217

Мақолада лирик шеърнинг шаклланишида топохроноснинг ўрни ҳақида сўз юритилади. Бунда макон- замоннинг лирик композицияни ташкил этиш хусусияти, маконий деталларнинг, лирик кечинманинг ўсиб бориши, лирик субъект ўй-фикрлари ифодасидаги аҳамиятига алоҳида диққат қилган. Муаллф  Ҳабибулло Саид Ғани, Усмон Азим шеърлари ёрдамида лирик топохроноснинг функцияларини очиб берган.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 31-08-2022
  • Ўқишлар сони 0
  • Нашр санаси 25-02-2021
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони102-107
Ўзбек

Мақолада лирик шеърнинг шаклланишида топохроноснинг ўрни ҳақида сўз юритилади. Бунда макон- замоннинг лирик композицияни ташкил этиш хусусияти, маконий деталларнинг, лирик кечинманинг ўсиб бориши, лирик субъект ўй-фикрлари ифодасидаги аҳамиятига алоҳида диққат қилган. Муаллф  Ҳабибулло Саид Ғани, Усмон Азим шеърлари ёрдамида лирик топохроноснинг функцияларини очиб берган.

Русский

В статье рассматривается роль топохроносов в формировании лирической поэзии. При этом особое внимание автор уделил организационным особенностям лирической композиции пространства-времени, нарастанию пространственных деталей в лирическом переживании, значению лирического предмета в выражении мысли. Автор, используя стихи Хабибулло Саида Гани, Усмана Азима, раскрыл функции лирических топохроносов.

English

The article discusses the role of the topochronos in the formation of lyrical poetry. At the same time,the special attentionis paid to the organizational features of the lyrical composition of space-time, the growth of spatial details in the lyrical experience, the importance of the lyrical subject in the expression of thoughts. Using the poems of Usman Azim, Habibullo Said Ghani the author revealed the functions of the lyrical topochronos.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Yo'lchiyev .V. 1 Fergana State University
Ҳавола номи
1 1. Bachelard, Gaston. The poetics of space. – New York: Orion press. 1964.
2 2. Азим, Усмон. Жимлик: назм, наср, драматургия. – Т.: Ғафур Ғулом номидаги нашриёт-матбаа ижодий уйи, 2012.
3 3. Гегель, Георг Вильгельм Фридрих. Эстетика ёхуд санъат фалсафаси ёхуд бадиий ижод фалсафаси. 1- жилд. М.Абдуллаев таржимаси. – Фарғона. 2011.
4 4. Коллектив. Адабиёт назарияси. Икки томлик. Биринчи том. – Т.: Фан, 1978.
5 5. Никитин М. В. Курс лингвистической семантики: Учебное пособие. – СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2007.
6 6. Никитин М.В. Лексическое значение в слове и словосочетании. Спецкурс по общей и английской лексикологии. – Владимир: Владимирская типография, 1974.
7 7. Саид Ғани, Ҳабибулло. Қўқон ушшоғи. – Т.: Ёш гвардия, 1986.
Кутилмоқда