tools of handicraftsmen are noted. Celebrates the constancy of such a ceremony as a dedication to the master ("kamar-basta"), and enforce a kind of "code quality" of a craftsman.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Sokolova L.M. | Namangan davlat universiteti Tarix kafedrasi o’qituvchisi |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Статья написана на основе беседы с ремесленниками и торговца¬ми с базаров Намангана. |