369

Mazkur maqolada mutolaa madaniyati orqali yoshlarni ma’nan yetuk shaxslar etib tarbiyalash zaruriyati yuzasidan fikr-mulohozalar yuritiladi. Mutolaa madaniyati orqali taʼlim-tarbiyaning samaradorligiga erishish mumkin. Shu bilan birga mutolaa madaniyatining ayrim muammolariga ham to‘xtalib o‘tilgan. Shu nuqtaiy nazardan mutola madaniyatini yoshlar orasida targ‘ib etish yuzasidan taklif va tavsiyalar berilgan.

  • Internet ҳавола
  • DOIhttps://doi.org/10.56292/SJFSU/vol28_iss6/a7
  • UzSCI тизимида яратилган сана 18-01-2023
  • Ўқишлар сони 346
  • Нашр санаси 15-12-2022
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони32-36
Ўзбек

Mazkur maqolada mutolaa madaniyati orqali yoshlarni ma’nan yetuk shaxslar etib tarbiyalash zaruriyati yuzasidan fikr-mulohozalar yuritiladi. Mutolaa madaniyati orqali taʼlim-tarbiyaning samaradorligiga erishish mumkin. Shu bilan birga mutolaa madaniyatining ayrim muammolariga ham to‘xtalib o‘tilgan. Shu nuqtaiy nazardan mutola madaniyatini yoshlar orasida targ‘ib etish yuzasidan taklif va tavsiyalar berilgan.

Русский

В данной статье обсуждается необходимость духовного воспитания молодежи через культуру чтения. Эффективность обучения и воспитания может быть достигнута за счет культуры чтения. В то же время были затронуты некоторые проблемы культуры чтения. В связи с этим были даны предложения и рекомендации по продвижению культуры чтения среди молодежи.

English

This article provides opinions on the need to educate young people as spiritually mature individuals through reading culture. Through the culture of reading, the effectiveness of education and upbringing can be achieved. At the same time, some problems of reading culture were also touched upon. At the same time, proposals and recommendations on the promotion of reading culture among young people are given.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Sharipova D.A. 1 Nukus branch of the State Institute of Art and Culture of Uzbekistan
Ҳавола номи
1 1. Тешабаева У. Кутубхоналар –халқимизнинг азалдан хазиналар уйи //жур. INFOLIB, №3. – Тошкент. Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллий кутубхонасининг матбаа бўлими. 2016. 10-12 б.
2 2. Шадриков В. Д., Мазилов В. А. Мышление, мысль, одаренность// жур. Ярославский педагогический вестник – 2018 – № 6 (105)
3 3. Umarov A. Mutolaa madaniyati: shaxs, jamiyat, taraqqiyot. – Toshkent.: Fan. 2004. 190 b.
4 4. Холиқова Ш. Мутолаа тафаккурни чархлайди. Манбаа: https://nurnews.uz/4440-mutolaa-tafakkurni-charhlajdi.html
5 5. 2020 yil 14 dekabrdagi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “2020 – 2025-yillarda kitobxonlik madaniyatini rivojlantirish va qo‘llab-quvvatlash milliy dasturini tasdiqlash to‘g‘risida”gi 781-son qarori. Manbaa: https://lex.uz/ru/docs/-5160827?ONDATE2=05.04.2022&action=compare
6 6. Abdirahimova M. Yoshlar o‘rtasida kitobxonlik va mutolaa madaniyatini yuksaltirish va uning o‘ziga xos xususiyatlari// jur. Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences №4. Toshkent. 2021 (933-937).
7 7. Ofoq N. So‘zning kuchi amal bilan//jur. Tafakkur №2. – Toshkent. Sharq. 2021.
8 8. Юлдашев И., Носиров Ў. Кутубхона – ахборот хизмати: назарияси ва амалиёти. – Тошкент:. Фан ва таълим. – 2021. 396 б.
9 9. Каримова Ҳ. Китоб инсониятнинг қалб гавҳари, тафаккур хазинасидур. Манба: https://uza.uz
10 10. Авлиякулов Н.Х., Мусаева Н.Н. Педагогик технологиялар. – Т.: “Фан ва технологиялар” нашриёти, 2008. – 183 б.
11 11. Абдулазизов А. Мутолаа маданиятини шакллантиришнинг социологик таҳлили. – Тошкент, Навруз. 2016. – 173 б
12 12. Ходжаев А. Кутубхоналар – ёшларни зиё нури билан ўзига ром этувчи макон бўлиб қолишига ишонаман. Манба: https://aoka.uz/uzb/news/1264
13 13. Эшанкулова С. Мутолаада диққатни жамлаш диққатни жамлаш ва эсда сақлаб ва эсда сақлаб қолиш қоидалариқолиш қоидалари // жур. INFOLIB, №2. – Тошкент. Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллий кутубхонасининг матбаа бўлими. 2022. 63-67 б.
14 14. Хуррамов К. Кутубхона хизматларининг янги формати, Фин тажрибаси мисолида// жур. INFOLIB, №2. – Тошкент. Алишер Навоий номидаги Ўзбекистон Миллий кутубхонасининг матбаа бўлими. 2022. 55-57 б.
Кутилмоқда