Ushbu tadqiqot ishida yo‘l transport inftatuzilma tizimining asosiy elementlaridan biri yo‘l o‘tkazgichlariga qo‘yiladigan asosiy talablari yoritilgan. Shaharlarda aholi va transport vositalarini sonining oshishi yo‘l transport tizimida yangi zamonaviy va jahon standartlariga ega yo‘l o‘tkazgichlarini qurish talab etiladi. Yo‘l o‘tkazgichlar aholi yashash punktlarida tirbandlikni hamda transport kesishmalarini bartaraf etish uchun foydalaniladigan muhim muhandislik inshootlari hisoblanadi. Shuningdek,rivojlangan davlatlarda transport oqimining kundan kunga ortib borishi yo‘l o‘tkazgichlar, ko‘priklar, piyodalar xavfsiz harakatlanishini ta’minlashga mo‘ljallangan estakadalar yaratish zaruriyatini keltirib chiqarmoqda[2].
Ushbu tadqiqot ishida yo‘l transport inftatuzilma tizimining asosiy elementlaridan biri yo‘l o‘tkazgichlariga qo‘yiladigan asosiy talablari yoritilgan. Shaharlarda aholi va transport vositalarini sonining oshishi yo‘l transport tizimida yangi zamonaviy va jahon standartlariga ega yo‘l o‘tkazgichlarini qurish talab etiladi. Yo‘l o‘tkazgichlar aholi yashash punktlarida tirbandlikni hamda transport kesishmalarini bartaraf etish uchun foydalaniladigan muhim muhandislik inshootlari hisoblanadi. Shuningdek,rivojlangan davlatlarda transport oqimining kundan kunga ortib borishi yo‘l o‘tkazgichlar, ko‘priklar, piyodalar xavfsiz harakatlanishini ta’minlashga mo‘ljallangan estakadalar yaratish zaruriyatini keltirib chiqarmoqda[2].
The main requirements for overpasses, one of the main elements of the road transport infrastructure system, are highlighted in this research work. The increase in the number of people and vehicles in cities requires the construction of new modern and world-standard overpasses in the road transport system. Overpasses are important engineering structures used to eliminate traffic jams and traffic intersections in residential areas. Also, the daily increase in the traffic flow in developed countries makes it necessary to create overpasses, bridges, overpasses designed to ensure the safe movement of pedestrians [2].
№ | Муаллифнинг исми | Лавозими | Ташкилот номи |
---|---|---|---|
1 | Abdukadirov F.. | dotsent | Toshkent davlat transport universiteti |
2 | Khasanov T.. | doktorant | toshkent davlat tratoshkent davlat tra |
№ | Ҳавола номи |
---|---|
1 | Шермухамедов У.З. Гашение продольных сейсмических колебаний опор балочных мостов с сейсмоизолирующими опорными частями / Ташкент: Издательство «Соmplex Print», 2020. – 260 стр. |
2 | Астанков, К. Ю. Городские транспортные сооружения : методические указания / К. Ю. Астанков. – Екатеринбург : УрГУПС, 2016. – 35, [1] с |
3 | Саламахин П. М., Маковский Л. В., Попов В. И., Васильев А. И. Инженерные сооружения в транспортном строительстве: учебник: в 2-х книгах. – М. : Академия, 2007 |
4 | Бондаренко В.М. Расчетные модели силового сопротивления железобетона. – Москва, 2004. -472 с. |
5 | Саламахин П. М. Проектирование мостовых и строительныхконструкций: учебное пособие для вузов. – М.: Кнорус, 2011. |
6 | Абдусаттаров А., Сабиров Н.Х., Абдукадиров Ф.Э. Модели деформирования и методы расчета несущих элементов тонкостенных конструкций. Ташкент, «Узбекистон», 2019. - 100 с |
7 | Абдукадиров Ф.Э. Компьютерная реализация расчета эстакада–ригеля на стойки с применением ANSYS // “Experimental and theoretical research in modern science” Kishinev, Moldova, 2021, №68, – С.215–221 |
8 | ШНҚ 2.05.03-12 «Кўприклар ва қувурлар» Ўзбекистон Республикаси “Давархитектқурилиш”, Тошкент ш., 2012 й., 418 бет |
9 | Пастушков, Г. П Проектирование мостов: пособие для студентов специальности 1-70 03 02 «Мосты, транспортные тоннели и метрополитены»: в 2 ч. Ч.1 / Г. П. Пастушков, Л. Г. Расинская. – Минск: БНТУ, 2017. – 41 с. ISBN 978-985-550-621-9 (Ч. 1) |