Мақолада ўзбек адабиётида хронотопнинг мавжудлиги ҳақида сўз юритилади. Унинг тарихий илдизлари халқ оғзаки ижоди ва қадимги туркий битиклардан бошланади. Воқеликни бадиий идрок этишда ижодкорлар ўз даврида оламни уч ўлчамли дунё сифатида қабул қилишган, бунда хронотопни реал ва ирреал турларга ажратиш мумкинлиги исботланган.
Мақолада ўзбек адабиётида хронотопнинг мавжудлиги ҳақида сўз юритилади. Унинг тарихий илдизлари халқ оғзаки ижоди ва қадимги туркий битиклардан бошланади. Воқеликни бадиий идрок этишда ижодкорлар ўз даврида оламни уч ўлчамли дунё сифатида қабул қилишган, бунда хронотопни реал ва ирреал турларга ажратиш мумкинлиги исботланган.
В данной статье речь идет об историческом развитии хронотопа в узбекской литературе. Корнилирического хронотопа в узбекской литературе уходят глубоко в народное устное творчество и древнетюркские письмена. Художники слова разных эпох отличались восприятием окружающего их мира в трехмерном измерении, при этом доказана возможность разделения хронотопа на реальный и ирреальный виды.
The article considers the chronotopy of Uzbek literature. Its historical roots begin with folklore and ancient turcish writers,In the artistic perception of creativity, creators have been able to perceive the universe as a three dimentional world in its time, it is proved the possibility of division of chronotop into real and non-verbal types.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Yulchiyev Q.. | 1 | Fergana State University |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Афлотун. Давлат: насрий достон. – Т.: Янги аср авлоди, 2015. |
2 | 2. Ўзбек халқ мақоллари. Тўпловчилар: Т.Мирзаев, Б.Саримсоқов, А.Мусақулов. – Т.: Адабиёт ва санъат нашр., 1989. |
3 | 3. Ўзбек халқ ижоди, қўшиқлар: Гулёр. www.ziyouz.com. |
4 | 4. Ўзбек мумтоз адабиёти намуналари. 1-жилд.-Т.: Фан, 2003. |
5 | 5. Алишер Навоий. МАТ: 20 томлик, 5 том. Хазойин ул-маоний, Бадоеъ ул-васат. – Т.: Фан, 1990. ; Алишер Навоий. МАТ: 20 томлик, 2 том. Наводур ун-ниҳоя. -Т.: Фан, 1987.. |
6 | 6.Йўлдошев М. Бадиий матн ва унинг лингвопоэтик таҳлили асослари. –Т.: Фан, 2006. |
7 | 7. Бобур шеъриятидан.Тузувчи С.Ҳасанов. – Т.: Ўзбекистон КП МК нашриёти, 1983. |
8 | 8. Нодира. Эй сарви равон: ғазаллар. -Т.: Ғафур Ғулом номидаги нашриёт матбаа бирлашмаси, 1992.. |
9 | 9. Орипов А.Танланган асарлар. 4 жилдлик. 1-жилд. – Т.: АСН, 2000. |
10 | 10. Лотман Ю.М. Структура художественного текста // Лотман Ю.М. Об искусстве. – СПб.: «Искусство – СПБ», 1998. www.gumer.ru. |
11 | 11. Quronоv D. Adabiyotshunoslikka kirish. – T.: FAN, 2007. |
12 | 12. Парпи, Рауф.Сайланма.-Т. : Akademnashr, 2013. - |
13 | 13. Жирмунский М.В. Теория литературы. Поэтика. Стилистика. –Л.: Наука, 1977. www.vusnet.ru\biblio |
14 | 14. Чернышевский Н.Г. Избранные сочинения. –М.: Художественная литература, 1989. |
15 | 15. Бахтин М.Романда замон ва хронотоп шакллари. – Т.: Akademnashr, 2015. |
16 | 16. Усмон Азим.Сайланма: шеърлар. –Т.: Шарқ, 1995. – |
17 | 17. Хализев В.Е. Теория литературы. –М.: Высшая школа, 1999 г. www.philol.msu.ru. |
18 | 18. Худойбердиева Ҳ. Йўлдадирман: шеърлар. -Т.: Шарқ, 2006. |