Ushbu maqola bo‘lajak filolog mutaxassislarni tayyorlashda terminologik kompetentlikning o‘rni va ahamiyati mavzusiga bag‘ishlangan bo‘lib, unda kompetentsiya, uning mazmun-mohiyati, kompetentlik, kasbiy kompetentlik, pedagogik jarayonda kasbiy kompetentlikning o‘rni, terminologik kompetenlik kabi terminlarining qo‘llanishi xususida batafsil ma’lumot berilgan. Bo‘lg‘usi filolog o‘qituvchida kasbiy kompetentsiyalarni shakllantirish omillari, asosiy komponentlari, kasbiy faoliyati jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan kasbiy muammolarni hal qilish, terminologik kompetentlik, terminologik kompetentlikning filolog mutaxassislar yetishtirishdagi zaruriy ehtiyoj ekanligi ochib berilgan. Bo‘lajak mutaxassis – o‘qituvchi nutq madaniyatiga ega bo‘lishi zarurligi, nutqning to‘g‘riligi, aniqligi, ifodaviyligi, nutqning sofligi, uning turli sheva so‘zlaridan holi bo‘lishi, yetuk mutaxassis bo‘lib yetishishi uchun esa sohasiga oid terminlarni mukammal egallashi kerakligi,terminologik kompetentlik bo‘lajakmutaxassisning o‘rganayotgan til materiallaridan va olingan axborotlardan kasbiy faoliyatida oqilona foydalana olishi, shu tilda o‘z fikrini og‘zaki va yozma tarzda mustaqil ifodalashi, mutaxassislikka oid terminlarni tushunish layoqati dolzarb ekanligi xususida fikrlar bayon etilgan. Terminologik kompetentlik va uni shakllantirishda o‘quv lug‘atlarining o‘rni, ahamiyati, mazkur jarayon haqida yetakchi olim va tadqiqotchilarni fikrlari bayon etilgan.
Ushbu maqola bo‘lajak filolog mutaxassislarni tayyorlashda terminologik kompetentlikning o‘rni va ahamiyati mavzusiga bag‘ishlangan bo‘lib, unda kompetentsiya, uning mazmun-mohiyati, kompetentlik, kasbiy kompetentlik, pedagogik jarayonda kasbiy kompetentlikning o‘rni, terminologik kompetenlik kabi terminlarining qo‘llanishi xususida batafsil ma’lumot berilgan. Bo‘lg‘usi filolog o‘qituvchida kasbiy kompetentsiyalarni shakllantirish omillari, asosiy komponentlari, kasbiy faoliyati jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan kasbiy muammolarni hal qilish, terminologik kompetentlik, terminologik kompetentlikning filolog mutaxassislar yetishtirishdagi zaruriy ehtiyoj ekanligi ochib berilgan. Bo‘lajak mutaxassis – o‘qituvchi nutq madaniyatiga ega bo‘lishi zarurligi, nutqning to‘g‘riligi, aniqligi, ifodaviyligi, nutqning sofligi, uning turli sheva so‘zlaridan holi bo‘lishi, yetuk mutaxassis bo‘lib yetishishi uchun esa sohasiga oid terminlarni mukammal egallashi kerakligi,terminologik kompetentlik bo‘lajakmutaxassisning o‘rganayotgan til materiallaridan va olingan axborotlardan kasbiy faoliyatida oqilona foydalana olishi, shu tilda o‘z fikrini og‘zaki va yozma tarzda mustaqil ifodalashi, mutaxassislikka oid terminlarni tushunish layoqati dolzarb ekanligi xususida fikrlar bayon etilgan. Terminologik kompetentlik va uni shakllantirishda o‘quv lug‘atlarining o‘rni, ahamiyati, mazkur jarayon haqida yetakchi olim va tadqiqotchilarni fikrlari bayon etilgan.
Данная статья посвящена роли и значению терминологической компетентности в подготовке будущих филологов, в которой дается подробная информация об использовании таких терминов, как компетентность, ее содержание, профессиональная компетентность, роль профессиональной компетентности в педагогическом процессе, терминологическая компетенция. Для подготовки филологов необходимы факторы, основные компоненты формирования профессиональных компетенций у будущего учителя-филолога, решение профессиональных задач, которые могут возникнуть в процессе профессиональной деятельности, , терминологическая компетентность. Будущий специалист-педагог должен обладать культурой речи, точностью, точностью, выразительностью речи, чистотой речи, отсутствием в ней различных диалектов, а чтобы стать зрелым специалистом, должен владеть терминологией отрасли, терминологической грамотностью. уметь разумно использовать его в своей профессиональной деятельности, самостоятельно выражать свое мнение на этом языке устно и письменно, уметь разбираться в терминах специальности. Описаны терминологическая компетентность и роль и значение учебников в ее формировании, взгляды ведущих ученых и исследователей на этот процесс.
This article is devoted to the role and importance of terminological competence in the training of future philologists, which provides detailed information on the use of terms such as competence, its content, competence, professional competence, the role of professional competence in the pedagogical process, terminological competence. The factors, the main components of the formation of professional competencies in the future philologist teacher, the solution of professional problems that may arise in the course of professional activity, terminological competence, terminological competence are necessary for the training of philologists. The future specialist - the teacher must have a culture of speech, accuracy, precision, expressiveness of speech, purity of speech, its absence of various dialects, and in order to become a mature specialist must master the terms of the field, terminological competence. to be able to use it wisely in their professional activity, to express their opinion independently in this language orally and in writing, to be able to understand the terms of the specialty. Terminological competence and the role and importance of textbooks in its formation, the views of leading scholars and researchers on this process are described.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Hojieva M.A. | 1 | Namangan state university |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Словарь иностранных слов. – Москва: Русский язык, 1988. – С.91. ( Dictionary of foreign words. - Moscow: Russkiy yazyk, 1988. - P.91.) |
2 | 2. Innovatsion ta’lim texnologiyalari va pedagogik kompetentlik. O‘quv-metodik majmua. Toshkent, 2016, – B. 120.( Innovative educational technologies and pedagogical competence. Educational-methodical complex. Tashkent, 2016, - P. 120.) |
3 | 3. G‘ofurova T. O‘qituvchining kasbiy kompetentligi – bugungi kun talabi // Til va adabiyot ta’limi. 2017, -№4, – B.15. (Gafurova T. Professional competence of a teacher - today's demand // Language and literature education. 2017, -№4, - B.15) |
4 | 4. Uluqov N. Lingvistik kompetentlikni shakllantirish omillari // Til va adabiyot ta’limi. 2018, №6, – B.16. (Ulugov N. Factors of formation of linguistic competence // Language and literature education. 2018, №6, - B.16) |
5 | 5. Bahriddinova B. O‘zbek o‘quv lug‘atchiligi istiqbollari // Til va adabiyot ta’limi. 2020, №4, – B. 8. (Bahriddinova B. Prospects of Uzbek educational lexicography // Language and literature education. 2020, №4, - B. 8) |