122

Мақолада PISA халқаро баҳолаш тадқиқотида қўлланилган топшириқларга ўхшаш топшириқлар ишлаб чиқишнинг муҳим жиҳатлари табиий фанлар мисолида таҳлил қилинган. Топшириқлар ишлаб чиқишда табиий фанларга оид контекстлардан фойдаланиш ўқувчиларнинг таянч компетенцияларини шакллантиришда катта аҳамиятга эга эканлиги адабиётлар таҳлили асосида баён этилган.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 21-08-2022
  • Ўқишлар сони 122
  • Нашр санаси 11-07-2020
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони417-422
Ўзбек

Мақолада PISA халқаро баҳолаш тадқиқотида қўлланилган топшириқларга ўхшаш топшириқлар ишлаб чиқишнинг муҳим жиҳатлари табиий фанлар мисолида таҳлил қилинган. Топшириқлар ишлаб чиқишда табиий фанларга оид контекстлардан фойдаланиш ўқувчиларнинг таянч компетенцияларини шакллантиришда катта аҳамиятга эга эканлиги адабиётлар таҳлили асосида баён этилган.

Русский

В статье анализируются важные аспекты разработки задач, аналогичные тем, которые используются в международном оценочном исследовании PISA на примере естественных наук. На основании анализа литературы установлено, что использование естественнонаучных контекстов при разработке заданий имеет большое значение для формирования базовых компетенций студентов.

English

The article analyzes important aspects of task development, similar to those used in the international PISA assessment study using the example of natural sciences. Based on the analysis of the literature, it was established that the use of natural science contexts in the development of tasks is of great importance for the formation of basic competencies of students.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Matkarimov A.. мустақил тадқиқотчи Андижон давлат университети
Ҳавола номи
1 Duit R. Alltagsvorstellungen und Physik lernen// In E. Kircher & W. Schneider, Hrsg., Physikdidaktik in der Praxis (S. 1-26). Berlin: Springer, 2002.-p.125
2 Gibbons, P., 2006. Unterrichtsgespräche und das Erlernen neuer Register in der Zweitsprache. In: Mecheril, P., Quehl, Th. (Hrsg.): Die Macht der Sprachen. Englische Perspektiven auf die mehrsprachige Schule. Münster u. a.: Waxmann, p. 295.
3 Gudjons H. Intelligentes Üben. Methoden und Strategien. Gefälligkeitsübersetzung: Intelligent practice. Methods and strategies// https://www.fachportal-paedagogik.de/literatur/vollanzeige.html, 26 (2006), p. 139
Кутилмоқда