Мақолада “Комплекс сонлар” мавзусини мактабда ва педагогика университетларида, хусусан, математик таълим йўналишларида узвийликда ўқитиш масалалари кўриб чиқилган. Математиканинг янги киритилган бўлимларида такрорланувчи мавзуларни ўқитиш замонавий талаблар ва халқаро тажрибаларни ҳисобга олиб, янги ўқитиш технологияларига асосланган ҳолда ўқув фанларини ўқитиш методикасини ишлаб чиқиш заруратини келтириб чиқаради. Тадқиқот иши давомида турли хил тадқиқот усуллари, хусусан, математикага оид илмий-педагогик, методик адабиётларни ва мактаб дарсликларини ўрганиш ва таҳлил қилиш; ”Комплекс сонлар” бўлимининг узвий алоқаларини таҳлил қилиш; ”Комплекс сонлар” мавзусида талабаларнинг қолдиқ билимларини текшириш мақсадида педагогик тажрибалар ўтказиш; тадқиқот материаллари бўйича мулоҳаза қилиш қўлланилган.
Мақолада “Комплекс сонлар” мавзусини мактабда ва педагогика университетларида, хусусан, математик таълим йўналишларида узвийликда ўқитиш масалалари кўриб чиқилган. Математиканинг янги киритилган бўлимларида такрорланувчи мавзуларни ўқитиш замонавий талаблар ва халқаро тажрибаларни ҳисобга олиб, янги ўқитиш технологияларига асосланган ҳолда ўқув фанларини ўқитиш методикасини ишлаб чиқиш заруратини келтириб чиқаради. Тадқиқот иши давомида турли хил тадқиқот усуллари, хусусан, математикага оид илмий-педагогик, методик адабиётларни ва мактаб дарсликларини ўрганиш ва таҳлил қилиш; ”Комплекс сонлар” бўлимининг узвий алоқаларини таҳлил қилиш; ”Комплекс сонлар” мавзусида талабаларнинг қолдиқ билимларини текшириш мақсадида педагогик тажрибалар ўтказиш; тадқиқот материаллари бўйича мулоҳаза қилиш қўлланилган.
В статье рассматривается вопрос преемственного обучения теме «Комплексные числа» в школе и педагогическом вузе, в частности, в направлениях математического образования. Повторяющиеся темы в новых разделах математики требуют разработку методики преподавания учебных дисциплин на основе новых образовательных технологий, с учетом современных требований и международного опыта. В ходе исследования были применены различные методы исследования, а именно изучение и анализ научно-педагогической, методической, математической литературы и школьных учебников по математике; анализ преемственных связей раздела «Комплексные числа»; педагогический эксперимент с целью проверки остаточных знаний учащихся по теме «Комплексные числа»; обсуждение материалов исследования.
This article discusses the issue of the successive study of the topic "Complex numbers" in schools and pedagogical universities, in particular, in mathematical education. It is necessary to develop methods for studying newly introduced sections of mathematics, especially some recurring topics, and to improve methods of teaching academic disciplines based on new educational technologies, taking into account modern requirements and international experience. In the course of the research, various research methods were applied, namely, the study and analysis of scientific and pedagogical, methodological, mathematical literature and school textbooks in mathematics; analysis of the successive sections of the "Complex numbers"; pedagogical experiment to test the residual knowledge of students on the topic “Complex numbers”; discussion of research materials.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Bakirov T.. | 1 | Fergana State University |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Dixon M.R., Kurdaschenko L.A., Subbotin I. Ya.Algebra and Number theory. An Integrated Approach. New Jersey. 2010. |
2 | 2. Matematika 10-sinf (2-qism). Mirzaaxmedov M.A. va boshq. –Т.: «O‘qituvchi».- 2017. |
3 | 3. Nazarov R.N.,Toshpo‘latov B.T., Dusumbetov A.D. Algebra va sonlar nazariyasi. 1-qism. T., O‘qituvchi. 1993 |
4 | 4. Turgunbaev R.M. About some approaches of realization of succession in training elements of the mathematical analysis in the system college — pedagogical university// European Applied Sciences, 2012. - №1. |
5 | 5. Алгебра ва сонлар назарияси фани ўқув дастури. Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2018 йил 18 августдаги № БД-5110100-2.05 рўйхатга олинган. Т.: 2018 й., 25-август. Билим соҳаси: 100000-гуманитар соҳа, Таълим соҳаси: 110000 -педагогика, Таълим йўналиши: Математика ўқитиш методикаси |
6 | 6. Алламбергенов И.Х. Академик лицейларда математик анализ асосларини ўқитишда узвийликни таъминловчи ўқитиш методикасининг самарадорлиги ҳақида// Илим ҳәм жәмийет.-Нөкис 2018, №2. |
7 | 7. Антонова И.В. Реализация принципа преемственности обучения математике в средней и высшей школах: Дис. ... канд. пед. наук. - М.: 2005. |
8 | 8. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. –Москва: Педагогика, 1989. |
9 | 9. Куликов Л.Я. Алгебра и теория чисел. М. Высшая школа. 1979. |
10 | 10. Математик анализ фани ўқув дастури. Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2018 йил 18 августдаги № БД-5110100-2.06 рўйхатга олинган. – Т.: 2018 й., 25-август. Билим соҳаси: 100000-гуманитар соҳа, Таълим соҳаси: 110000 -педагогика, Таълим йўналиши: Математика ўқитиш методикаси |
11 | 11. Мордкович А.Г. Методические проблемы изучения элементов математического анализа в общеобразовательной школе. – М.: 2002. - №9. |
12 | 12. Сирожиддинов С., Максудов Ш., Салохиддинов М. Комплекс ўзгарувчининг функциялари назарияси. –Т.: Ўқитувчи. 1978. |
13 | 13. Тургунбаев Р.М., Алламбергенов И.Х. Академик лицей ва университетларда математикани ўқитишда узвийликни таъминлаш ҳақида// Вестник КГУ имени Бердаха.–Нукус, 2011, - №3-4. |
14 | 14. Тургунбаев Р.М., Алламбергенов И.Х. Академик лицей-университет тизимида математик анализ асосларини ўқитишнинг узвийлик модели // Муғаллим ҳәм үзликсиз билимлендириў. – Нукус, 2012. - №1. |
15 | 15. Тургунбаев Р.М., Алламбергенов И.Х. Математик анализни ўқитишда ташхисланадиган мақсадлар ҳақида // Ҳозирги замон математикаси ва уни ўқитишнинг долзарб муаммолари: Олий ўқув юртлариаро илмий- амалий конференция материаллари (2-қисм). –Т.: ТДПУ, 2010. |
16 | 16. Тургунбаев Р.М., Алламбергенов И.Х.О преемственности в обучении элементам математического анализа (на примере академического лицея-университета)// Science and Education a New Dimension. Vol.5, 2013. |
17 | 17. Ўрта таълимнинг давлат таълим стандарти ва ўқув дастури. Физика, математика, информатика, биология, география, кимё. Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлигининг 2017 йил 18 августдаги 43-сон ва Олий ва ўрта махсус, касб-ҳунар таълими марказининг 2017 йил 18 августдаги 65. ҚҚ-сонли қўшма қарори билан тасдиқланган. – Т., – 2017. |