188

Ушбу  мақолада  миллий  меросимиз,  қадриятларимиз,  урф-  одат  ва 
анъаналаримизнинг ёшларга берилаётган ахлоқий тарбия билан узлуксиз боғлиқлиги диний 
бағрикенглик  тарбияси  мисолида  очиб  берилади,  диний  таълимотнинг  ёшларни  юксак 
маънавиятли  этиб тарбиялашдаги  ўрни  ҳақида  сўз юритилади.  Унда шарқона  қараш  ва 
шарқ мутафаккирларимиз  ўгитларини  ёш  авлоднинг маънавий  ахлоқий  баркамоллигини 
ўстиришдаги  аҳамиятига  ҳам  алоҳида  урғу  берилган.  Мақолада  ислом  диний 
таълимотининг асосий масалаларидан ҳисобланган ахлоқ, маънавият, ҳақиқат, виждон ва 
инсонийлик кабиларнинг моҳиятини ёритувчи фикр ва мулоҳазалар ўрин олган.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 04-01-2021
  • Ўқишлар сони 184
  • Нашр санаси 16-12-2020
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони233-236
Ўзбек

Ушбу  мақолада  миллий  меросимиз,  қадриятларимиз,  урф-  одат  ва 
анъаналаримизнинг ёшларга берилаётган ахлоқий тарбия билан узлуксиз боғлиқлиги диний 
бағрикенглик  тарбияси  мисолида  очиб  берилади,  диний  таълимотнинг  ёшларни  юксак 
маънавиятли  этиб тарбиялашдаги  ўрни  ҳақида  сўз юритилади.  Унда шарқона  қараш  ва 
шарқ мутафаккирларимиз  ўгитларини  ёш  авлоднинг маънавий  ахлоқий  баркамоллигини 
ўстиришдаги  аҳамиятига  ҳам  алоҳида  урғу  берилган.  Мақолада  ислом  диний 
таълимотининг асосий масалаларидан ҳисобланган ахлоқ, маънавият, ҳақиқат, виждон ва 
инсонийлик кабиларнинг моҳиятини ёритувчи фикр ва мулоҳазалар ўрин олган.

Русский

В  этой  статье  объясняется преемственность нашего национального 
наследия,  наших  ценностей,  традиций  и  традиций  с  нравственным  воспитанием 
молодежи,  на  примере  религиозной  терпимости,  роль  религиозного  воспитания  в 
воспитании  молодежи  в  духовном  просвещении.  Акцент  был  сделан  на  важности 
восточной  заботы  и  восточных  мыслителей  для  духовного  развития  нравственных 
ценностей  молодого  поколения.  Статья  включает  в  себя  идеи  и  мысли,  которые 
подчеркивают  сущность  этики,  духовности,  правды,  совести  и  человечности,  одной  из 
основных проблем исламской доктрины. 

English

This  article  explains  the  continuity  of  our  national  heritage,  our  values, 
traditions  and  traditions with  the moral  education  of  young  people,  in  the  example  of  religious 
tolerance, the role of religious education in educating young people in spiritual enlightenment. The 
emphasis  was  placed  on  the  importance  of Oriental  care  and Oriental  thinkers  to  the  spiritual 
development of the moral values of the younger generation. The article includes ideas and thoughts that highlight  the essence of ethics, spirituality,  truth, conscience and humanity, one of  the major 
issues of Islamic doctrine.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Akhmadiev N.M.
Ҳавола номи
1 O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi. -T.:O‘zbekiston, 2014. B- 6
2 Islom Karimov. Yuksak ma’naviyat – engilmas kuch. -T.: Ma’naviyat, 2008. –B. 36.
3 Abu Lays as-Samarqandiy. Tanbehul g‘ofiliyn. –Toshkent, Mutarjim, 2003-2005.
4 Abu Mansur al-Moturidiy. Ta’vilot ahli sunna. Bayrut: Muassasa ar—risala. –Toshknet, 2004. –B. 376
5 Abu Lays as-Samarqandiy. Baxr al-ulum. Bayrut: Dor al-kutub. 1993. –B. 353.
6 Abul Barokot an-Nasafiy. Madorik at-Tanzil. Bayrut: Dor al-kutub. 1992. T. II. –B. 674
7 Ochildiev A. Milliy g‘oya va millatlararo munosabatlar. -T., O‘zbekiston, 2004. –B.92.
Кутилмоқда