129

Мақолада  мактабгача  таълим  муассасаси  ўқув  машғулотларини 
ташкил  этиш тамойиллари,  мактабгача таълим муассасаларида  болаларни жисмоний, 
ақлий,  ижтимоий  ҳиссий  жиҳатдан  камол  топтириш  ва  уларнинг  соғлигини  муҳофаза 
қилиш,  болаларни  эркин  фикрлаш,  ижодий  қобилиятларни  ривожлантириш,  аҳлоқий  ва 
маънавий жиҳатдан баркамол қилиб мактаб таълимига тайёрлаш – мактабгача таълим 
муассасаси  педагогларининг  маҳорати,  билими  ва  тажрибасига  боғлиқ  эканлиги  илмий 
асосда  ёритилган. Шунингдек мақолада мактабгача  ёшдаги болаларнинг  ёш  ва психологик 
хусусиятларини  инобатга  олган  ҳолда  инновацион  технологиялардан  фойдаланиб  ўқув 
жараёнини  ташкил  этиш  масалалари  билан  бир  қаторда  таълимни  ташкил  этиш 
тамойиллари тўғрисида ҳам бир қатор фикрлар баён этилган. 

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 16-01-2021
  • Ўқишлар сони 124
  • Нашр санаси 06-01-2021
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони339-344
Ўзбек

Мақолада  мактабгача  таълим  муассасаси  ўқув  машғулотларини 
ташкил  этиш тамойиллари,  мактабгача таълим муассасаларида  болаларни жисмоний, 
ақлий,  ижтимоий  ҳиссий  жиҳатдан  камол  топтириш  ва  уларнинг  соғлигини  муҳофаза 
қилиш,  болаларни  эркин  фикрлаш,  ижодий  қобилиятларни  ривожлантириш,  аҳлоқий  ва 
маънавий жиҳатдан баркамол қилиб мактаб таълимига тайёрлаш – мактабгача таълим 
муассасаси  педагогларининг  маҳорати,  билими  ва  тажрибасига  боғлиқ  эканлиги  илмий 
асосда  ёритилган. Шунингдек мақолада мактабгача  ёшдаги болаларнинг  ёш  ва психологик 
хусусиятларини  инобатга  олган  ҳолда  инновацион  технологиялардан  фойдаланиб  ўқув 
жараёнини  ташкил  этиш  масалалари  билан  бир  қаторда  таълимни  ташкил  этиш 
тамойиллари тўғрисида ҳам бир қатор фикрлар баён этилган. 

Русский

В  статье  рассматриваются  принципы  организации  дошкольных 
образовательных учреждений, физического, психического, эмоционального развития детей в 
дошкольных  учреждениях,  охраны  здоровья  детей,  развития  навыков  творческого 
мышления,  нравственного  и  духовного  развития  дошкольного  образования  -  дошкольного 
образовательного учреждения. базируется на научных знаниях, умениях и опыте педагогов. 
В  статье  также  рассматриваются  вопросы  организации  учебного  процесса  с 
использованием  инновационных  технологий  с  учетом  возрастных  и  психологических 
особенностей детей дошкольного возраста, а также принципов организации обучения. 

English

The  article  discusses  the  principles  of  the  organization  of  preschool  educational 
institutions, the physical, mental, emotional development of children in preschool institutions, child 
health,  the  development  of  creative  thinking  skills, moral  and  spiritual  development  of  preschool 
education - preschool educational institution. based on scientific knowledge, skills and experience of 
teachers. The  article  also  deals with  the  organization  of  the  educational  process using  innovative 
technologies, taking  into account the age and psychological characteristics of children of preschool 
age, as well as the principles of the organization of education. 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Sanaeva S.B.
Ҳавола номи
1 Pedagogik texnologiya: muammo va istiqbollar (zamonoviy pedagogik texnologiyaning ilmiy-nazariy asoslari). Mualliflar guruhi. / T.:OO‘MKHTRM, 300 bet
2 G‘oziev E., Murotalieva N. Pedagogika faoliyatda shaxsiyatga yo‘nalganlik.- J.: Xalq ta’limi, 2-son, 2001. 86-90 b.
3 Ishmuxamedov R.J., YUldashev M. Ta’lim va tarbiyada innovatsion pedagogik texnologiyalar.T.: “Nihol” nashriyoti, 2016, 279 b.
Кутилмоқда