227

Maqolada  loyihaviy  ta’lim  vositasida  bo‘lajak  o‘qituvchilarning 
kommunikativ  madaniyatini  rivojlantirish  xususida  fikr  yuritilgan.  Pedagogning  kommunikativ 
faoliyatiga uning  qobiliyatlari  kiradi.  Jumladan,  didaktik  (mavzuni  tushunarli,  sodda  tilda  bayon 
qilib  bera  olish),  hissiy  -  irodaviy  ta’sir  eta  olish,  perseptiv  -  pedagogik  kuzatuvchanlik  asosida 
o‘quvchi  ruhiyatiga  ta’sir  qilish,  ekspressiv  -  nutqiy,  mimika,  pantomimika  asosida  fikrni 
tushuntirish, o‘quvchilar bilan munosabatlarni  to‘g‘ri yo‘lga qo‘yish, pedagogik  takt,  talabchanlik 
kabilar kommunikativ madaniyat komponentlari sifatida qayd etilgan.  

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 06-01-2021
  • Ўқишлар сони 221
  • Нашр санаси 16-12-2020
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони434-441
Ўзбек

Maqolada  loyihaviy  ta’lim  vositasida  bo‘lajak  o‘qituvchilarning 
kommunikativ  madaniyatini  rivojlantirish  xususida  fikr  yuritilgan.  Pedagogning  kommunikativ 
faoliyatiga uning  qobiliyatlari  kiradi.  Jumladan,  didaktik  (mavzuni  tushunarli,  sodda  tilda  bayon 
qilib  bera  olish),  hissiy  -  irodaviy  ta’sir  eta  olish,  perseptiv  -  pedagogik  kuzatuvchanlik  asosida 
o‘quvchi  ruhiyatiga  ta’sir  qilish,  ekspressiv  -  nutqiy,  mimika,  pantomimika  asosida  fikrni 
tushuntirish, o‘quvchilar bilan munosabatlarni  to‘g‘ri yo‘lga qo‘yish, pedagogik  takt,  talabchanlik 
kabilar kommunikativ madaniyat komponentlari sifatida qayd etilgan.  

Русский

В  статье  рассматривается  развитие  коммуникативной  культуры 
будущих  учителей  посредством  проектного  образования.  К  коммуникативной 
деятельности педагога относятся его способности. В частности, в качестве компонентов 
коммуникативной  культуры  отмечены  дидактическое  (понятное,  простое  изложение 
темы),  эмоционально  -  волевое  воздействие,  воздействие  на  психику  учащегося  на  основе 
персептико  -  педагогической  наблюдательности,  экспрессивно  -  речевое,  мимическое, 
пантомимическое  объяснение,  правильное  построение  отношений  со  школьниками, 
педагогическое такт, требовательность.

English

The  article  deals  with  the  development  of  communicative  culture  of  future 
teachers  through project  education. The communicative activity of  the  teacher are his  abilities.  In 
particular, as components of communicative culture marked by didactic (clear, simple presentation 
of  the  topic),  emotional  impact,  impact  on  the  psyche  of  the  student  on  the  basis  of  perceptio  - 
pedagogical  observation,  expressive  speech, mimic,  pantomimic  explanation,  good  relations  with 
students, pedagogical tact, demanding.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Farmonova S..
Ҳавола номи
1 Deyl Karnegi. Muvaffaqiyat kaliti. Toshkent, “YAngi asr avlodi”, 2010. 221 b.
2 Safo Ochil. Mustaqillik ma’naviyati va tarbiya asoslari. Toshkent, "O‘qituvchi", 1995. - 254 b.
3 Kan-Kalik V.A. Uchitelyu o pedagogicheskom obshenii: Kn.dlya uchitelya. - M.: Prosveshenie. 1987. - 190 s.
4 Petrovskiy A.V. Sotsialnaya psixologiya kollektiva. - M.: Prosveshenie. 1978. - 292 s.
5 Rubinshteyn S.L. Osnovi obshey psixologii. - M.: Pedagogika. 1989. - T.1. - 489 s.
Кутилмоқда