The article presents the effectiveness of the formation of linguistic, lexical,
speech, discursive, communicative competencies among students of the Faculty of Biology. In order
to achieve this goal, professionally oriented and competence-based approaches have been suggested,
referring reconstructing of the content of training sessions and tasks for students, which is tailored
at motivating students' interest.
The article presents the effectiveness of the formation of linguistic, lexical,
speech, discursive, communicative competencies among students of the Faculty of Biology. In order
to achieve this goal, professionally oriented and competence-based approaches have been suggested,
referring reconstructing of the content of training sessions and tasks for students, which is tailored
at motivating students' interest.
Ушбу ма^олада биология факулътети талабалари уртасида
лингвистик, лексика, нутц ва коммуникатив компетенцияларининг
такомиллаштиришнинг самарадорлиги хасида суз боради. Бу максадга эришиш учун
талабаларнинг кизикишларини оширишга мулжалланган топширик ва даре
машгулотларининг таркибини кайта ташкиллаштириш оркали касбий
компетенцияларига асосланган ёндашувлар таклиф килинади.
В статье представлены проблемы эффективности формирования
лингвистических, лексических, речевых, дискурсивных, коммуникативных компетенций у
студентов биологического факультета. Для достижения этой цели были применены
профессионально ориентированные и компетентностные подходы, относящиеся к
восстановлению содержания учебных сессий и заданий для студентов, которые
ориентированы на мотивацию интересов студентов.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Yuldasheva M.B. | Факультетлараро чет тиллар кафедраси ук,итувчиси | Наманган давлат университети |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Morozova G.N. Modern requirements for the competences and content of higher professional education: a collection of scientific articles. - Kazan, 2009, p - 100 |
2 | 2. Pokushalova L.V. Formation of a foreign language professionally oriented competence among students of a technical university- 2011, № 3. p - 151-154 |