Ta‘lim sifatini oshirishda zamonaviy pedagogik texnologiyalarning o‘rni muhim ahamiyatga ega. Pedagogik texnologiya – bu ta‘lim oluvchi shaxsga yo‘naltirilgan, demokratik hamda takrorlanuvchan o‘qish natijalarini kafolatlaydigan ta‘lim jarayonlarini loyihalash, amalga oshirish va baholashning tizimiy metodi. Uning an‘anaviy usullardan farqi, u talabalarning o‘zlariga berilgan bilimni yodlab aytib berishga emas, balki ta‘lim-tarbiya jarayonining yakunida konkret bir harakatlarni bajarishga yo‘naltirilganligidadir [1]. Neytronlar fizikasi fanidan ma‘ruza mashg‘ulotlarini o‘qitishda pedagogik texnologiyalardan foydalanish ta‘lim sifatini oshirishga xizmat qiladi.
Hozirgi kungacha Venn diagramasidan ingliz tilini o‘qitishda, pedagoglarni o‘qitishdа, matematika va fizika fanlarini o‘qitishda foydalanilgan. Ammo Neytronlar fizikasi fanida ma‘ruza mashg‘ulotlarini o‘qitishda ushbu usul yetarlicha tadqiq etilmagan. Ushbu ishda neytronlar fizikasi fanining mavzularini o‘qitishda grafikli organayzerlardan - Venn diagrammasining qo‘llanilishi keltirilgan. [2,3]
Ta‘lim sifatini oshirishda zamonaviy pedagogik texnologiyalarning o‘rni muhim ahamiyatga ega. Pedagogik texnologiya – bu ta‘lim oluvchi shaxsga yo‘naltirilgan, demokratik hamda takrorlanuvchan o‘qish natijalarini kafolatlaydigan ta‘lim jarayonlarini loyihalash, amalga oshirish va baholashning tizimiy metodi. Uning an‘anaviy usullardan farqi, u talabalarning o‘zlariga berilgan bilimni yodlab aytib berishga emas, balki ta‘lim-tarbiya jarayonining yakunida konkret bir harakatlarni bajarishga yo‘naltirilganligidadir [1]. Neytronlar fizikasi fanidan ma‘ruza mashg‘ulotlarini o‘qitishda pedagogik texnologiyalardan foydalanish ta‘lim sifatini oshirishga xizmat qiladi.
Hozirgi kungacha Venn diagramasidan ingliz tilini o‘qitishda, pedagoglarni o‘qitishdа, matematika va fizika fanlarini o‘qitishda foydalanilgan. Ammo Neytronlar fizikasi fanida ma‘ruza mashg‘ulotlarini o‘qitishda ushbu usul yetarlicha tadqiq etilmagan. Ushbu ishda neytronlar fizikasi fanining mavzularini o‘qitishda grafikli organayzerlardan - Venn diagrammasining qo‘llanilishi keltirilgan. [2,3]
Важна роль современных педагогических технологий в повышении качества образования. Педагогическая технология – это систематический метод проектирования, реализации и оценки образовательных процессов, гарантирующий личностно-ориентированные, демократичные и воспроизводимые результаты обучения. Его отличие от традиционных методов состоит в том, что он направлен не на запоминание данных учащимся знаний, а на выполнение конкретных действий в конце учебного процесса. Использование педагогических технологий при преподавании лекций по нейтронной физике служит повышению качества образования.
На сегодняшний день диаграмма Венна используется при обучении английскому языку, обучении педагогов, обучении математике и физике. Однако этот метод недостаточно исследован при преподавании лекций по нейтронной физике. В данной работе представлено использование графических органайзеров - диаграмм Венна в преподавании предметов нейтронной физики.
The role of modern pedagogical technologies in improving the quality of education is important. Pedagogical technology is a systematic method of designing, implementing and evaluating educational processes that guarantees student-centered, democratic and reproducible learning outcomes. Its difference from traditional methods is that it is aimed not at memorizing the knowledge given to students, but at performing specific actions at the end of the educational process. The use of pedagogical technologies in teaching lectures on neutron physics serves to improve the quality of education.
To date, the Venn diagram is used in teaching english, teaching teachers, teaching mathematics and physics. However, this method has not been sufficiently studied in teaching lectures on neutron physics. This paper presents the use of graphic organizers - Venn diagrams in teaching subjects of neutron physics.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Bozorov E.X. | 1 | O‘z.RFA Institute of Nuclear Physics |
2 | Jolliyev A.N. | 2 | O‘z.RFA Institute of Nuclear Physics |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | 1. Azizxo‘jayeva N.N. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat. Tosh-kent: O‘zbekiston yozuvchilar uyushmasi Adabiyot jamg‘armasi nashriyoti, 2006. |
2 | 2. Беспалько В.П.Педагогика и прогрессивные технологии обучения. - Москва: ИРПО.1995. |
3 | 3. M. Tojiyev, B. Ziyamuxamedov, M. O‘ralova ―Pedagogik texnologiya va pedagogik mahorat faninig o‘quv mashg‘ulotlarini loyihalash‘‘ o‘quv qo‘llanma Tafakkur-Bo‘stoni‘‘ Toshkent-2012 .55-bet |
4 | 4. Junaid, ―Venn diagram method for students‘ ability in writing at intensive eng-lish class of unismuh makassar. Exposure journal. vol. 1, no. 1, pp.77, 2012 |
5 | 5. C.A. Otto, S.A. Everett, ―An Instructional Strategy to Introduce Pedagogical Content Knowledge Using Venn Diagrams, Journal of science teacher education, vol.24, issue2, pp. 395-398,2013. DOI 10.1007/s10972- 012-9272-5 |
6 | 6. Стогов Ю.В. Основы нейтронной физики: Учебное пособие.- М.: МИФИ, 2008. - 5-8 стр. |
7 | 7. M. F. Akhmadjonov. (2022). APPLICATION OF INTERACTIVE METHODS IN THE TEACHING OF "MEDICAL ELECTRONICS" SUBJECTS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS. CURRENT RESEARCH JOURNAL OF PEDAGOGICS, 3(08), 5–10. https://doi.org/10.37547/pedagogics-crjp-03-08-02 |