Maqolada o‘quv jarayonida madaniyatlararo kommunikativ kompetentsiyani kengaytirishning dolzarb muammosi ko‘rib chiqiladi. Bu jarayonda oliy ta’lim asosiy rol o‘ynagani uchun ingliz tili darslarida bu hodisa ko‘rib chiqiladi.
Maqolaning maqsadi - nolingvistik oliy ta'lim talabalarining madaniyatlararo kompetentsiyasini rivojlantirish bosqichlarini yoritib berish, shu bilan oliy ta'lim bo‘lajak mutaxassislar shaxsining kognitiv, ijtimoiy, hissiy va madaniy xususiyatlarini rivojlantirishning murakkab jarayonini o‘z ichiga oladi.Maqolada talabalarga chet tilini o‘rgatish jarayonida madaniyatlararo kommunikativ kompetentsiyani shakllantirishning asosiy yondashuvlari va tamoyillari keltirilgan. 90- yillarningoxiridanboshlabdunyodasodirbo‘layotganmadaniyatlararomuloqotvaglobalo‘zgarishlarningjadalrivojlanishinatijasi da,yigirmanchiasrdako‘pmadaniyatlidunyodaoqilonafaoliyatyuritishuchunzudlikbilanzarurbo‘lganyangifazilatlarvavakolatla rgaegashaxsniyaratishzaruratipaydobo‘ldi.
Maqolada o‘quv jarayonida madaniyatlararo kommunikativ kompetentsiyani kengaytirishning dolzarb muammosi ko‘rib chiqiladi. Bu jarayonda oliy ta’lim asosiy rol o‘ynagani uchun ingliz tili darslarida bu hodisa ko‘rib chiqiladi.
Maqolaning maqsadi - nolingvistik oliy ta'lim talabalarining madaniyatlararo kompetentsiyasini rivojlantirish bosqichlarini yoritib berish, shu bilan oliy ta'lim bo‘lajak mutaxassislar shaxsining kognitiv, ijtimoiy, hissiy va madaniy xususiyatlarini rivojlantirishning murakkab jarayonini o‘z ichiga oladi.Maqolada talabalarga chet tilini o‘rgatish jarayonida madaniyatlararo kommunikativ kompetentsiyani shakllantirishning asosiy yondashuvlari va tamoyillari keltirilgan. 90- yillarningoxiridanboshlabdunyodasodirbo‘layotganmadaniyatlararomuloqotvaglobalo‘zgarishlarningjadalrivojlanishinatijasi da,yigirmanchiasrdako‘pmadaniyatlidunyodaoqilonafaoliyatyuritishuchunzudlikbilanzarurbo‘lganyangifazilatlarvavakolatla rgaegashaxsniyaratishzaruratipaydobo‘ldi.
В статье рассматривается актуальная проблема расширения межкультурной коммуникативной компетенции в образовательном процессе. Поскольку ключевая роль в этом процессе принадлежит высшему образованию, указанное явление рассматривается на уроках английского языка. Цель статьи - выделить этапы развития межкультурной компетенции студентов неязыкового высшего образования тем самым высшее образование предполагает сложный процесс развития познавательных, социальных, эмоциональных и культурных особенностей личности будущих специалистов. В статье представлены основные подходы и принципы формирования межкультурной коммуникативной компетенции в процессе обучения иностранному языку студентов. В результате стремительного развития межкультурной коммуникации и глобальных трансформаций, происходящих в мире с конца 90-х гг. ХХ в., назрела необходимость в создании личности с новым набором качеств и компетенций, остро необходимых для рационального функционирования в поликультурном мире.
The article deals with the actual problem of expanding intercultural communicative competence in the educational process. Since higher education plays a key role in this process, this phenomenon is considered in English lessons. The purpose of the article is to highlight the stages of development of intercultural competence of students of non-linguistic higher education, thereby higher education involves a complex process of development of cognitive, social, emotional and cultural characteristics of the personality of future specialists. The article presents the main approaches and principles of the formation of intercultural communicative competence in the process of teaching students a foreign language. As a result of the rapid development of intercultural communication and global transformations taking place in the world since the late 90s. In the twentieth century, there is a need to create a personality with a new set of qualities and competencies that are urgently needed for rational functioning in a multicultural world.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Alimjonova M.I. | 1 | Fergana State University |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Елизарова Г.В. Культура и обучение иностранным языкам. СПб., 2005. |
2 | 2. Зеер, Э. Ф. Психология профессионального образования : учеб. для вузов / Э. Ф. Зеер. – М.: Академия, 2009. – 378 с. |
3 | 3. Зникина, Л. С. Профессионально-коммуникативная компетенция как фактор повышения качества образования менеджеров: дис… д-ра пед. наук / Л. С. Зникина. – Кемерово, 2004. – 406 с. |
4 | 4. Сафонова В.В. Культуроведение в системе современного языкового образования // Иностранные языки в школе. 2001. № 3. |
5 | 5. Селевко, Г. К. Компетентности и их классификация / Г. К. Селевко // Народное образование. – 2004. – № 4. |