140

Ушбу  мақолада  бугунги  кунда  гуманитар  фанлар  ва  фалсафа  фани 
ўқитишдаги инқироз холатлари ёритиб берилган бўлиб, ЮНЕСКО раҳнамолигида махсус 
мутахассислар  томонидан  ўтказилган  тахлил  натижалари  кўрсатилиб  ўтилган. 
Шунингдек мавжуд  инқироз  холатидан  чиқиш  учун фалсафий таълимга  янги  усулларни 
жорий қилиш, талабаларда танқидий ва тахлилий қобилиятларни шакллантириш орқали 
эришиш мумкинлиги баён қилинган.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 09-12-2020
  • Ўқишлар сони 133
  • Нашр санаси 07-12-2020
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони191-196
Ўзбек

Ушбу  мақолада  бугунги  кунда  гуманитар  фанлар  ва  фалсафа  фани 
ўқитишдаги инқироз холатлари ёритиб берилган бўлиб, ЮНЕСКО раҳнамолигида махсус 
мутахассислар  томонидан  ўтказилган  тахлил  натижалари  кўрсатилиб  ўтилган. 
Шунингдек мавжуд  инқироз  холатидан  чиқиш  учун фалсафий таълимга  янги  усулларни 
жорий қилиш, талабаларда танқидий ва тахлилий қобилиятларни шакллантириш орқали 
эришиш мумкинлиги баён қилинган.

Русский

В  статье  освещается  современный  кризис  в  преподавании 
гуманитарных предметов и философии. Описываются результаты анализа состояния дел 
с  преподованием  философии,  проведенного  международной  группой  специалистов  по 
инициативом  и  под  руководством ЮНЕСКО.  Выход  из  развивающего    кризиса  может 
быть найден при  внедрении новых подходов к преподаванию философии, направленных на 
формирование критических и аналитических способностей студентов. 

English

This article  is devoted to describe some decadence of teaching humanitarian and 
philosophical  subjects  and  given  several  results  that  accomplished  by  special  specialists  of 
UNESCO.  Also,  solutions  and  preventions  to  the  problems  above  are  written  and  focused  to 
increase the analyzing thinking to young students.  

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Mukhtarov .M.
Ҳавола номи
1 Nussbaum M. Ne radi pribili. Zachem demokratii nujni gumanitarnie nauki. – M.: Visshaya shkola ekonomiki, 2014. – 192 s.
2 Cahill A.J., Bloch-Schulman S. Argumentation Step-By-Step: Learning Critical Thinking through Deliberate Practice // Teaching Philosophy – 2012. – Vol. 31(1). – P. 41– 62.
3 Davis J.R. Socrates in Homeroom: A Case Study for Integrating Philosophy across a High School Curriculum // Teaching Philosophy – Vol. 36 (3). – 2013. – P. 217–238.
4 Gelger T. van. Teaching Critical Thinking: Some Lessons from Cognitive Science // College Teaching. – Vol. 53 (1). – 2005. – P. 41–46.
5 Lone J.M., Green M. Philosophy in High School: Guest Editors’ Introduction to a Special Issue of Teaching Philosophy // Teaching Philosophy. – Vol. 36(3). – 2013. – P. 213– 215.
6 Philosophy: A School of Freedom. Teaching Philosophy and Learning to Philosophize. – Paris: UNESCO Publ., 2007. – XXI, 279 p.
7 Riley S.A. Building a High School Philosophy Program // Teaching Philosophy. – Vol. 36 (3). – 2013. – P. 239–252.
8 Rudisil J. The Transition from Studying Philosophy to Doing Philosophy // Teaching Philosophy. – Vol. 34(3). – 2011. – P. 241–271.
9 Sarat A. Traditions and Trajectories in Law and Humanities Scholarship // Yale Journal of Law and Humanities. – Vol. 10(2). – 1998. – P. 401–407.
10 Saunders C. Doing Philosophy: A Practical Guide for Students / Saunders C., Mossley D., Ross G.M., Lamb D. – L.: Continuum, 2007.
11 Teaching Philosophy in Europe and North America. – Paris: UNESCO Publ., 2011. – 97 p.
Кутилмоқда