Maqolada loyihaviy ta’lim vositasida bo‘lajak o‘qituvchilarning
kommunikativ madaniyatini rivojlantirish xususida fikr yuritilgan. Pedagogning kommunikativ
faoliyatiga uning qobiliyatlari kiradi. Jumladan, didaktik (mavzuni tushunarli, sodda tilda bayon
qilib bera olish), hissiy - irodaviy ta’sir eta olish, perseptiv - pedagogik kuzatuvchanlik asosida
o‘quvchi ruhiyatiga ta’sir qilish, ekspressiv - nutqiy, mimika, pantomimika asosida fikrni
tushuntirish, o‘quvchilar bilan munosabatlarni to‘g‘ri yo‘lga qo‘yish, pedagogik takt, talabchanlik
kabilar kommunikativ madaniyat komponentlari sifatida qayd etilgan.
Maqolada loyihaviy ta’lim vositasida bo‘lajak o‘qituvchilarning
kommunikativ madaniyatini rivojlantirish xususida fikr yuritilgan. Pedagogning kommunikativ
faoliyatiga uning qobiliyatlari kiradi. Jumladan, didaktik (mavzuni tushunarli, sodda tilda bayon
qilib bera olish), hissiy - irodaviy ta’sir eta olish, perseptiv - pedagogik kuzatuvchanlik asosida
o‘quvchi ruhiyatiga ta’sir qilish, ekspressiv - nutqiy, mimika, pantomimika asosida fikrni
tushuntirish, o‘quvchilar bilan munosabatlarni to‘g‘ri yo‘lga qo‘yish, pedagogik takt, talabchanlik
kabilar kommunikativ madaniyat komponentlari sifatida qayd etilgan.
В статье рассматривается развитие коммуникативной культуры
будущих учителей посредством проектного образования. К коммуникативной
деятельности педагога относятся его способности. В частности, в качестве компонентов
коммуникативной культуры отмечены дидактическое (понятное, простое изложение
темы), эмоционально - волевое воздействие, воздействие на психику учащегося на основе
персептико - педагогической наблюдательности, экспрессивно - речевое, мимическое,
пантомимическое объяснение, правильное построение отношений со школьниками,
педагогическое такт, требовательность.
The article deals with the development of communicative culture of future
teachers through project education. The communicative activity of the teacher are his abilities. In
particular, as components of communicative culture marked by didactic (clear, simple presentation
of the topic), emotional impact, impact on the psyche of the student on the basis of perceptio -
pedagogical observation, expressive speech, mimic, pantomimic explanation, good relations with
students, pedagogical tact, demanding.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Farmonova S.. |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Deyl Karnegi. Muvaffaqiyat kaliti. Toshkent, “YAngi asr avlodi”, 2010. 221 b. |
2 | Safo Ochil. Mustaqillik ma’naviyati va tarbiya asoslari. Toshkent, "O‘qituvchi", 1995. - 254 b. |
3 | Kan-Kalik V.A. Uchitelyu o pedagogicheskom obshenii: Kn.dlya uchitelya. - M.: Prosveshenie. 1987. - 190 s. |
4 | Petrovskiy A.V. Sotsialnaya psixologiya kollektiva. - M.: Prosveshenie. 1978. - 292 s. |
5 | Rubinshteyn S.L. Osnovi obshey psixologii. - M.: Pedagogika. 1989. - T.1. - 489 s. |