320

Мазкур мақолада Хоразм воҳаси ҳудудида амал қилган мозий эътиқодларида аёл илоҳаларнинг мавқеи, тутган ўрни, аёл маъбудалар билан боғлиқ маросимлар ва одатлар ёритиб берилган.

 

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 06-11-2019
  • Ўқишлар сони 297
  • Нашр санаси 30-12-2018
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони41-43
Ўзбек

Мазкур мақолада Хоразм воҳаси ҳудудида амал қилган мозий эътиқодларида аёл илоҳаларнинг мавқеи, тутган ўрни, аёл маъбудалар билан боғлиқ маросимлар ва одатлар ёритиб берилган.

 

Русский

В данной статье освещены позиции, место женщин, обряды, связанные с богинями и обычаи в прошлых убеждениях на территории Хорезмского оазиса.

 

English

This article outlines the role and place of women in ancient beliefs that was in the usage within Khorezm oasis, and the ceremonies and customs associated with female goddess.

 

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Raxmanova Y.M. Тарих фанлари номзоди Урганч давлат университети докторанти
Ҳавола номи
1 5-яшт, Ардвисура яшт // Авесто тарихий-адабий ёдгорлик.-Т., 2001.-Б.170.
2 Толстов С.П. Древний Хорезм.– М.,1948.– С. 200.
3 Яштлар. Ардвисура Анахита қасидаси // Авесто тарихий-адабий ёдгорлик. -Б.180. Амурдод– “Авесто”да “Амирмитота”, паҳлавийда “Амурдод”, форсийда “Амурдод” ё “Мурдод”. Маъноси – “умрбоқийлик”, “абадият”. Гоҳларда Ахура Мазданинг илоҳаларидан, “Янги Авесто”да илоҳа Амшосипандлардан бири // Авес­то тарихий-адабий ёдгорлик. – Б. 306.
4 Толстов С.П. По следам древнехорезмийс­кой цивилизации . – М.,1948.-С.123.
5 Воробьева М.Г. Хорезмские терракоты // Культура и искусство Древнего Хорезма. – М., 1981. – С. 189-191.
6 Рапопорт Ю. Некоторые вопросы сложения зороастрийской погребальной обрядности.– М.1960.– С.7-8.; Кой-крылган-кала – памятник культуры Древнего Хорезма IV в. до н.э.– IV в.н.э. // ТХАЭЭ.Т.V.– М.,1967. С. – 264.
7 Гренэ Ф. Интерпретация декора оссуариев из Бия-Наймана и Мианкаля // Городская культура Бактрии -Тохаристана и Согда. -Т, 1987.– С. 52.
8 Снесарев Г. Релекты домусульманских верований и обрядов узбеков Хорезма. – М., 1969. – С. 208-209.
9 Снесарев Г. Хорезмские легенды как источник по истории религиозных культов Средней Азии. – М. 1983. -85.
10 Рапопорт Ю. К вопросу о дионисийском культе в священном дворце Топрак-Калы // Античность и античные традиции в культуре и исскустве народов Востока.– М., 1978.
11 Калъали-гыр II. Культовой центр в Древнем Хорезме. -М., 2004. – С. 184. * Хтоник маъбудалар – боқий дунё маъбудалари.
12 Кароматов Ҳ. Ўзбекистонда мозий эътиқодлар тарихи.-Т.-2008. – Б. 376.
13 Ремпель Л. Цепь времен.-Т., 1987. – С. 93.
Кутилмоқда