Listening is a significant language skill to develop in second language learning. Despite its importance, language learners consider listening as the most difficult language skill to learn. Since the role of listening comprehension in language teaching has been repeatedly emphasized, many teachers do not pay enough attention to its importance in their classes. In this paper, the researchers review some important issues concerning listening comprehension to provide a basis for developing listening skill in English language teaching. In this article, we will consider the significance and difficulties of listening that arise when teaching foreign languages in schools of Uzbekistan
Аудирование - это важный языковой навык, который необходимо развивать при изучении второго языка. Несмотря на свою важность, изучающие язык считают слушание самым сложным языковым навыком для изучения. Поскольку роль аудирования в преподавании языка неоднократно подчеркивалась, многие учителя не уделяют достаточного внимания его значимости в своих классах. В данной статье мы рассмотрим значимость и трудности аудирования возникающие при приподовании иностранных языков в школах Узбекистана.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Inamova G.A. | (PhD) doctorate | Namangan state university |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Методика формирования стратегий аудирования у студентов неязыкового вуза: английский язык. Тема диссертации и автореферата по ВАК РФ 13.00.02, кандидат педагогических наук Михина, Алла Эдуардовна Михина, кандидат педагогических наук |
2 | Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). – М.: Издательство ИКАР, 2009. – 448 с |
3 | The Significance of Listening Comprehension in English Language Teaching Abbas Pourhosein Gilakjani Department of English Language Translation, Islamic Azad University Lahijan Branch, Lahijan, Iran Narjes Banou Sabouri Department of Linguistics, Payame Noor University, Tehran, Iran |
4 | Апальков В.Г. Методика формирования межкультурной компетенции средствами электронно-почтовой группы (английский язык, профильный уровень): Дис... канд. пед. наук.- Тамбов, 2008. - 157 с. |
5 | Бабанскый Ю.К. Методы обучения в современной общеобразовательной школе,- М.: Изд-во Просвещение, 1985. - 208 с. 5. Базилева И.Т. Обучение через Интернет открывает новые перспективы // Бизнес Академия. - 2001. - №6. - С. 72-77. |