Мақолада XIX асрнинг биринчи ярмида немис ва Европа педагогик
назарияларига жиддий таъсир кўрсатган немис файласуфи Иммануэл Кантнинг таълим-
тарбия усуллари ва вазифаларига доир қарашлари фалсафий-ирфоний таҳлил этилган ва
бугунги кунда ёш авлод тарбияси муаммоларини бартараф этишнинг “кантча” йўли
тақдим этилган.
Мақолада XIX асрнинг биринчи ярмида немис ва Европа педагогик
назарияларига жиддий таъсир кўрсатган немис файласуфи Иммануэл Кантнинг таълим-
тарбия усуллари ва вазифаларига доир қарашлари фалсафий-ирфоний таҳлил этилган ва
бугунги кунда ёш авлод тарбияси муаммоларини бартараф этишнинг “кантча” йўли
тақдим этилган.
В статье философско-гносеологически анализируется подходы
Иммануэла Канта к методам обучения и функциям воспитания, который серъезно
повлиял на немецкую и европейскую педагогическую теорию во первой половины XIX века.
Представлен “кантовский” способ решения проблемы нынешнего молодого поколения.
The article philosophically and epistemologically analyzes Immanuil Kant’s
views on teaching methods and the tasks of upbringing, which seriously influenced German and
European pedagogical theories in the first half of the 19th century, and the “Kantian” way of
solving the problems of the present young generation is presented.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Isaqova Z.R. | Dotsent | Namangan state university |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Иммануил Кант (1724-1804) немис мумтоз фалсафаси асосчиларидан бири, буюк мутафаккир ва моҳир педагог. “Умумий табиат тарихи ва осмон назарияси”, “Соф ақлни танқид”, “Амалий идрокни танқид”, “Ақл-идрокни танқид, “Дин-имон соф ақл-идрок сарҳадлари ичра”, “Антропология прагматик йўсинда”, “Педагогика ҳақида” каби асарлар муаллифи. |
2 | Кант И. Педагогика тўғрисида / Немис тилидан М.Акбаров таржимаси. – Т.: Niso Poligraf нашриёти, 2013. Асар 1803 йилда ёзилган ва И.Кантнинг шогирди Ф.Ринк томонидан “И.Кант педагогика тўғрисида” номи билан билан немис тилида нашр этилган. |
3 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 17-бет. |
4 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 32-бет. |
5 | Кант И. Сочинения в шести томах. Т. 2. – М.: 1964. 462-стр. |
6 | Кант И. Сочинения в шести томах, Т. 2. 280-стр. |
7 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 5-бет. |
8 | Кант И. Сочинения в шести томах. Т. 6. – М.: 1966. 60-стр. |
9 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 17-бет. |
10 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 35-бет. |
11 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 36-бет. |
12 | И.Кант. – М.: Молодая гвардия, 1997. 138-стр. |
13 | Кант – его жизнь и философская деятельность. Биографический очерк М.М.Филиппова / Сенека. Декарт. Спиноза. Кант. Гегель. Биографические повествования / Составитель, общая редакция и послесловие Н.Ф.Болдырева. – Челябинск.: Урал, 1996. 314-стр. |
14 | Кант И. Сочинения в шести томах. Т. 2. 27-стр. |
15 | Кант И. Сочинения в шести томах. Т. 2. 467-стр. |
16 | Кант И. Сочинения в шести томах. Т. 6. 32-стр. |
17 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 30-бет. |
18 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 50-бет. |
19 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 57-бет. |
20 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 51-бет. |
21 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 29-бет. |
22 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 38-39-бетлар. |
23 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 24-бет. |
24 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 50-бет. |
25 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 60-бет. |
26 | Кант И. Педагогика тўғрисида. 63-бет |