91

Har qanday mamlakatning ertangi kun istiqboli shu mamlakat yoshlarining yuksak tarbiyalanganlik darajasiga bog’liq. Shu boisdan, o’sib kelayotgan yosh-avlodni har jihatdan mukammal shaxs sifatida kamol topishini ta’minlash maqsadida mamlakatimizda ta’lim-tarbiyaviy ishlar samaradorligiga juda katta e’tibor qaratib kelinmoqda. Bu borada, ota-onalar, ta’lim muassasalari va mahalla jamoatchiligi tarbiyaviy kuchlari birlashtirilib, pedagogik hamkorlik asosida yosh-avlodni mamlakat rivoji uchun munosib farzand etib tarbiyalashda yetakchi ahamiyat kasb etib, tarbiyadagi izchillik va birlikni mustahkamlashga xizmat qilib kelishmoqda. Ushbu, hamkorlik faoliyatining samaradorligi bugungi kun yoshlarining aqlu-zakovati, dinu-diyonati, yuksak ma’naviyati orqali baholanadi. Mazkur maqolada O’zbekistonda yoshlarni ma’naviy-axloqiy tarbiyalashning samaradorligini aniqlash-ning dolzarb masalalari ko’tarilgan bo’lib, tarbiya tizimini kvalimetriyalash, ya’ni, tarbiya sifatini kompleks baholash muammosi haqida keng fikr yuritligan.

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 08-09-2022
  • Ўқишлар сони 91
  • Нашр санаси 11-08-2020
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони289-294
Ўзбек

Har qanday mamlakatning ertangi kun istiqboli shu mamlakat yoshlarining yuksak tarbiyalanganlik darajasiga bog’liq. Shu boisdan, o’sib kelayotgan yosh-avlodni har jihatdan mukammal shaxs sifatida kamol topishini ta’minlash maqsadida mamlakatimizda ta’lim-tarbiyaviy ishlar samaradorligiga juda katta e’tibor qaratib kelinmoqda. Bu borada, ota-onalar, ta’lim muassasalari va mahalla jamoatchiligi tarbiyaviy kuchlari birlashtirilib, pedagogik hamkorlik asosida yosh-avlodni mamlakat rivoji uchun munosib farzand etib tarbiyalashda yetakchi ahamiyat kasb etib, tarbiyadagi izchillik va birlikni mustahkamlashga xizmat qilib kelishmoqda. Ushbu, hamkorlik faoliyatining samaradorligi bugungi kun yoshlarining aqlu-zakovati, dinu-diyonati, yuksak ma’naviyati orqali baholanadi. Mazkur maqolada O’zbekistonda yoshlarni ma’naviy-axloqiy tarbiyalashning samaradorligini aniqlash-ning dolzarb masalalari ko’tarilgan bo’lib, tarbiya tizimini kvalimetriyalash, ya’ni, tarbiya sifatini kompleks baholash muammosi haqida keng fikr yuritligan.

Русский

Будущее любой страны зависит от высокого уровня образования ее молодежи. Поэтому, чтобы обеспечить развитие подрастающего поколения как совершенного во всех отношениях человека, в нашей стране большое внимание уделяется эффективности воспитательной работы. В этой связи образовательные силы родителей, образовательных учреждений и общества работают вместе над укреплением согласованности и единства образования, играя ведущую роль в воспитании подрастающего поколения как достойных детей для развития страны посредством педагогического сотрудничества. Эффективность этого сотрудничества оценивается по интеллекту, религии и высокой духовности современной молодежи. В статье поднимаются актуальные вопросы определения эффективности духовно-нравственного воспитания молодежи в Узбекистане, а также обсуждается проблема квалиметрии системы образования, то есть комплексной оценки качества образования.

English

The future of any country depends on the high level of education of its youth. Therefore, in order to ensure the development of the younger generation as a perfect person in all respects, our country pays great attention to the effectiveness of educational work. In this regard, the educational forces of parents, educational institutions and society work together to strengthen the coherence and unity of education, playing a leading role in raising the younger generation as worthy children for the development of the country through pedagogical cooperation. The effectiveness of this cooperation is assessed by the intellect, religion and high spirituality of today's youth. The article raises topical issues of determining the effectiveness of the spiritual and moral education of youth in Uzbekistan, and also discusses the problem of qualimetry of the education system, that is, a comprehensive assessment of the quality of education.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Abdullayeva G.A. doktorant Mirzo Ulug’bek nomidagi O’zbekiston Milliy universiteti, Toshkent, O’zbekiston
Ҳавола номи
1 O’zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi Vazirligining “Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasini amalga oshirish yuzasidan chora-tadbirlar rejasi” 2020 yil 4-yanvar, 7-sonli buyrug’i asosan.
2 Abdulla Sher. Axloqshunoslik. Darslik. –T.: «O‘zbekiston faylasuflari milliy jamiyati» nashriyoti, 2010.-B.24
3 Abu Nasr Forobiy. Fozil odamlar shahri. –B.162 B.190.B.186-18
Кутилмоқда