Мазкур мақолада Алишер Навоий асарлари мисолида ўзбек тилида "сўз" концептининг олам лисоний манзараси ифодасидаги ўзига хос ўрни, бу борадаги миллий ва шарқона қарашлар, ушбу концепт замиридаги маъно ва мазмунлар умумлашмаси хақида фикр юритилади. Навоийнинг ўз асарларида мохият ва ходиса сифатида тавсифланган "сўз" бебахо неъмат ва оламнинг яралишию мавжудлиги у билан эканлиги борасидаги қарашлари тахлил қилинади
Мазкур мақолада Алишер Навоий асарлари мисолида ўзбек тилида "сўз" концептининг олам лисоний манзараси ифодасидаги ўзига хос ўрни, бу борадаги миллий ва шарқона қарашлар, ушбу концепт замиридаги маъно ва мазмунлар умумлашмаси хақида фикр юритилади. Навоийнинг ўз асарларида мохият ва ходиса сифатида тавсифланган "сўз" бебахо неъмат ва оламнинг яралишию мавжудлиги у билан эканлиги борасидаги қарашлари тахлил қилинади
В данной статье на примере произведений Алишера Навои рассматриваются вопросы роли концепта «слово» в выражении языковой картины мира на узбекском языке, национальные и восточные взгляды на данную проблему, обобщения на основании этого концепта смысла и содержаний. Анализируются взгляды Навои на концепт «слово», описанный в его произведениях в качестве сущности и события, как на бесценное благо, с которым связано создание и существование Вселенной
Using the works of Alisher Navoi as an example, this article examines the role of the concept "word" in expressing the linguistic picture of the world in the Uzbek language, national and oriental views on this problem, generalizations based on this concept of meaning and content. The author analyzes Navoi's views on the concept of "word", described in his works as an entity and event, as an invaluable good, with which the creation and existence of the Universe is connected
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Umarova N.R. | филология фанлари номзоди, доценти | Фаргона давлат университети |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Радий Фиш. Жалолидддин Румий. – Тошкент: Янги аср авлоди, 2016. – Б.257 |
2 | Нурмонов А., Рахимов А. Лингво-синергетикага кириш. – Тошкент: Академнашр, 2013. – Б.51 |
3 | Потебня А.А. Эстетика и поэтика. – Москва: Искусство, 1976. – С. 466 |
4 | Сафаров Ш. Семантика. – Тошкент: Ўзбекистон миллий энциклопедияси, 2013. - Б.154 |
5 | Сафаров Ш. Когнитив тилшунослик. – Жиззах: Сангзор, 2006. – Б.44 |
6 | Жалолиддин Румий. Етти мажлис. Мажолиси сабъа. - Тошкент: Янги аср авлоди, 2019. –Б.26-27 |
7 | Алишер Навоий. Махбуб ул-қулуб. www.ziyouz.com кутубхонаси. |
8 | Мўминов С.М. Ўзбек мулоқот хулқининг ижтимоий-лисоний хусусиятлари: Филол. фан. д-ри ... дис. автореф. – Тошкент: ЎзР ФА ТАИ, 2000. – Б. 36. |
9 | Галиева М.Р. Вербализация кончептосферы word/ сўз/слово в английской, узбекской и русской языковых картинах мира: Автореф.дисс. ... канд. филол. нвук. – Т., 2010. – 28 с |
10 | Потебня А.А.Теоритическая поэтика. – Москва: Высшая школа, 1990.- С.133. |
11 | Алишер Навоий. Сабъаи сайёр. www.ziyouz.com кутубхонаси. – Б.19. |
12 | Жалолиддин Румий. Ичиндаги ишиндадур / У./Хамдам таржимаси. @Elektron– kitoblar–uz. - Б.17 |
13 | Қуръони Карим ва ўзбек тилидаги маънолар таржимаси. – Тошкент: Хилол-Нашр, 2018. – Б.445. |