58

Ushbu maqolada katta maktabgacha yoshdagi bolalarda obyektlarning o‘lchamlari to‘g‘risida g‘oyalarni shakllantirish jarayonida uslubiy ta’minot muammosi bo‘yicha ilmiy-uslubiy pedagogik adabiyotlarni va zamonaviy maktabgacha ta’lim amaliyotini o‘rganish natijalari taqdim etilgan. Katta maktabgacha yoshdagi bolalarda elementar matematik tushunchalarni shakllantirishning bir qismi sifatida obyektlarning o‘lchamlari mavzusida bolalarga ta’lim berish muhim sanaladi. Shuningdek, psixologik-pedagogik adabiyotlarda keltirilgan ushbu mavzu bo‘yicha bilimlarni rivojlantirishning jihatlari, usullari biroz eskirgan va hayotdan ajralgan degan xulosa yuzaga kelishi mumkin ekanligi, shu sababli, amaliy mashg‘ulotlar davomida pedagog-tarbiyachilar kognitiv faollikni shakllantirishga yordam beradigan o‘quv jarayonini ishlab chiqish va rejalashtirishda qiyinchiliklarga duch kelish holatlari yuzaga kelishi mumkin. Bundan tashqari, qo‘shimcha mashg‘ulotlar uchun tavsiya etilgan usullar katta yoshdagi guruh uchun ma’lum bir maktabgacha ta’lim tashkiloti asosida amaliy testlar bilan oqlanadi.

  • Ўқишлар сони 58
  • Нашр санаси 27-02-2024
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони118-124
Ўзбек

Ushbu maqolada katta maktabgacha yoshdagi bolalarda obyektlarning o‘lchamlari to‘g‘risida g‘oyalarni shakllantirish jarayonida uslubiy ta’minot muammosi bo‘yicha ilmiy-uslubiy pedagogik adabiyotlarni va zamonaviy maktabgacha ta’lim amaliyotini o‘rganish natijalari taqdim etilgan. Katta maktabgacha yoshdagi bolalarda elementar matematik tushunchalarni shakllantirishning bir qismi sifatida obyektlarning o‘lchamlari mavzusida bolalarga ta’lim berish muhim sanaladi. Shuningdek, psixologik-pedagogik adabiyotlarda keltirilgan ushbu mavzu bo‘yicha bilimlarni rivojlantirishning jihatlari, usullari biroz eskirgan va hayotdan ajralgan degan xulosa yuzaga kelishi mumkin ekanligi, shu sababli, amaliy mashg‘ulotlar davomida pedagog-tarbiyachilar kognitiv faollikni shakllantirishga yordam beradigan o‘quv jarayonini ishlab chiqish va rejalashtirishda qiyinchiliklarga duch kelish holatlari yuzaga kelishi mumkin. Bundan tashqari, qo‘shimcha mashg‘ulotlar uchun tavsiya etilgan usullar katta yoshdagi guruh uchun ma’lum bir maktabgacha ta’lim tashkiloti asosida amaliy testlar bilan oqlanadi.

English

In this article, the author presents the results of scientific and methodological pedagogical literature and the practice of modern preschool education review on the problem of methodological support during the formation of ideas about the size of objects in children of senior preschool age. In the course of the following study, the relevance of the topic is confirmed by the obligatory passage of the topic on the size of objects in the framework of the formation of elementary mathematical representations. Also, the aspects and methods of developing knowledge on this topic listed in the psychological and pedagogical literature are outdated. Therefore, teachers during practical classes have difficulties in developing and planning the educational process that contributes to the formation of cognitive activity. In addition, the proposed methods for accompanying classes are substantiated by practical testing based on a specific kindergarten in the senior group

Русский

В данной статье представлены результаты изучения научно-методической педагогической литературы и практики современного дошкольного образования по проблеме методического сопровождения во время формирования представлений о величине предметов у детей старшего дошкольного возраста. В ходе написания исследования была подтверждена актуальность выбранной темы. Тема о величине предметов в рамках формирования элементарных математических представлений у детей старшего дошкольного возраста является обязательной. Также авторы приходят к мнению, что перечисленные в психолого­педагогической литературе аспекты и методы развития знаний по данной теме, являются несколько устаревшими и оторваны от жизни. Поэтому у педагогов во время практических занятий возникают затруднения в разработке и планировании образовательного процесса, способствующего формированию познавательной деятельности. Кроме того, предложенные методики по сопровождению занятий обосновываются практической апробацией на базе конкретного детского сада в старшей группе.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Jomurodova N.. magistrant O'zbekiston-Finlandiya pedagogika instituti
Ҳавола номи
1 1.Штанько И.В. Проектная деятельность с детьми старшего дошкольного возраста. // Управление дошкольным образовательным учреж¬дением. 2004, №4..
2 2.Фрейлах Н.И. Методика математического развития http://mylect.ru
3 3.Hasanboyeva O.U., Tojiyeva M.X. va boshqalar. Maktabgacha ta’lim pedagogikasi. – Toshkent: ILM ziyo, 2012.
4 4. https://nsportal.ru/detskiy-sad/upravlenie-dou/2015/12/18/osobennosti-pedagogicheskogo-proektirovaniya-v-razvitii
5 5.Веракса Н.Е., Веракса А.Н. Проектная деятельность дошкольников. Пособие для педагогов дошкольных учреждений. –М.: Мозаика – Синтез, 2008. – 112 с.
6 6.Образовательные проекты в детском саду. Пособие для воспита-телей / Н.А.Виноградова, Е.П.Панкова. – М.: Айрис-пресс, 2008.–208 с.– (Дошкольное воспитание и развитие).
Кутилмоқда