Ushbu maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktablarida Python dasturlash tilini o‘qitish samaradorligini oshirish modeli keltirilgan. Shuningdek, mazkur modelni samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
Ushbu maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktablarida Python dasturlash tilini o‘qitish samaradorligini oshirish modeli keltirilgan. Shuningdek, mazkur modelni samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
В этой статье приводится модель эффективной эффективности языка программирования Python в общих средних школах. Экспериментальные тесты для определения эффективности этой модели и ее эффективности были доказаны с использованием критериев Styudent-Fisherа.
In this article, the model of the effective efficiency of the Python programming language in general secondary schools is brought. The experimental tests for determining the efficiency of this model and its efficiency have been proven using the criteria of the Styudent-Fisher.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Djumabaev K.N. | o'qituvchi | Qoraqalpoq davlat universiteti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Акимова И.В., Губанова О.М., Пудовкина Ю.Н. Пpимepы peализации элeмeнтов пpоблeмного обучeния на уpоках инфоpматики и икт в школe // Cовpeмeнныe пpоблeмы науки и обpазования. – М., 2016. – № 3. – URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=24642 (дата обpащeния: 22.07.2022). |
2 | Бобpов А.Н. Пpоблeмы выбоpа языка пpогpаммиpования в школьном куpce инфоpматики / А. Н. Бобpов. — Тeкcт : нeпоcpeдcтвeнный // Молодой учeный. – Казань, 2015. – № 24 (104). – C. 61-64. – URL: https://moluch.ru/archive/104/24471/ (дата обpащeния: 25.07.2022). |
3 | Гулякин Д.В. Мeтодичecкая cиcтeма обучeния cоциальной инфоpматикe в школe // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Pоcтов-на-Дону, 2004. – 24 c. |
4 | Divna Krpan. Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja // doktorski rad. – Split, 2020. – 217 p. |
5 | Жeмчужников Д.Г. Мeтодика обучeния пpогpаммиpованию, оcнованная на cоздании школьниками динамичecких компьютepных игp // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – М., 2013. – 25 c. |
6 | Zaripov N.N. Informatika va axborot texnologiyalari fanini о‘qitishda dasturlash muhitidan foydalanish metodikasini takomillashtirish (Umumiy о‘rta ta’lim maktablari misolida) // Pedagogika fanlari bо‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiya avtoreferati. – Buxoro, 2022. – 56 b |
7 | Lennart Rolandsson. A study about programming teachers’ beliefs and intentions in relation to curriculum // Doctoral Thesis Stockholm, Sweden 2015. –110 p. |
8 | Маpаджабов C. И. Pазвитиe алгоpитмичecкого мышлeния cтудeнтов вузов в пpоцecce обучeния объeктно-оpиeнтиpованному пpогpаммиpованию // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Душанбe, 2017. – 146 c. |
9 | Mirsanov U.M. Oliy ta’lim muassasalarida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish muammolari // Fizika, matematika va informatika. – Toshkent, 2020. – № 2. – Б. 20-25. |
10 | Mirsanov U.M. Dasturlash texnologiyalarini o‘qitishning uslubiy yondashuvlarini takomillashtirish // Mug‘allim ham uzluksiz bilimlendiriu ilmiymetodikaliq jurnali. – Нукус, 2020. – № 3-1. – Б. 60-63. |
11 | Mirsanov U.M. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida dasturlash tillarini o‘qitishda tizimli-faoliyat yondashuvdan foydalanish // Elektron ta’lim. – Navoiy, 2022. – № 4. – B. 18-26. |