80

Ushbu maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘quvchilarining axborot texnologiyalarga  oid  kompetensiyasini  shakllantirish  bo‘yicha  olib  borilgan  olimlarning ishlarini  tahlili  keltirilgan.  Shuningdek,  o‘quvchilarning  kompyuter  grafikasiga  oid kompetensiyalarini  shakllantirish  modeli  va  uning  samaradorligini  aniqlash  maqsadida 
tajriba-sinov  ishlari  olib  borilgan.  Tajriba-sinov  ishlari  natijalarining  samaradorlik darajasini aniqlashda Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanilgan. 

  • Internet ҳавола
  • DOI
  • UzSCI тизимида яратилган сана 05-04-2024
  • Ўқишлар сони 80
  • Нашр санаси 01-04-2024
  • Мақола тилиO'zbek
  • Саҳифалар сони70-79
Ўзбек

Ushbu maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘quvchilarining axborot texnologiyalarga  oid  kompetensiyasini  shakllantirish  bo‘yicha  olib  borilgan  olimlarning ishlarini  tahlili  keltirilgan.  Shuningdek,  o‘quvchilarning  kompyuter  grafikasiga  oid kompetensiyalarini  shakllantirish  modeli  va  uning  samaradorligini  aniqlash  maqsadida 
tajriba-sinov  ishlari  olib  borilgan.  Tajriba-sinov  ishlari  natijalarining  samaradorlik darajasini aniqlashda Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanilgan. 

Русский

В  данной  статье  представлен  анализ  работы  ученых  по формированию  компетентности  школьников  в  области  информационных технологий.  Также  была  проведена  экспериментальная  работа  по  определению модели  формирования  компетенций  учащихся  в  компьютерной  графике  и  ее эффективности.  Для  определения  уровня  эффективности  результатов экспериментальной работы использовался критерий Студент-Фишера.

English

This  article  presents  an  analysis  of  the  work  of  scientists  on  forming  the competence of secondary school pupils in the field of  information technology. Experimental work was also carried out to determine a model for forming pupil competencies in computer graphics and its effectiveness. The Student-Fisher criterion was used to determine the level of effectiveness of the results of experimental work.

Муаллифнинг исми Лавозими Ташкилот номи
1 Maxsetova M.M. doktorant Nukus davlat pedagogika institut
Ҳавола номи
1 Turdiyev N.Sh., Asadov Yu.M., Akbarova S.N., Temirov D.Sh. Umumiy o‘rta taʼlim tizimida o‘quvchilarning kompetensiyalarini shakllantirishga yo‘naltirilgan taʼlim texnologiyalari // O‘quv-uslubiy qo‘llanma. –Toshkent, 2015. – 160 b.
2 Лукьянова Л.А. Формирование функционально-содержательной основы социокультурной компетенции учащихся 10-11 классов общеобразовательной школы (на материале английского языка) // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Санкт-Петербург, 2014. – 22 c.
3 Песков И.В. Формирование поликультурных компетенций учащихся старших классов общеобразовательной школы // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Тверь, 2009. – 22 c.
4 Селевко Г.К. Компетентности и их классификация // Народное образование. 2004. – №4. – С. 138-144.
5 Смородинова М.В. Формирование предметных компетенций учащихся основного общего образования // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2015. – 23 с.
6 Mirsanov U. M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari doktori (DSc) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Navoiy, 2023. – 332 b.
7 Zaripov N.N. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘qitishda dasturlash muhitidan foydalanish metodikasini takomillashtirish (Umumiy o‘rta taʼlim maktablari misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Buxoro, 2022. – 56 b.
8 Sulaymanova D.B. “Informatika va axbopot texnologiyalari” fanini mediatexnologiyalar asosida o‘qitishning metodik tizimini takomillashtirish (5-sinf misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Chirchiq, 2022. – 41 b.
9 Taylakov U.K. O‘quvchilarning darsdan tashqari o‘quv faoliyatini tashkil etish metodikasini takomillashtirish (10-sinf «Informatika va axborot texnologiyalari» fanini o‘qitish misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa fanlari doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya. – Toshkent, 2022. – 149 b.
10 Djumabayev K.N. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida python dasturlash tilini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Nukus, 2023. – 139 b.
11 Бабич И. Н. Совершенствование учебно – воспитательного процесса школы в условиях функционирования образовательной среды, реализованной на базе информационных и коммуникационных технологий // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата п едагогических наук. – Москва, 2006. – 18 с.
12 Батршина Г. С. Формирование логических умений у младших школьников на основе реализации межпредметных связей информатики и математики // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2014. – 21 с.
13 Босова Л.Л. Развитие методической системы обучения информатике и информационным технологиям младших школьников // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2010. – 47 с.
14 Зайцева С.А. Теоретико-методологические основы подготовки учителя начальных классов в области современных информационных и коммуникационных технологий // Монография. – Шуя: ФГБОУ ВПО ШГПУ, 2011 . –166 с.
15 Isroilova L.S. Umumiy o‘rta taʼlim maktabi o‘quvchilarining kompetensiyalarini shakllantirish metodikasini takomillashtirish (8-sinf informatika va axborot texnologiyalari fani misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Chipchiq, 2022. – 159 b.
16 Saidova N.R. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining matematikaviy kompetensiyalarini shakllantirishda AKT vositalaridan foydalanish texnologiyalari // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun bajarilgan dissertatsiya. – Samarqand, 2021. – 172 b.
17 Qarshiyev A.A. O‘quvchilarning axborot bilan ishlash kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi ( «Informatika va axborot texnologiyalari» fani misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Chirchiq, 2021. – 44 b.
18 Базаржапова Т. Ж. Совершенствование информационной компетентности педагогов в условиях инфокоммуникационной среды // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. –Улан-Удэ, 2013. – 28 с.
19 Короповская В.П. Непрерывное формирование ИКТ–компетентности педагога в условиях информационного образовательного пространства школы // Диссертация на соискание учёной степени кандидата педагогических наук. – Н.Новгород, 2010. – 228 с.
20 Репета Л.М. формирование информационно-исследовательской компетенции учащихся общеобразовательных учреждений // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Челябинск, 2013. – 24 c.
21 Mirsanov U.M. Umumiy o‘rta taʼlim maktablarida matematikani amaliy dasturlar yordamida o‘qitish samaradorligini oshirish metodikasi (5–6-sinflar misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi. – Toshkent, 2019. – 190 b.
Кутилмоқда