Мақолада талабаларга чет тилини ўргатишда қўшиқлардан фойдаланиш соҳасидаги педагогик- методик тадқиқотларнинг таҳлилий шарҳи келтирилган. Чет тили дарсларида қўшиқлардан фойдаланиш бўйича вазифалар ҳам тақдим этилган.
В статье представлен аналитический обзор педагогических и методических исследований в области использования песен в обучении учащихся иностранному языку. Также представлены задания с использованием песен на уроках иностранного языка.
The article presents an analytical review of pedagogical and methodological research in the field of using songs in teaching students foreign language. Tasks in using songs in foreign language lessons are also presented.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Zinnatulina A.X. | 1 | Fergana State University |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1.Vereninov J. B. Song as a methodological procedure when working out the phonetic English of the middle stands.[Text] //Foreign languages at school. - 2000. - № 5, P. 26-31. |
2 | 2.Galskova, N. D. Theory of teaching foreign languages: linguodidactics and methodology [Text] / N. D. Galskova, N. I. GEZ; ucheb. Handbook for students of linguistics. UN-tov and FAC. in. yaz higher. PED. Moscow: publishing center "Academy", 2004. - 336 p. |
3 | 3.http://www.redkaraoke.com/search-language/french/3 |
4 | 4.http://www.lyricstraining.com/ |
5 | 5.http://languagesresources.wordpress.com/tag/mfl/ |
6 | 6.http://www.caslt.org/resources/french-sl/links-other_musique_fr.php |