79

This paper defines what differentiation is and why it is relevant to the classroom. 
The  importance of defining differentiated  instruction  (DI)  strategy were  identified on  the basis of 
experiment with 100 participants from 10 schools in Namangan city taking part in semi structured 
interview and analyzing all answers. The results show that teachers have different ideas about DI.   

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 16-01-2021
  • Ўқишлар сони 75
  • Нашр санаси 14-01-2021
  • Мақола тилиIngliz
  • Саҳифалар сони317-321
English

This paper defines what differentiation is and why it is relevant to the classroom. 
The  importance of defining differentiated  instruction  (DI)  strategy were  identified on  the basis of 
experiment with 100 participants from 10 schools in Namangan city taking part in semi structured 
interview and analyzing all answers. The results show that teachers have different ideas about DI.   

Ўзбек

Ушбу  мақолада  дифференциал  инструкцияга  таъриф  берилиб,  тил 
ўрганиш  жараенида  дифференциал  инструкциянинг  ўрни  ҳақида  фикр  юритилган.  
Дифференциал  инструкцияга  батафсил  таъриф  бериш  эҳтиёжи  Наманган  шаҳрида 
жойлашган 10та умумтаълим мактабларида 100 нафар инглиз тили ўқитувчилари билан 
олиб  борилган тадқиқот натижалари  асосида  аниқланди. Натижалар шуни кўрсатдики, 
инглиз тили ўқитувчилари дифференциал инструкция ҳақида турлича фикрларга эга.   

Русский

В  статье  объясняется  научная  значимость  дифференцированного 
подхода  в  обучении,  следовательно,  в  изучении  и  преподавании  иностранного  языка. 
Важность  определения    понятия  дифференцированное  инструкция  была  определена  на 
основе  научного  эксперимента  проведенного  в  10  средних  школах  города  Наманган,  в 
котором  участвовали  100  учителей  английского  языка.  Результаты  эксперимента 
показали, что учителя воспринимают и понимают дифференцированную инструкцию по-
разному. 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Jamoliddinova N..
Ҳавола номи
1 Chamberlin, M. & Powers, R. The promise of differentiated instruction for enhancing the mathematical understandings of college students. Teaching Mathematics and Its Applications – 2010, № 29.- p.113-139
2 Ensign, J. Teacher-initiated differentiation. Teaching children mathematics – 2012, № 19 (3) – p.158-163.
3 Kobelin, M. Multi-age made me do it: A teacher tackles differentiation in math instruction. Schools: Studies in Education – 2009, № 6 (1) – p.10-22.
4 Pham, H.L. Differentiated instruction and the need to integrate teaching and practice. Journal of College Teaching & Learning – 2012, № 9 (1) – p.13-20.
5 Scigliano, D. & Hipsky, S. Ring circus of differentiated instruction. Kappa Delta Pi Record – 2010, № 46 (2) – p.82-86.
6 Tomlinson, C. A. How to differentiate instruction in mixed-ability classrooms. Alexandriа – 2001.
Кутилмоқда