Ushbu maqolada uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash tillarini o‘qitish samaradorligini oshirishda axborot-ta’lim muhitining imkoniyatlari keltirilgan. Shuningdek, tadqiqot doirasida ishlab chiqilgan axborot-ta’lim muhitining samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
Ushbu maqolada uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash tillarini o‘qitish samaradorligini oshirishda axborot-ta’lim muhitining imkoniyatlari keltirilgan. Shuningdek, tadqiqot doirasida ishlab chiqilgan axborot-ta’lim muhitining samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
В данной статье представлены возможности информационно-образовательной среды в повышении эффективности обучения языкам программирования в системе непрерывного образования. Также были проведены эксперименты по определению эффективности информационно-образовательной среды, разработанной в рамках исследования, и уровень ее эффективности был доказан с помощью критерия Стьюдента-Фишера.
This article presents the possibilities of the information and educational environment in increasing the effectiveness of teaching programming languages in the system of continuing education. Experiments were als o conducted to determine the effectiveness of the information and educational environment developed as part of the study, and the level of its effectiveness was proven using the Student-Fisher test.
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Mirsanov U.M. | dotsent | Navoiy davlat pedagogika instituti |
2 | Jumaqulov K.S. | talaba | Navoiy davlat pedagogika instituti |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Ивкина Л.М. Формирование методической готовности будущих учителей информатики в условиях образовательной платформы «мега-класс» // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. Красноярск – 2017. – 145 c. |
2 | Mirsanov U. M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari doktori (DSc) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Navoiy, 2023. – 332 b. |
3 | Abduqodirov A.A, Pardayev A.X. Masofali o‘qitish nazariyasi va amaliyoti // Monografiya. – Toshkent, 2009. –146 b. |
4 | Атанасян С. Л. Формирование информационной образовательной среды педагогического вуза // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – М., 2009. – 49 с. |
5 | Baxodirova U.B. Mikrobiologiya fanini o‘qitishda virtual ta’lim texnologiyalaridan foydalanish metodikasini takomillashtirish (Pedagogika oliy ta’lim muassasalari misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Qarshi, 2020. – 156 b. |
6 | Бачурина Л. А. Wеb-портал как средство управления дистанционным образовательным проектом // Вестник Воронежского государственного технического университета, 2009. – Т. 5. – № 1. – С. 20-22 |
7 | Begimqulov U.SH. Pedagogik ta’lim jarayonlarini axborotlashtirishni tashkil etish va boshqarish nazariyasi va amaliyoti // Pedagogika fanlari doktori ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya. – Toshkent, 2007. – 280 b. |
8 | Захарова И. Г. Формирование информационной образовательной среды высшего учебного заведения // Диссертации на соискание ученой степени доктора педагогических наук. – Тюмень, 2003. – 399 c. |
9 | Кармановский А.В. Формирование готовности студентов к непрерывному профессиональному образованию в условиях дистанционного обучения // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Сочи, 2011. – 188 с. |
10 | Матосов Э.С. Развитие методики формирования информационных и коммуникационных компетенций студентов непрофильных вузов с использованием ресурсов Интернет // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2009. – С. 9-15. |
11 | Снегурова В. И. Методическая система дистанционного обучения математике учащихся общеобразовательных школ // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – СПб, 2010. – 51 с. |
12 | Taylaqov N.I. Uzluksiz ta’lim tizimi uchun o‘quv adabiyotlari yangi avlodni yaratishning ilmiy-pedagogik asoslari (Informatika kursi misolida) // Pedagogika fanlari doktori ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya. – Toshkent, 2006. – 362 b. |
13 | Elmurodov J.A. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari uchun ochiq axborotta’lim muhitini yaratish va joriy etish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Toshkent, 2021. – 152 b. |
14 | Змызгова Т.Р., Полякова Е.Н., Соколова Н.Н. Проблемно-ориентированный подход к обучению программированию на примере PYTHОN. Информатика и образование. 2018;(9):12-18. https://dоi.оrg/10.32517/0234-0453-2018-33-9-12-18 |
15 | Писарев А. В. Возможности образовательной платформы Mооdlе в обучении информационным технологиям // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 6: Университетское образование, 2012. – № 13. – С. 70–73. |
16 | Коньков Е.В. Использование дистанционной формы обучения на занятиях по информатике в 5-7 классах // Автореферат диссертации на соискание учёной степени кандидата педагогических наук 2 9 ГЕН 2011 . – Москва, 2011. – 23 с. |
17 | Norbekov A.O. Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida kompyuter ta’minoti fanini o‘qitish samaradorligini oshirish metodikasi // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan Dissertatsiya. – Qarshi, 2021. –171 b. |
18 | Сурхаев М.А. Развитие системы подготовки будущих учителей информатики для работы в условиях новой информационно-коммуникационной образовательной среды // Диссертации на соискание ученой степени доктора педагогических наук. – Москва, 2010. – 333 с |
19 | Шеремет А.Н. Формирование академической мобильности будущих учителей информатики средствами информационных и коммуникационных технологий // // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Новокузнецк, 2009. – 208 с. |
20 | Файзиева М.Р. Ўқув жараёнига мослашувчи WЕB тизимларни яратиш // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси. – Тошкент, 2017. – 189 б. |
21 | Ruziyеvа D.R. Pеdаgоgikа оliy tа’lim muаssаsаlаridа dаsturlаsh tillаrini o‘qitish mеtоdikаsini tаkоmillаshtirish // Pеdаgоgikа fаnlаri bo‘yichа fаlsаfа dоktоri (PhD) ilmiy dаrаjаsini оlish uchun tаyyоrlаngаn dissеrtаtsiyа. –Buxоrо, 2023. – 179 b. |