160

 

 

Ушбу мақолада XV-XVI асрларда хитой фалсафий тафаккури
ривожига ўз ҳиссасини қўшган Ван Ян Миннинг инсон табиати тўғрисидаги ғоялари ўрин
олган. Файласуф турли тарихий босқичларда вужудга келган инсон табиати ҳақидаги
таълимотларни таҳлил қилиб, “ҳақиқий юрак” ва “инсон юраги” даражалари ҳақида
фикр юритади.
 

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 05-11-2021
  • Ўқишлар сони 160
  • Нашр санаси 15-01-2020
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони173-177
Ўзбек

 

 

Ушбу мақолада XV-XVI асрларда хитой фалсафий тафаккури
ривожига ўз ҳиссасини қўшган Ван Ян Миннинг инсон табиати тўғрисидаги ғоялари ўрин
олган. Файласуф турли тарихий босқичларда вужудга келган инсон табиати ҳақидаги
таълимотларни таҳлил қилиб, “ҳақиқий юрак” ва “инсон юраги” даражалари ҳақида
фикр юритади.
 

Русский

 

В этой статье идеи Ван Ян Мина о человеческой природе
способствовали развитию китайского философского мышления в XV-XVI веках. Философ
анализирует учения о человеческой природе, возникшие на разных исторических этапах, и
размышляет об уровнях «настоящего сердца» и «человеческого сердца».
 

English

 

In this article, Wang Yang Ming's ideas about human nature contributed to
the development of Chinese philosophical thinking in the XV-XVI centuries. The philosopher
analyzes the teachings on human nature that have arisen at different historical stages, and reflects
on the levels of “real heart” and “human heart”.
 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Xoshimov S.S. O'qituvchi Фарғона политехника институти
Ҳавола номи
1 КобзевА.И. Синтез традиционных гносеопраксиологических идей в философии Ван Янмина // Общество и государство в Китае. Стр-43. М.: Наука, 1981.
2 Ван Ян-мин. Да сюэвэнь / Пер., коммент. А.И. Кобзева // Степанянц М.Т. Восточная философия: Вводный курс. Избранные тексты. М., 1997.
3 Васильева Е.К. Сравнительный анализ интерпретации категории «синь» (сердце/сознание) в творчестве Ван Янмина и Цзэн Гофаня // Путь Востока. Культура.Религия. Политика: Материалы ИХ Молодёжной научной конференции по проблемам философии, религии и культуры Востока. СПб., 2007.
4 Кобзев А.И. Проблема природы человека в конфуцианстве (от Конфуция до Ван Янмина) // Проблема человека в традиционных китайских учениях.Стр-89. М., 1983.
5 Малявин В.В. Китай в ХVI–ХVII веках. Традиция и культура. Стр-38. М., 1995.
6 Завадская Е.В., Игнатович А.Н., Кобзев.А.Н. Учение Ван Янмина и классическая китайская философия. М., 1983 // Философские науки.1986, №1.
Кутилмоқда